سایت الف در یادداشتی نوشت:

هاشمی رفسنجانی در نشست مدیران و رؤسای آموزش‌و پرورش با گریز به انتخابات سال ۹۲ ادعا کرد: مردم ما وقتی همه‌چیز از طرف دولت، شورای نگهبان و نیروهای امنیتی فشار می‌آورد که از یک انتخاب درست از سوی آنها جلوگیری شود، متحول شدند. در آن زمان مردمی که فکر می‌شد، مأیوس و ناامید هستند، ناگهان در یک لحظه در سراسر کشور یک زلزله‌ای بر پا شد و جوانان خواست خود را بدون هزینه‌ نشان دادند و این آنها را ترساند و حداقل تصمیم‌ گرفتند که آن دروغی را که می‌خواستند انجام دهند، نکنند.

این بار اول نیست که آقای هاشمی این‌گونه سخن می‌گوید و مسئولان و برخی نهادهای نظام را زیر سؤال می‌برد و شاید بار آخر هم نباشد. نکته جالب و مشترک این‌گونه سخنانی که وی اظهار می‌کند، بی‌دلیل و بی‌مدرک بودن و حتی نداشتن یک تحلیل منطقی و استدلال قابل‌پذیرش است و ای کاش ایراد این سخنان همین نکات بود، اما متأسفانه ایراد بزرگ‌تر و اصلی این است که نشانه‌های خیال‌پردازی در این سخنان بسیار برجسته است و شاید نبود اسناد و مدارکی که دیدگاه آقای هاشمی را تأیید یا دست‌کم تقویت کند، وی را واداشته تا چنین سخن بگوید: «فشار دولت، شورای نگهبان و نیروهای امنیتی»، «جلوگیری از انتخاب درست»، «یأس و ناامیدی مردم»، «برپا شدن زلزله در سراسر کشور»، «ترس» و «دروغ».

شاید اگر در آن انتخابات، شورای نگهبان آقای هاشمی را تأیید می‌کرد؛ وی امروزه کمتر چنین خیالی‌پردازانه سخن می‌گفت. به‌نظر می‌رسد، تقدیر به‌گونه‌ای رقم خورد که با تأیید نشدن آقای هاشمی وی برای همیشه مدیون «شورای نگهبان» شود که امروز آن را متهم می‌کند؛ زیرا اگر وی تأیید می‌شد، شکست سخت‌تری از انتخابات سال ۸۴ می‌خورد و معلوم هم نبود، آقای روحانی رأی آورد؛ زیرا آقای روحانی تنها با حدود دویست و شصت هزار رأی توانست در دور اول پیروز شود.

قطعاً تکرار شکست سال ۸۴ برای آقای هاشمی که با اختلاف حدود هفت میلیون رأی منصب ریاست‌جمهوری را به رقیب واگذاشت، بسیار تلخ‌تر از حضور نیافتن در انتخابات سال ۹۲ است؛ آقای هاشمی از این بابت باید سپاسگزار باشد، نه با خیال‌پردازی‌های بی‌اساس که واقعاً برای هیچ مخاطبی جذابیت و شیرینی ندارد و تنها وجهه او را مخدوش‌تر می‌سازد، چهره‌ای نامقبول از یک سیاستمدار کهنه‌کار ترسیم کند.

 

17302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 444335

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 12
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رضایی A1 ۰۶:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۷
    او واقعیت ها را بیان می کند او همچون امام خمینی ره نگران آینده است او آیینده نگر است
    • بی نام A1 ۰۶:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۷
      10 84
      اشتباهب مثبت دادم
  • بی نام A1 ۰۶:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۷
    اگر مطمئن بودیدرای نداشته چرا ردش کردید؟
  • بی نام IR ۰۶:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۷
    زیرا آقای روحانی تنها با حدود دویست و شصت هزار رأی توانست در دور اول پیروز شود. این جمله توهین به 50 درصد شرکت کنندگان در انتخابات است.چطور به خود این اجازه را می دهید اینگونه توهین کنید.
  • ابوالفضل م A1 ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۷
    18 67
    واقعا از کسی که خودش رئیس جمهور بوده و مسئولیت برگزاری چندین انتخابات را در زمان خودش داشته و الان سمت مهمی در نظام دارد چنین صحبتهایی بعید است انسان فکر میکند این صحبتها برای ضد انقلابهاست . اگر ادعای ایشان درست باشد پس رای آوردن آقای روحانی هم جای سول داردخدا عاقبت همه را ختم به خیر کند
  • بدون نام ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۷
    68 5
    آقاي هاشمي،قبل ازگفتن واقعيت،باسايت الف هماهنگ كن وگرنه ميترسيم،نتيجه انتخابات ٩٢روهم باطل كنند!ميدوني كه زورشون ميرسه!!
  • پرویز IR ۱۶:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۷
    68 2
    هر چه بر علیه هاشمی می نویسند او نزد مردم محبوبتر میشود . نمیدانم چرا بعضی ها به این توجه نمیکنند
  • زال پور A1 ۱۹:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۹
    14 0
    اگ 10 بارانتخابات بیطرف بین احمدی نژاد و رفسنجانی برگزار شود هر 10 بار رفسنجانی با اختلاف فاحش برنده میشود
  • بی نام IR ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۷
    2 0
    آقای هاشمی واقعیت رامیگوید ودر دل ملت جای دارد به کوری چشم دشمنانش
  • بی نام A1 ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۳
    0 1
    ازقضا هاشمی هروز بهتر از دیروز چهره منفور خود را نشان می دهد واصلا در دل مردم جایی ندارد ما هم فقط منتظر فرمان رهبر عزیزمون هستیم وگرنه ...هاشمی چکاره هست
  • بی نام A1 ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۳
    0 0
    کی گفته محبوبتر میشود آخه این چرت و پرت ها چی هست میگین آدم خنده اش میگیره
  • بی نام A1 ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۳
    0 0
    کی گفته محبوبتر میشود آخه این چرت و پرت ها چی هست میگین آدم خنده اش میگیره