۰ نفر
۲۶ تیر ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۹
یک جامعه شناس: مهاجران مجرم نیستند

یک جامعه شناس معتقد است که مهاجرت به خودی خود مفید ولازم است اما آنچه مشکل زاست مهاجرت مدیریت نشده است.

پرویز اجلالی جامعه شناس و استاد دانشگاه در میزگرد مهاجرت که در کافه خبر برگزار شد، تاکید کرد که یکی از ویژگی هاي شهر از بدو تاریخ تاکنون مهاجر پذیري و گونه گونی جمعیتی بوده است و بسیاري از نخبگان کشور همان مهاجران هستند.

او با اشاره به اینکه مهاجران فقیر شهرهاي بزرگ ممکن است در نسل اول دچار مشکل شوند گفت: اما مطالعات نشان داده در نسل دوم به بعد جا می افتند و نفع می برند و نفع می رسانند. یعنی این که ما باید مهاجرت راهمچون یک ابزار سیاستگذاري براي توسعه به کار بگیریم تا به جای این که بار خاطر شود یار شاطر باشد .

اجلالی گفت: متاسفانه این باور غلط وجود دارد که مهاجران مجرم هستند و با آمدن آن ها جرم وجنایت زیاد می شود که این حرف هم با مطالعه رد شده است. آن چه ما می دانیم این است که در برخی محله هاي حاشیه اي مهاجر پذیر جرم بالاتر از محلات مرکزي است اما نمی توانیم بگوییم که این مهاجران هستند که مرتکب جرم می شوند.

او تاکید کرد: اتفاقاً مهاجران فقیر مردم بسیار محتاط و اهل مصالحه هستند، زیرا براي حل مشکلات معیشتی خود باید محتاط باشند.

متن کامل این میزگرد را اینجا بخوانید.

47232

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 436612

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • شاهین کشواد IR ۱۶:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۶
    8 3
    برام افتخار که شاگرد دکتر اجلالی بودم،استاد اجلالی انسانی وارسته و صاحب سبک هستند
  • بی نام IR ۱۷:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۶
    12 41
    اینو اتفاقا باید به هموطنان عزیز ایرانی گفت که 99 درصد جرما رو ایرانی ها انجام میدهند بعد به افغانها بدبین هستند و کلا معتقدند افغانها نباید جرم کنند اگر ایرانی ها توی خارج جرم نمیکنند افغانها هم نباید جرم کنند در ایرانتازه ایران خودش جرم خیزه و وضع اقتصادیش داغونه و افغعانی ها هم قشر کارگر هستند باید میزان جرم کلا اینجا بالا باشه من جرم ها رو هر هفته بررسی می کنم سالی دو سه خبر از افغانی ها میرسه ولی روزی ده ها خبر از ایرانی ها اما هر چی هم به دوستان یاداوری تلخ میکنیم باز فایده نداره یه مقداری از این تفکرات نژاد پرستانه مون دست برداریم هر وقت خودمون جرم نکردیم همین توقع رو هم از افغانها داشته باشیم.البته نرود میخ اهنین در سنگ
  • بی نام IR ۱۶:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۳
    1 0
    مهاجران اصالت و هویت هر منطقه ای که بدان وارد شوند را تهدید میکنند حتی اگر بزعم ایشان بعد از مدتی در آن جامعه جابیفتند هم این چیزی را تغییر نمیدهد.