مدیر‌کل میراث فرهنگی اصفهان:مرمت کاخ عالی‌قاپو اصفهان نیازمند ۱۰ میلیارد ریال اعتبار است

مدیر‌کل میراث فرهنگی استان اصفهان گفت: برای اتمام پروژه ویژه و ملی کاخ عالی‌قاپو ۱۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی استان اصفهان، فریدون اللهیاری درباره مرمت سقف ایوان عالی‌قاپو اظهار داشت: مرمت سقف ایوان عالی‌قاپو واقع در میدان امام اصفهان سرعت بیشتری یافته است.

وی افزود‌: کار استحکام‌بخشی ستون‌ها و سرستون‌های ایوان عالی قاپو، تثبیت لایه‌های رنگ، موزون‌سازی رنگی و تزئینات گره‌چینی سقف عالی‌قاپو با جدیت در حال انجام است.

مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان بیان کرد: عملیات مرمت و استحکام‌بخشی ایوان عالی‌قاپو در 2 بخش توسط اداره‌کل میراث فرهنگی در ضلع شمال غربی و بخش دیگر ایوان در ضلع جنوب شرقی در حال انجام است.

وی همچنین به استحکام‌بخشی ستون‌ها و سر‌ستون‌های ضلع جنوب شرقی ایوان عالی قاپو اشاره و تصریح کرد: استحکام‌بخشی سر‌ستون‌ها و پایه‌های آن‌ها، اجرای سرستون‌ها و اجرای قطار‌بندی‌های کتیبه جلوئی ایوان عالی‌قاپو با اعتباری بالغ بر 4 میلیارد و 500 میلیون ریال در حال انجام است.

اللهیاری گفت: برای اتمام مرمت و استحکام‌بخشی، تمیز‌کاری، تثبیت و موزون‌سازی رنگ، تزئینات گره‌چینی ضلع جنوبی و سقف ضلع جنوبی ایوان عالی‌قاپو مبلغ 6 میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار هزینه شده است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به نوع استحکام‌بخشی صورت گرفته در ستون‌ها و سرستون‌های ایوان عالی‌قاپو پیش‌بینی شده تا 100 سال آینده ایوان نیاز به استحکام‌بخشی نداشته باشد ولی با توجه به شرایط جوی، آلودگی فضولات پرندگان و آلودگی هوا، تزئینات ایوان هر چند سال یک‌بار نیاز به پاک‌سازی و تثبیت رنگ دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان اظهار داشت: برای اتمام پروژه ویژه و ملی کاخ عالی‌قاپو 10 میلیارد ریال دیگر اعتبار نیاز بوده، که امیدوار هستیم با توجه به سرعت مرمت ایوان، در سال 1394 داربست‌های ایوان عالی‌قاپو به طور کامل جمع‌آوری شود

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 441153

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =