باشگاه خبرنگاران جوان نوشت:

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: بهتر است منابع مالیاتی را از طریق پوشش شبکه مالیاتی گسترده کنیم.

عبدالکریم هاشمی نخل ابراهیمی گفت: افزایش مالیات با توجه به کاهش منابع درآمدی و بودجه عمومی دولت با یک نرخ عمومی ضروری و انکار ناپذیراست و با توجه به اینکه هر ساله به اندازه مشخصی تورم افزایش می‌یابد هزینه‌های دولت و بنگاه‌های اقتصادی نیز افزایش می‌یابد.

وی گفت: با وجود چنین شرایطی افزایش درصدی از مالیات طبیعی است، ولی اینکه چگونه درآمدهای مالیاتی جایگزین درآمدهای نفتی شود بحث دیگری است که باید کارشناسی شود چرا که ما نمی‌توانیم همه منابع را افزایش دهیم.

هاشمی عنوان کرد: موضع اساسی آن است که در کوتاه مدت نباید انتظار تاثیری جدی داشته باشیم بلکه به تدریج روند افزایش مالیات با روش‌های علمی می‌تواند مسمرثمر واقع شود در این راستا بهترین عمل پوشش شبکه مالیاتی و جلوگیری از فرار مالیاتی است.

وی افزود: بنگاه‌های اقتصادی، اشخاص حقیقی و حقوقی بسیار زیادی در اقتصاد هستند که به طرق مختلف اقدام به فرار مالیاتی می‌کنند، بهتر است به شناسایی این افراد از فرار مالیاتی را گسترده تر کنیم.

این نماینده مجلس مطرح کرد: اگر سازمان امور مالیاتی و وزارت اقتصاد دارایی  به درستی در مسیر اخذ مالیات قدم بردارند می‌توانند علاوه بر برقراری عدالت اجتماعی در جامعه از منابع مالیاتی بهترین بهره را ببرند.

وی در پایان تاکید کرد: در خصوص شناسایی فرار مالیاتی طی جلسات مختلف در کمیسیون برنامه و بودجه، سازمان امور مالیاتی تقاضای اعتبار، نیروی انسانی، تجهیزات نرم افزاری و سخت افزاری کرده‌اند که دولت باید در حد ممکن ملزومات را فراهم کند.

 

22339

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 437416

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۲۱:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۷
    2 0
    بنازیم به شمامجلسیان که همه هم وغمتان بهره کشی ازملت مظلوم است تلاش کنیدبلکه باافزایش مالیات این یکی ونصفی دیگرکارخانه هاراتعطیل کنید
  • بی نام A1 ۰۳:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۸
    1 1
    وقتی در بازار یک فاکتور درست صادر نمی کنند چه انتظار مالیاتی دارید؟
  • عييسي RO ۰۳:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۸
    2 0
    حقوق شما نماينده ها كه سربه فلك ميكشه.رو كمي پائين بكشيد.يا ماليات 30 درصد به حقوق نماينده ها بكشيد.اونوقت وضع درست ميشه.
  • ریال RO ۰۶:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۸
    2 0
    حتی یک منبع عظیم و نامحدود مالی هم نمیتواند جواب گوی شیوه غلط اقتصادی این کشور باشد. هم این الان هم مالیاتها زیاد و دور از انتظار است . نمونه مالیات ارزش افزوده خود عامل افزایش تورم است . مدیران نالایق جای خود را به اقتصاددان ها و مدیران دانا بدهند تا مشکلات حل شود . نماینده مردم رو ببین به جای دفاع از حقوق مردم به فکر انتقال مشکل از دولت به مردمه
  • بی نام A1 ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۸
    2 0
    iهزینه های نابجای سازمانها و ارگانهای غیر ضرور حاکمیت را نباید مردم به پردازنند. حاکمیت لازم است خودش را چابک نماید