تاکید مقامات ایران و آلمان بر حل مسائل بانکی و بیمه ای

شانا نوشت:

وزیر نفت ایران و قائم مقام صدراعظم آلمان در جلسه ای مشترک بر حل مسائل بانکی و بیمه ای برای شکل گیری روابط دو جانبه تاکید کردند.

بیژن نامدار زنگنه ، وزیر نفت و زیگمار گابریل ، قائم مقام صدر اعظم آلمان در جلسه مشترک هیاتهای بلندپایه ایران و آلمان که امروز (دوشنبه ٢٩ تیرماه) برگزار شد، با اشاره به روابط دیرینه دو کشور در گذشته،  بر حل مسائل بانکی و بیمه ای تاکید کردند.

در این نشست، وزیر نفت ایران ، زمینه های مختلف همکاری را میان دو کشور  در زمینه نفت ، گاز ، پالایش و پتروشیمی و دیگر بخشهای اقتصادی ایران تشریح کرد و با اشاره به این که ایران با ١٢ سال گذشته تفاوتهایی دارد، تصریح کرد: شرکتهای آلمانی باید برای همکاری با شرکتهای ایرانی این موضوع را در نظر بگیرند؛ به عنوان نمونه برخی تجهیزات که در گذشته وارد کشور می شده است هم اکنون در ایران تولید و در برخی زمینه ها ایران صاحب تکنولوژی شده است.

 قائم مقام صدر اعظم آلمان نیز در این نشست با تایید سخنان وزیر نفت ایران درباره تفاوت ایران با ١٢ سال گذشته، به نیازمندیهای اقتصاد آلمان اشاره کرد و گفت: هدف آلمان از این سفر صرفا عرضه محصولات به ایران نیست.

وی گفت: اقتصاد آلمان به مواد خام نیاز دارد و ایران می تواند شریک مطمئنی در این زمینه باشد؛ ضمن این که دو کشور در بسیاری از زمینه های اقتصادی نیز می توانند همکاری کنند.

 

3535

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 437729

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =