بهروز عطایی می گوید ایران در بین 8 تیم برتر لیگ جهانی ضعیف ترین کادر فنی را دارد.

مهری رنجبر- خبرگزاری خبرآنلاین؛بهروز عطایی و انتقاداتی تند از  کواچ و تیم ملی والیبال.البته خودش می گوید:«از حرف های من بد برداشت کرده اند.»عطایی که در گوانگژو خودش در تیم ملی بود و در کنار حسین معدنی فعالیت می کرد حرف هایی زده که یک سری ابهاماتی دارد.او در گفت و گو با خبرآنلاین به این ابهامات پاسخ می دهد.

شما گفته اید که یک سری آدم ها در کنار کواچ هستند که خط منفی می دهند.منظور شما دستیاران ایشان یا بازیکنان هستند؟

بازیکنان که نیستند.آنها من را می شناسند.شاید دستیاران هم نباشند.البته من نمی توانم انگشت روی یک آدم خاص بگذارم.من بعد از باخت به آمریکا یکی از نفراتی بودم که از تیم ملی حمایت کردم.اما طوری رفتار می شود که انگار خانواده والیبال به کادر فنی تیم ملی بدهکار است!

فکر می کنید چرا این طور برداشت شده است؟

من می گویم این طرز فکر خوبی نیست.وقتی از من درباره تیم ملی سوال می کنند باید واقعیت ها را بگویم.دفاع بی منطق بدترین دفاع است.مردم خیلی خوب همه چیز را می فهمند.اگر تیم بد بازی کند من نمی توانم بگویم خوب بازی کرده.من شنیدم و مستند و مدرک هم دارم که کواچ پیگیر این شده که چه کسانی از او انتقاد کرده اند.من مصاحبه ها را دیده ام،کسی به او توهین نکرده است.شاید فقط اینانلو بود که گفته بود کواچ کمکی به ما نکرده،درغیر این صورت اتفاق دیگری نیفتاده است.

پس از شکست مقابل آمریکا حتی بازیکنان هم نسبت به انتقاداتی که می شد موضع گرفته بودند.

من شنیدم که بازیکنان هم موضع گرفته بودند. حرف من این است،مگر کواچ فارسی بلد است؟مگر او مصاحبه های رادیوی و می فهمد؟تمام حرف ها را به او می رسانند.چرا باید این حالت وجود داشته باشد و این قدر به آنها واکنش نشان بدهند؟تیم ما عملکرد قابل قبولی در لیگ جهانی داشت اما ما می گوییم که از پتانسیل 100 درصدی ایران فقط از 70 درصد آن استفاده شد.صعود نکردن ایران به مرحله بعدی لیگ جهانی را باید در 4 باخت اول جستجو کرد نه در شکست به لهستان در بازی تهران.وقتی ما بازی اول را به آمریکا باختیم آنها بیست روز در اردو بودند اما ما 2 ماه.این نشان می دهد که یا ما خوب تمرین نکرده بودیم یا خوب تدارک ندیده بودیم.

شاید همین انتقاد های شما است که ...

وقتی من به عنوان یک کارشناس حرف می زنم باید یک چیزی از حرف های من در بیاید.باید نکته داشته باشد.آنهایی که این اطلاعات را به کواچ می رسانند به فکر منافع خودشان هستند.چون می ترسند منافع خودشان به خطر بیفتد.در زمان ولاسکو هم همین رویه وجود داشت.من این حرفها را به خاطر خودم نمی زنم.الان هم اگر بگویند بیایم و مربی تیم ملی شوم قبول نمی کنم اما انتقادم را می کنم.شما یک جستجو کنید درباره کادر فنی تمام 8 تیم حاضر در لیگ جهانی.ایران ضعیف ترین کادر فنی را دارد.البته رحمان و چورا از دوستان من هستند و شاید برای لیگ برتر آنها را برای همکاری دعوت کنم.

پس شما منتقد اصلی کواچ هستید.

من می گویم تیم ملی جای بازآموزی نیست.مربیگری در تیم ملی وزن کمی نیست.پدر کشتگی با کسی هم نداریم.مگر سیچلو در کنار ولاسکو بود کسی انتقاد می کرد یا حسین معدنی خدا بیامرز.البته این بنده خدا الان نیست و همه می گویند خوب بود.چون این بنده خدا خطری برای کسی ندارد.اینقدر فضای تیم را انتقادی و ملتهب می کنند که بازیکنان هم ناراحت می شوند.ما با والیبال زندگی می کنیم.تیم ملی در لیگ جهانی نتیجه بگیرد برای اعتبار ما هم خوب است.کسی جای ما را تنگ نکرده است اما یک سری ها از تنش بین کواچ و مربیان ایرانی استفاده می کنند تا حضور خودشان را تثبیت کنند.

شما با خود کواچ صحبت نکرده اید؟

من چند بار با کواچ حرف زده ام.به او گفتم حاضر هستیم به تو کمک کنیم اما خیلی ها دوست ندارند مربیان ایرانی به کواچ نزدیک شوند.ترجیح می دهند اطلاعات خاص به دست او نرسد.این قضیه به نفع والیبال نیست.من می گویم چرا دستیار کواچ در جام ملت ها نباید کنار تیم "ب"باشد؟اگر صلاحیت ندارد پس چرا در تیم ملی فعالیت می کند و پول می گیرد؟

شما گفته اید که در فدراسیون فقط  یک نفر تصمیم می گیرد.آیا منظور شما داورزنی است؟

نه.داورزنی مدیر خوبی است اما یک سری اطلاعات غیر واقعی به او می دهند.او منافع والیبال را دوست دارد.چیزی که برایم حالب است این است که او همه چیز را می داند اما کاری نمی کند.حتی بازیکنان هم درباره کادر فنی با داورزنی حرف زده اند اما نمی دانم چرا مماشات می کند.در فدراسیون یک مدل فکر تصمیم می گیرد و خرد جمعی وجود ندارد.ما در ایران فکر می کنیم همه کارها با انشاءالله انشاءالله گفتن پیش می رود اما من نمی دانم تمام تلاش کادر فنی خروجی اش چه چیزی بوده است.

فکر می کنید این اتفاق برای ما مشکل ساز می شود؟

تغییر که در کادر فنی ایجاد نمی شود و این اتفاق مشمول زمان است.به خاطر جام ملت های آسیا که تیم "ب"در آن شرکت می کند همه تیم اصلی را فراموش می کنند تا مسابقات ورلد کاپ.با این قضیه ما فقط فرصت از دست می دهیم.زمان ولاسکو هم فرصت از دست دادیم.ما در انتخابی المپیک حتما باید صعود کنیم.بعضی ها می گویند برای لیگ جهانی هدف نداشتیم.وقتی می توانیم بگوییم هدف نداشتیم که تیم را جوان کرده باشیم اما ما در بازی های غیر مهم هم از همان ترکیب هفت نفره مان استفاده کردیم.وقتی می بازیم می گوییم برناه نداشتیم و وقتی هم که می بریم می گوییم هدف داشتیم!

 

251 41

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 435708

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 33
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ابن غلام RO ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۲
    کواچ هیچی نمی داند زمان تعویض رانمیداند
    • محسن A1 ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۲
      38 12
      من موندم ملت ما چطور به این اعتماد به نفس رسیدن که از مربی تیم ملی والیبال اینطوری انتقاد کنن؟ همچین نوشته که کواچ بلد نیست که انگار خودش خیلی بلده حالا تهش هم طرف تو عمرش فقط چند تا سیزده به در با باجناقش والیبال بازی کرده ها. حالا میخای انتقاد کنی چیزایی رو بگو که بهت میاد. مثلا چه میدونم بگو تو شروع تورنومنت ها دیر به اوج آمادگی میرسن... آخه تو تاحالا چند تا تیم تو لیگ جهانی کوچ کردی که میگی این بنده خدا بلد نیست تعویض کنه؟
    • سیاوش IR ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۲
      26 10
      من فکر می کردم فقط در فوتبال موتور گازی داریم
    • بی نام GB ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۲
      31 29
      و همچنین زمان صحیح گرفتن وقت استراحت را
    • بی نام IR ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۲
      21 23
      الان شما با دیدن چنتا بازی والیبال از تلوزیون شدی منتقد وقت گرفتن و تعویض کردن کواچ یا دستی هم بر توپ داشتی؟
  • سامان A1 ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۲
    کواچ برای تیم ملی خوب است و عملکرد قابل قبولی داشته است... نمی فهمم دیگر باید چه بکند هنوز تازه جزو برترین های والیبال شده ایم و زمان می برد تا مانند بهترین های جهان باشیم، هر چند همه بهترین ها رو بردیم... چه امسال و چه سال قبل... بد نیست به کادر فنی کسی اضافه شود و کمک بیشتری کند اما تعویض کواچ کار اشتباهی است...
    • محمد RO ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۲
      18 22
      چقدر مردم ایران نتیجه رو ملاک قرار میدن . مهم عملکرد هست نه نتیجه .ما این دوره نه بازیکن سازی و استعداد یابی و پدیده ای دیدیم . نه صعود از گروه . کواچ یه مربی معمولی هست . مربی تعیین کننده ای نیست. یعنی وزنه نیست . مربی باید خودش وزنه باشه.
    • بی نام A1 ۱۴:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۲
      25 26
      یکی از دلایل اصلی شکست و عدم صعود ایران,ضعف آشکار کادر فنی ایران بود. کواچ رو با مربی لهستان میشه اصلا مقایسه کرد؟
  • ميثم بدون شرح A1 ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۲
    از كي تا حالا اين آقا بهترين مربي ايران شده ؟ نويسنده محترم اگر با كواچ يا كس ديگه اي مشكل داري لطفا مردم رو جيگر فرض نكن. اين تيتر شما حرف ها دارد... كي ميخواهيم اصلاح شيم خدايا
  • روزبه A1 ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۲
    امیدوارم خود اقای عطایی به نیمکت تیم ملی اضافه شن واقعا مربی با دانشی هستند ، نیمکت ما بعد از فوت آقای معدنی واقعا ضعیف شد
  • سروش A1 ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۲
    کسی برای رضای خدا و شادی دل ملت انتقاد نمی کنه؛ آقا بگو می خواهم سرمربی تیم ملی بشم چرا حاشیه میری.
  • سعید A1 ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۲
    تو خوبی حتما
  • بی نام IR ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۲
    33 9
    منظورت دبير فدراسيونه
  • بی نام IR ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۲
    پرسپولیس سرور استقلال
    • ابن غلام IR ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۲
      9 5
      خواب دیدی خیر باشه ۴۴۴۴۴۴۴۴۴
  • بی نام US ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۲
    49 8
    «وقتی من به عنوان یک کارشناس حرف می زنم باید یک چیزی از حرف های من در بیاید.»
  • بی نام A1 ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۲
    95 30
    واقعا این همه انتقاد به کواچ غیر طبیعی هست، جریان چیه؟
  • بی نام IR ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۲
    94 14
    اصلا انگار توهم شده ژن ما. امریکا و لهستان قهرمان جام جهانی و لیگ و هم چنین روسیه قهرمان ۴ دوره المپیک در گروه ما بودند. درست مثل اینکه در فوتبال ایران با برزیل ، ایتالیا و آلمان همگروه بشه شنا چه توقعی داری. ما تیممون تازه داره میشه یک تیم در رده اول در دنیا. یادمون نره روزی ارزوی گرفتن یک ست از چین رو داشتیم.
  • بی نام A1 ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۲
    76 16
    تو خوبی آقای عطایی
  • بی نام A1 ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۲
    88 5
    دلمون به یه والیبال خوش بود داونم داره حاشیه دار می شه
  • ابوالفضل A1 ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۲
    40 92
    كواچ در حد تيم ملي و پتانسيل بازيكنان ما نيست. عمو ولاسكو برگرررررد.مربي فقط آنتيگا كه از اول هم فرار بود ايشون مربي تيم ملي بشوند كه يك باره كواچ وا رونمايي كردند. حالا الان هم وقت مربي عوض كردن نيس نزديك مسابقات هستيم
    • zahra A1 ۱۹:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۲
      16 4
      اصلا همچین چیزی نیست اتفاقا ولاسکو در حد کواچ نیست حالا چون امسال صعود نکردیم دارن داغ و دلاشونو سر کواچ خالی میکنن حاشیه های فوتبال تموم شد حالا نوبت والیبال خجالت بکشید
  • بی نام A1 ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۲
    61 9
    ای بابا؛ موتورگازی وطنی والیبالی کم داشتیم که اونم تولید کردیم
  • میلاد IR ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۲
    57 12
    خبر جان تا کواچ رو از کار بر کنار نکنی راحت نمیشیا ، ها؟ امیدوارم این نظرو بعد از هفت هشتا نظر سانسور شده چاپ کنی جنبه ی انتقاد از خود هم خوب چیزیه
  • بی نام IR ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۲
    19 5
    حالا همه سهم میخوان.اگه کواچ بده عبادی پور بده امار چی میگه.انگار دفعه های قبل قهرمان جهان شدیم حالا به خاطر کواچ نشدیم.
  • بی نام IR ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۲
    5 2
    اقا موافقین هر موقع یک بازیکن چهار سرویس پرشی پشت سر هم زد تو فکر قهرمانی بیفتیم.یا رو هم دیگه چند تا سرویس پرشی تو لیگ والیبال زده شد.الان تیم ملی بازیکن میسازه واسه این مربی ها یا اونا واسه تیم ملی.به تیم ملی میرسه شکارچی میشه کارشناس.
  • محسن کریمیان IR ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۲
    13 5
    اینآاقاباکل والیبال مشکل داره وهیچ دلیل منطقی هم ارایه نمیده ببینیم حرف حسابش چیه
  • سید مرتضی A1 ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۲
    7 6
    بازیکن به مربی وسط بازی دستور تعویض می دهد قشنگ نیست و باید سیستم از قبل تعیین شده باشد..اقا ما داریم در جا می زنیم...همین تیپ میرزا پور به لیگ جهانی میخوره... از ده تا توپ فقط دوتاش میخوابه به زمین حریف اونم اگه دفاع رو معروف جا گذاشته باشه
  • سعید A1 ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۲
    10 15
    حرف حق میزنه خداییش
  • علی GB ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۲
    23 6
    والیبال هم مایلی کهن داشت و ما نمیدونسیم
  • کمال US ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۲
    20 4
    دریغ از یک انتقاد فنی البته به جز تعویض ها کلا منتقدان کواچ همش حاشیه می روند درست هست امسال صعود نکردییم اما عملکرد تیم نسبت به پارسال پیشرفت داشته و این نشون از قدرت مربی تیم ملی هست
  • عماد A1 ۱۵:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۲
    19 5
    برای منافع شخصیش از کادر فنی انتقاد می کند.
  • بی نام RO ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۲
    11 1
    یه تیم باشگاهی بکش بالا بعد نظر بدید