مهر نوشت:

ابوالفضل جلیلی کارگردان سینما ضمن تبریک روز خبرنگار به فعالان این عرصه، در سخنانی بیان کرد آرزو داشته خبرنگاری مانند اوریانا فالاچی شود ولی شرایط فراهم نشد و فیلمساز شد.

ابوالفضل جلیلی کارگردان سینما که تصمیم داشت یک فیلم مستند داستانی با موضوع خبرنگاران ایرانی را به مناسبت روز خبرنگار کلید بزند درباره دلایل مهیا نشدن شرایط تولید این اثر به خبرنگار مهر گفت: بنا داشتم این فیلم را با حضور خبرنگاران حرفه ای حوزه سینما طی سه روز در قطار کارگردانی کنم و صادق سکری مدیر روابط عمومی راه آهن قول مساعد برای همکاری های لازم برای تولید این فیلم را داد و گفت به این دلیل که خبرنگاران برای او از اهمیت ویژه ای برخوردار هستند برای تولید این فیلم از هیچ کمکی دریغ نمی کند.

وی افزود: معاونت مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت ارشاد اسلامی نیز قول داد ساز و کار حضور خبرنگاران برای ساخت این فیلم را به من ارائه دهد که هنوز به نتیجه نرسیده است و با اینکه دوست داشتم این فیلم را در روز خبرنگار کلید بزنم اما این اتفاق به وقت دیگری موکول شده است.

کارگردان فیلم «دت یعنی دختر» با بیان اینکه زندگی حرفه ای خود را مدیون خبرنگاران می داند، بیان کرد: من به شخصه زندگی حرفه‌ای خود را مدیون خبرنگاران می دانم. به اعتقاد من مظلوم‌ترین قشر تاثیرگذار در جامعه خبرنگاران هستند که در عین مظلومیت، امنیت شغلی ندارند و هیچ صنف و یا انجمنی نیز مدافع حقوق تضییع شده آنها نیست.

کارگردان فیلم «گال» تاکید کرد: من خبرنگاران سه کشور را بنا بر اولویت ایران، فرانسه و ژاپن را دوست دارم. خبرنگار ایرانی را به خاطر صداقت در رفتار و رفاقت در کردار دوست دارم و به گردن من حق دارند. خبرنگاران فرانسه را از این جهت دوست دارم که در دایره مطبوعات و اطلاع رسانی در کشورشان حرف اول را می زنند. خبرنگاران فرانسوی امنیت شغلی دارند و در رفاه بیشتری به سر می برند. خبرنگاران ژاپنی را هم برای این دوست دارم که در سخت ترین شرایط کنار مردم کشورشان بودند و صدای آنها را به دنیا رسانده اند.

ابوالفضل جلیلی در پایان گفت: من همیشه دوست داشتم خبرنگاری مثل اوریانا فالاچی در ایران باشم، اما نشد و در نهایت فیلمساز شدم. معتقدم در ایران خبرنگاران کاربلدی وجود دارند که از سرمایه های ارزشمند کشورمان هستند و باید قدر آنها را دانست. از همین رو از این فرصت استفاده می کنم و روز خبرنگار را به همه فعالان در این عرصه تبریک می گویم.

5858

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 444345

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =