فیلیپ هاموند وزیر خارجه انگلیس پیش از ظهر یکشنبه در راس هیاتی سیاسی - اقتصادی وارد تهران شد تا در مراسم بازگشایی سفارت انگلیس در تهران شرکت و با برخی مقامات ایران هم دیدار و گفت و گو کند.


به گزارش ایرنا فیلیپ هاموند وزیر خارجه انگلیس امروز در راس هیاتی سیاسی - اقتصادی پیش از ظهر امروز وارد  تهرانشد او در این سفر  و با برخی از مسئولان بلندپایه ایران دیدار و گفت و گو خواهد کرد.

وزیر خارجه انگلیس پس از رسیدن به تهران گفت که لحظه‌ای تاریخی در روابط تهران و انگلیس فرا رسیده است.

فیلیپ هاموند وزیر خارجه انگلیس پس از رسیدن به تهران در صفحه توئیتر خود نوشت که وی اولین وزیر خارجه انگلیس است که پس از سال 2003 به تهران سفر می‌کند.وی همچنین گفت که لحظه‌ای تاریخی در روابط تهران و انگلیس فرا رسیده است.

وزیر خارجه انگلیس، ساعتی پیش به منظور بازگشایی سفارت کشورش در تهران پس از چهار سال وارد تهران شد. هاموند اعلام کرده که همزمان سفارت ایران در لندن نیز بازگشایی خواهد شد.

مراسم بازگشایی سفارت انگلستان به روی خبرنگاران ایرانی و سایر خبرنگاران رسانه‌های خارجی مستقر در تهران بسته خواهد بود و تنها گزارشگران شبکه دولتی بی‌بی‌سی اجازه پوشش خبری و تصویری این مراسم را دارند.

دیدار با محمد جواد ظریف همتای ایرانی و نیز حسن روحانی رییس جمهوری و علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی از جمله برنامه های هاموند طی دو روز اقامت در تهران است.
امروز سفارت انگلیس در تهران پس از نزدیک به چهارسال بازگشایی می شود. همزمان در لندن نیز سفارت ایران با حضور دانش یزدی معاون اداری و مالی وزارت خارجه بازگشایی خواهد شد.
مجید تخت روانچی معاون وزیر امور خارجه گفت که این مراسم ساده و نمادین خواهد بود.
هشتم آذر سال 1390 پس از ورود برخی از معترضان به داخل سفارت انگلیس در تهران و نیز اقامت گاه دیپلماتیک و مرکز فرهنگی انگلیس در باغ قلهک تهران ، وزارت خارجه انگلیس تصمیم به تعطیلی سفارت خود گرفت و دیپلمات هایش را به لندن بازگرداند.
هاموند نخستین وزیر خارجه انگلیس است که از سال 2003 تاکنون به ایران سفر می کند.

49261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 449321

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 20
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۸:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۱
    62 5
    اینهمه بیماران صعب العلاج سرطانی و قلبی و مغزی و سایر بیماران صعب العلاج که برای معالجه و درمان به انگلستان میرفتند و بسیاری از اونها هم در اونجا نتیجه میگرفتند و معالجه میشدند اینهمه دانشجویانی که برای ادامه تحصیل در مقطع دکترا یا تحصیلات تکمیلی به انگلستان میرفتند چرا که اکثر دانشگاه های انگلیس جزو بهترین دانشگاه های دنیا و اروپا هستند اینهمه تجار و بازرگانان که برای تجارت و بیزنیس به انگلیس رفت و امد میکردند و اینهمه خانواده هایی که برای دیدن عزیزانشون که مقیم انگلیس هستن و باید از سفارت ویزا میگرفتند تا بتونند عزازنشون اونجا ببینند همه بخاطر تعطیلی سفارت به ناراحتی و گرفتاری افتادند و حالا با باز شدن سفارت براحتی میتونن با درخواست ویزا از همین ایران اقدام کنند. ضمنا انگلیس دارای نفوذ سیا
  • بی نام A1 ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۱
    به سلامتی و دل خوش ..... ورود روباه پیر مبارک
    • بی نام UA ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۱
      22 6
      نتیجه نفرت و دشمنی با دیگر کشورها ، انزوا و فقر و رکود و خود کامگی مسولین کشور است.
    • بی نام A1 ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۱
      16 3
      ما خودمون باید حواسمون به نوع رابطه باشه وگرنه نه تنهابه قول شما روباه پیر انگلستان بلکه حتی کشوری مثل عراق یا افغانستان هم میتونند برای ما تهدید باشند.
  • بی نام A1 ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۱
    74 4
    ایران کشور متمدن، بزرگ ودوستدار مردم دنیاست.این ارتباط رابه فال نیک می گیریم.
  • قاسم GB ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۱
    62 3
    اگر قرار بود باز بشه چرا إز ديوار سفارت بالا رفتن و گرفتن سفارت رو كه كار مردم رو تو دست إنداز بندازن اگر اشتباه كردن كساني كله إز ديوار سفارت بالا رفتن خوب از رو تصاوير موجود لااقل چند نَفَر شؤن رو بگيرين محاكمه كنين كه سر خود كاري نكنن
  • بی نام IR ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۱
    37 8
    خوش آمدید
  • بی نام A1 ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۱
    14 39
    همه لحظه های ما با استعمار پیر تاریخی است
  • بی نام IR ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۱
    67 5
    به امید خدا سفارت امریکا و کانادا هم باز بشن. نمیشه با دنیا جنگید باید با سیاست همه دنیا رو داشته باشیم و به نفع مملکت از همه استفاده کرد.
  • حسین IR ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۱
    39 2
    فیلیپ هاموند پس از رسیدن به تهران در صفحه توئیتر خود نوشت:...... آخه چطوری تو ایران از توئیتر استفاده کرده؟؟ به این زودی وی پی ان خریده؟
  • بی نام IR ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۱
    65 4
    به امید بازگشایی سفارت امریکا
  • بی نام A1 ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۱
    12 56
    و باز هم روباه پیر....
  • بی نام IR ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۱
    1 2
    این سفارت اوایل سال آینده و پس از انتخابات دوباره بسته خواهد شد. این مطلب را در حافظه خود ثبت کنید. این بازگشایی فعلا برای انتخابات است.
  • reza IR ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۱
    2 18
    بعضي ها چنان عقده اي رابطه با امريكا شدن كه دارن غش ميرن..امريكا و انگليس اين همه ضرر زده به مردم ايران نكنه يادتون رفته.اينهمه جنگ و فقر از كجاست.ميدوني الان كه نشستي چند تا شيعه دارن كشته ميشن.ايراني غيرت داشته باش اينا رو واسه هميشه راه نده.
    • بی نام A1 ۰۴:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۲
      1 0
      دیگه خودمونیم، ما که تولید کننده نیستیم فقط مصرف کننده هستیم مین خود شما عمرا جنس ایرونی بخری چون می دونی دارند بهت میندازن ترجیح میدی جنس با کیفیت در وحله اول اروپایی باشه یا امریکایی کره و ژاپنی فکر نکن کشورهای چین و روسیه طرفدار ما هستند ما طعمه این دوتا شدیم و کلی هم دارن سرکیسه مون می کنند این همه دارن سرمایه ملت رو میخورن و جنس اشغال چینی میارن تو کشور، بعد شما خودتو زدی به کوری و نمی بینی ذهن شماهارو شستشو دادن دست خودتون نیست
  • رحیم IR ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۱
    5 0
    حالا که باز شدن سفارت انگلیس اینقدر برای ما مهم هستش که تاریخی فرض میشه پس کسانی که باعث بسته شدنش و پرداخت غرامت میلیاردی تحت عنوان تخریب سفارت شدند چرا پاسخگو نیستند؟
  • بی نام IR ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۱
    6 2
    اونهاییکه میگن انگلیس روباه پیره بهتره بدونن خیلی از مقامات تندرو ما در همون انگلیس درس خوندند؟
    • بی نام A1 ۱۸:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۱
      1 0
      همین دیگه میتونند به این راحتی بیاند مملکت ما
  • جهت اطلاع IR ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۱
    16 0
    آمریکا از ، انگلستان ، فرانسه ، مخصوصا" از روسیه مفت خور خیلی بهتره.
  • بی نام IR ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۱
    10 0
    ما خواهان رابطه ای دوستانه با همه کشورهای جهانیم