تیم ملی بسکتبال ایران، امروز بدون کاپیتان صمد نیکخواه بهرامی در تورنمنت اطلس اسپرت به میدان رفت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ در دومین روز این پیکارها تیم ایران با تیم ملی ایتالیا روبرو شد. روزی که به دستور درک بائرمن،سرمربی آلمانی تیم صمد نیکخواه بهرامی، حامد حدادی، سعید داورپناه و فرید اصلانی به جایگاه تماشاگران فرستاده شدند و تیم تجربه ای جدید را به نمایش گذاشت.
درک بائرمن تیمش را با ترکیب آرمان زنگنه، آرن داوودی، حامد آفاق، محمد جمشیدی و محمد حسن زاده راهی میدان کرد. کوارتری که با فول محمد حسن زاده آغاز شد و دو پرتاب پنالتی هم به همراه داشت تا ایتالیا 2- صفر پیش بیفتد. بعد از آن هم پرتاب دو امتیازی حامد آفاق و توپ ربایی زنگنه کار را برای ایران برابر چهار کرد. اما در ادامه اشتباهات متوالی و خطاهایی که بازیکنان ایران مرتکب شدند باعث شد تا سرمربی تیم ملی اوشین ساهاکیان، مهدی کامرانی، اصغر کاردوست، جواد داوری را به میدان بفرستد و تنها جمشیدی باقی مانده میدان باشد. در این لحظه بود که توپ ربایی های کامرانی و نفوذهای جواد داوری جواب داد تا به همراه فول هایی که کاردوست از ایتالیایی ها می گرفت نتیجه را برابر 13-13 کند. ولی گارد راس آمریکایی تبعه ایتالیا با پرتاب های سه امتیازی توانست در پایان این تایم تیمش را 21- 18 از ایران پیش بیاندازد.
ایتالیایی ها که گویا مثل قطری ها شده اند و از دو بازیکن تبعه آفریقا و آمریکا در ترکیب خود استفاده می کنند بازی روانی را ارائه کردند اما ایران با پرتاب سه امتیازی مهدی کامرانی کارش را در کوارتر دوم شروع کرد و بعد از آن هم توپ ربایی اوشین که به ضدحمله او هم منجر شد متاسفانه توسط داوران چینی رانینگ اعلام شد تا صدای سرمربی ایران هم دربیاید. ولی میثم میرزایی نگذاشت زحمت هم تیمی اش هدر رود و با یک پرتاب دو امتیازی زیبا تیم را 24- 23 پیش انداخت. بعد از دقایقی حریف پیش بود تا اینکه جوانان ایران همچون سجاد مشایخی، محمد جمشیدی و بهنام یخچالی نتیجه را نزدیک کردند 30- 32.
ولی همین جوانان با تغییر تاکتیک و سرعت بخشیدن به بازی 37- 34 تیم را پیش انداختند تا در نهایت نیمه را 37- 35 ایران برنده به رختکن برود.
با آغاز کوارتر سوم قضاوت های مشکوک داوران چینی آغاز شد و دو سوت متوالی اشتباه آنها باعث شد تا ایتالیایی ها خیلی زود سه امتیاز بگیرند 38- 37. اما محمد جمشیدی خیلی زود تلافی کرد و خیلی زود شاگردان بائرمن را 40- 38 جلو انداخت. اعتراض های پیاپی سرمربی ایتالیا هم برای او تکنیکال داشت ولی کامرانی نتوانست پرتاب پنالتی اش را گل کند اما با یک پاس گل به یخچالی جبران مافات کرد و بهنام پرتاب سه امتیازی دیگری را روانه حلقه کرد. خود کامرانی هم ثانیه ای بعد دومین پرتاب سه امتیازی اش را زد و تیم ایران 47- 38 پیش افتاد. کامرانی باز هم سه امتیازی زد و بهترین بازیکن این کوارتر شناخته شد و تیم ایران 24- 20 برد و در کل 61- 55 پیش افتاده است.
کوارتر چهارم دو تیم برای پیروزی تلاش زیادی کردند تا نتیجه را به نفع خود به پایان ببرند اما بازی خوب کامرانی و اوشین ساهاکیان و کار تیمی ایران باعث شد تا تیم ملی کشورمان 81- 75 برنده میدان را ترک کند و بعد از تیم چین در جایگاه دوم گروه A قرار بگیرد.

256 41

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 440820

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =