کدام خودروساز در کاهش قیمت پیش قدم می شود؟ /بازار خودرو به تکاپو افتاد

قیمت خودروهای خارجی در 15 روز گذشته بین یک تا دو میلیون تومان کاهش یافته است و پیش بینی می شود که خودروهای داخلی نیز به تناسب کاهش قیمت خودروهای خارجی با افت قیمت مواجه شوند.

در حالی که شبکه های اجتماعی با وجود عذرخواهی نعمت زاده همچنان بر مواضع خود پافشاری کرده و از خرید خودرو، خودداری می کنند،برخی خودروسازان به دنبال شرایط جدیدی برای فروش محصولات خود هستند.

به گزارش خبرآنلاین؛یک روز بعد از عذرخواهی رسمی محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت،معدن و تجارت که از مواضع گذشته خود درباره خرید خودرو داخلی عقب نشینی کرد،به نظرمی رسید که بازار خودرو تحت تاثیر این سخنان قرار بگیرد.حال آنکه گزارش های میدانی  از بازار خرید و فروش خودرو حاکی است که با وجود نزدیک شدن به آخرین روزهای دور پایانی مسافرت های تابستانی،بازار خرید و فروش خودرو همچنان راکد است.

یک فروشنده خودرو در خیابان کارگر می گوید:بازار خرید و فروش خودرو از ابتدای تابستان در رکود نسبی بود، اما با مطرح شدن کمپین نخریدن خودرو خرید و فروش خودرو کاملا راکد شد.به طوری که در بنگاه ما که به طور متوسط روزانه 3 الی 5 خودرو معامله می شد،15 روز است که هیچ معامله ای صورت نگرفته است.

او با بیان اینکه رکود در بازار خودرو فقط مربوط به خودروهای داخلی نیست،تصریح کرد:رکود در بازار خودرو،سبب شده تا خرید و فروش خودروهای خارجی هم به سختی صورت بگیرد.

قیمت ها کاهش می یابد

یکی از مهمترین خواسته های کسانی که در شبکه های اجتماعی در گسترش کمپین "نخریدن خودرو" بدان تاکید دارند،کاهش قیمت محصولات داخلی است.اگرچه کیفیت و تنوع محصولات هم از دیگر خواسته های خریداران خودروست اما،آنها می گویند خودروی داخلی به دلیل کیفیت پایین و در مقایسه با انواع مشابه خارجی بسیار گران است و در نتیجه خودروسازان باید  قیمت های خود را کاهش دهند.

این درحالی است که خودروسازان هم می گویند به دلیل افزایش قیمت ارز و کاهش توان خرید مواد اولیه،ناچارند که قیمت محصولات خود را متناسب با قیمت ارز و  تورم داخلی هماهنگ کنند.

 وقتی  تقاضایی برای خرید نیست و بازار در رکود کامل است،چاره ای نیست که خودروسازان به شیوه های جدیدی برای فروش محصولاتشان متوسل شوند.اولین روش فروش اقساطی محصولات است.نگاهی به آگهی فروش خودرو در روزنامه ها از یک سو و بازاریاب های فروش خودرو در فروشگاههای بزرگ از سوی دیگر نشان می دهد که خودروسازان شدیدا به تکاپو افتاده اند.

یک فروشنده خودرو در خیابان شهید بهشتی می گوید:قیمت خودروهای خارجی در 15 روز گذشته بین یک تا دو میلیون تومان کاهش یافته است و پیش بینی می شود که خودروهای داخلی نیز به تناسب کاهش قیمت خودروهای خارجی با افت قیمت مواجه شوند.

او به بازار رقابت برای فروش محصولات مونتاژی  کره ای،چینی و فرانسوی اشاره کرد و گفت:بیشتر از همه چینی هایی که با خودروسازان ایرانی طرف قرارداد هستند،پیگیرند که قیمت های خود را کاهش دهند.اگر این اتفاق بیفتد دو خودروساز ایران خودرو و سایپا که بیشترین سهم بازار را در اختیار دارند چاره ای جز کاهش قیمت نخواهند داشت.

 

3535

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 454122

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 141
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۴
    510 8
    هيچكدام
    • بی نام RO ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۴
      211 1
      سلام به همگی جان عزیزتون برای یک بارم شده نخرید ومتحد بمونیم.به خدا اونهاهستن که محتاج مان.از تبلیغاتشون نترسید...
    • بی نام US ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۴
      245 2
      ارزون هم بشه نمیخرم. خودروساز داخلی به مونتاژ محصولات چینی روی آورده. چرا بخریم؟ هر کاری به نفع خودشوان باشد انجام میدهند. من ماشین ژاپنی و آلمانی به قیمت بدون تعرفه و با اقساط میخوام. یعنی به قیمت 40 تا 60 میلیون و با اقساط 72 ماهه و بدون بهره. مثل کشورهای عرب همسایه، مثل همه دنیا. برای چه باید 70 میلیون تا 120 میلیون نقد بدهم خودروی چینی بخرم. ایران خودرو یا برود ژاپنی و آلمانی مونتاژ کند یا که تعطیل کند و کارمندان خود را به سمت صنایع دیگر و خدمات پس از فروش خودروهای واداتی سرازیر کند. شورش را در آورده اند. پژو قراضه میسازند 15 میلیون میدهند 40 میلیون. پراید 5 میلیون میدهند 20 میلیون. دزدی به چه میگویند. وقاحت سر به فلک زده.
    • محسن RO ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۴
      149 1
      آفرین بچه ها، این اتحاده که راهگشاست. همینطور به نخریدن ادامه بدید، اونقدر این کمپین رو ادامه میدیم تا به نتیجه ی مطلوب برسیم. دم همتون گرم. نخرید بچه ها، نخرید. فقط کافیه این کمپین تا پایان سال ادامه پیدا کنه، یعنی فقط چند ماه صبر کافیه تا خودروسازها گدایی مشتری رو بکنند.
  • مشتری IR ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۴
    504 6
    منتظریم...
  • بی نام DE ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۴
    916 6
    قبل توافق میگفتند قطعات خارجی و ما تحریم...بعد توافق میگن خودرو ملی و قطعات داخلی...خداوند دروغگویان را نابود کند انشاء الله...
    • خودم A1 ۰۴:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۵
      83 0
      قیمت خودرو بعد از گران شدن ارز ، گران شد گفتند اکثر قطعات وارداتی است . بعاز ارزان شدن ارز ، قیمت خودرو ارزان نشد گفتند اکثر قطعات در داخل تولید میشود الان هم می گویند تولید ملی تولید ملی نه بلکه مونتاژ ملی
  • بی نام A1 ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۴
    849 7
    مردم تورخدا بار یک بار هم که شده بیایید با هم باشم....برای حفظ جان خودتون وخانواده هاتون بخدا این ماشین ها بی کیفیتترین ماشین هستند جان خودتونو به خطر ندازید همین پرایدو داند خارج کشور به قیمت 4 میلیون میفروشند ............ من که پولشو دارم ولی نمیخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخرم ..... باور کن مردم ایران لایق بهترین ها هستند
    • بی نام IR ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۴
      پراید 4 میلیون؟ مگه ماشین 1000 دلاری هم داریم؟ عزیز من، کیفیت و مدیریت و خیلی چیزای دیگه خودروسازان مشکل داره، من هم قبول دارم ولی آش به این شوری هم نیست. همین رنو کوئید که قراره بیاد ایران، با موتور 800 سی سی، سه سیلندر، توان 58 اسب بخار و ... در مدل پایه که کمترین آپشنها رو داره با مالیات و عوارض هم قیمت پرایده، درحالی که پراید با موتور 1300 سی سی و 4 سیلندر، قدرت بیشتری نسبت به اون داره. یا پاندا که ارزونترین ماشین فیات است، هم توان و قدرت کمتری نسبت به پراید داره و هم با احتساب مالیات و عوارض گرونتر از پراید درمیاد.
    • بی نام A1 ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۴
      20 8
      حالا 1000 دلار منم قبول دارم ماشین نیست اینا همش برای جو دادن درست شده ولی همون کوئید موتور 100 اسبی هم داره و اختلاف قیمتش اونقدر ها هم نیست
    • بی نام A1 ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۴
      40 0
      در مورد اپشن های ماشین هم االان نگاه کردم ناویگیشن داره صفحه نمایش 7 اینچ لمسی داره با کلی دیگه اینا برای مدل پایه هست،یه چیز تکمیلی در مورد موتور ماشین هم بگم تکنولوژی ساخت پراید خیلی قدیمیه و مصرف و اصطحلاک و استفامت موتور شدیدا پایینه در صورتی که این موتور با همون حجم کمش میتونه با قدرت موتور پراید رقابت کنه تازه مصرفی و الودگی خیلی کمتری داره
    • بی نام A1 ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۴
      69 2
      پراید 4 میلیون؟ مگه ماشین 1000 دلاری هم داریم؟ حقوق پایه 710000 تومان مگه حقوق 210 دلاری هم داریم ؟
    • بی نام IR ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۴
      40 1
      بی نام دوم ، ماشینی که با حجم 1400 و 4 سیلندر بتونه 65 اسب بخار تولید کنه کجای دنیا میتونی پیدا کنی؟؟؟؟؟ الان موتور آلفارومئو با حجم 1400 داره 170 اسب بخار قدرت تولید میکنه 105 اسب بیشتر از یک خودر هم حجم ... پس حجم موتور دلیل بر قوی بودن موتور نیست مهم تکنولوژیه که ماشین ایرانی اصلا به همچین چیزی نمیرسه ... با اطلاعات کافی نظر دهید ...
    • بی نام A1 ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۴
      34 0
      بي نام دوم كامارو بيست هزار دلار هست اونوقت مياد ايران ميشه صد و سي ميليون انتظار داري پريد بيشتر از هزار دلار باشه؟؟؟
    • 482 IR ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۴
      36 0
      اقای بی نام که از قول شرکتها افاضات می فرمائید با « احتساب مالیات و عوارض » قیمتش بالاست ؟ خب مالیات 200 درصدی نگیرن عوارض آنچنانی نگیرن جنسی که کیفیت نداره چه کشکی چه مالیاتی؟
    • بی نام A1 ۱۵:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۴
      26 1
      آقای بی نام کیفیت قطعات و ایمنی بالای رنو کویید قابل مقایسه با پراید نیست در ضمن قدرتش هم اگر بیشتر نباشه کمتر نیست با کلی مصرف کمتر نسبت به پراید پنجاه و هشت اسب بخار قدرتشه.
    • بی نام IR ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۵
      2 20
      من همون بی نامم. من از کیفیت و مدیریت و هزار تا مشکل دیگه ای که خودروسازان و کل اقتصاد کشور داره دفاع نمیکنم، خودم یه 405 دارم که یه زمانی کارم شده بود نمایندگی رفتن،هیچ ارتباطی هم با خودروسازا ندارم ولی بحث من اینه که: 1قیمت خالص ماشینای ایرانی راقیمت فروش منهای عوارض، مالیات، بیمه و ... با ماشینای هم قیمت خودشون تو دنیا مقایسه کنیم. 2بحث من در مورد قیمت ماشینای تولید داخل هست، وگرنه قیمت ماشینای وارداتی که واقعا اجحاف به مصرف کننده هاست. 3 قدرت موتور رنو کوئید با 58 اسب بخار کمتر از پراید هست. 4مالیات ربطی به خودروسازان نداره و همون 9 درصد ارزش افزوده هست در ضمن
  • مهدی A1 ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۴
    611 8
    نخرید، نخرید، اینا همش می خوان یکی دو تومن قیمت ها رو بیارم پایین
  • بی نام A1 ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۴
    523 8
    هموطنان بزرگوار و عزیز اندکی صبر سحر نزدیک است
  • بی نام IR ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۴
    491 5
    یکی دو میلیون؟؟؟؟؟؟قیمت ها را 300 در صد گران کردند به طور مثال پراید 7 میلیونی سال 87 را دارند 20 میلیون میفروشند.بچه میخواهند گول بزنند.تا قیمتها حداقل 50 درصد کاهش پیدا نکند و کیفیتها خوب نشود.از خرید هیچ خبری نیست.
    • بی نام IR ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۴
      خودتون میگید 87، ببینید تورم 87 تا الان چقدر بوده و بقیه کالاها تو این مدت چقدر گرون شدند.
    • بی نام A1 ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۴
      32 0
      بنده سال 89 پراید خریدم 7.500 میلیون تومان حدودا.. سال 93 حدود 20 میلیون
    • مصطفی A1 ۰۶:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۵
      43 0
      تو ایران الان یه مزدا 3 دونیم برابر قیمت اون توی دبیه ما نمی خوایم ارزون شه میخوایم قیمتا واقعی شه
    • پیام IR ۰۶:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۵
      44 0
      تورم از اون موقه 300 در صد بوده؟ یعنی حقوق کارگراشون 300 درصد زیاد شده؟ یعنی خرج تولیده اینا از فرانسه و ژاپن بیشتره؟ مالیات و عوارضم که خود مردم میدن خودرو ساز یک ریال هم عوارض و مالیات رو فروش نمیده، همش پای خریداره. کدوم ماشین خارجی بدون دنده برنجی عقب میفروشن؟ کدومشون اینجوری تو نمایندگی ادا در میران و مثل طلب کارا برخورد میکنن؟
  • مهران IR ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۴
    450 4
    نمی خریم تا آخرش هستیم
    • بی نام A1 ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۴
      48 0
      احسنت مردم باید هوشیاری خود را تا آخر حفظ کنن مواظب شیره مالی های جدیذ باشید
  • بی نام A1 ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۴
    408 2
    نگران نباشین مردمی که شرف داشته باشن نمیخرن تا به این سودجویان قاتل بفهمونن باید بابت قتل اینهمه ایرانی و از بین بردن پول و مال و زندگیشون تا ابد جواب پس بدن.و تا کیفیت در حد بین المللی نشه و قیمت در حد جیب مردم عادی خریدن خودرو داخلی بیکیفیت و گران و حتی خارجی بیکیفیت و گران خیانتی در صنعت و ارزش مردم ایرانه.تا کی میخوان با خون و مال و وقت مردم برای خودشون قصر هایی در کشورهای اروپایی بسازند و به زور فرقونهاشون رو به مردم بفروشن به اسم تولید داخلی و مردم رو تحریک کنن که اگه نخرن کارگر بیکار میشه.
    • محمد IR ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۴
      5 50
      از کدوم قتل صحبت می کنی؟این که خودروهایما به نسبت پولی که پرداخت می کنیم کیفیت لازم نداره و قیمتش بالا هست کاملا درسته،ولی قرار نیست چشممونو روی واقیعیت ها ببندیم.شما با هر ماشینی با سرعت بالا حرکت کنی ممکنه هر اتفاقی بیفته.اگه نمی خوای با پولت ماشین ایرانی بخری کاملا مختاری و هیچ کس نمی تونه به شما زور بگه،ولی اینو یادت باشه و به رانندگی خودت و دیگران هم توجه کن.ببین چند تا حادثه فقط به خاطر بی توجهی به قوانین راهنمایی و رانندگی تو کشور به وجود میاداگه قرار ماشین خارجی با قیمت واقعی خارج از کشور بیاد و باز هم اینقدر حادثه اتفاق بیفته معنی کمپین عوض میشه
  • بی نام A1 ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۴
    358 3
    مردم تو رو خدا نخرید اینها سالهاس خون ما رو تو شیشه کردن با این لگنها و خدمات پس از فروش شون تا کی ما باید تحقیر بشیم من ماشین صفر خریدم همون روز اول مشکل برق داشت و هیچکس زیر بار نمیرفت من که حلال نمیکنم
    • محمد A1 ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۴
      43 0
      همکارم پرشیا گرفت متاسفانه سیلندرش ترک داشت، ایران خودرو زیر بار نرفت رفته از شوش با بدبختی سیلندر گرفته 900 تومان، مدیران با کفایت خودروسازی داخلی جواب بدن لطفا ...
  • بی نام IR ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۴
    291 4
    همش دم از گروني ارز ميزنن مگه ماشين تو جاهاي ديگه دنيا با همين ارز خريد و فروش نميشه خودتونيد...
  • کوروش A1 ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۴
    قیمت هاحداقل باید بیست درصد کاهش پیدا کنه
    • بی نام A1 ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۴
      33 0
      بیشتر از 20 درصد جا داره که ارزون بشه ... چون کیفیت ندارن ... همه ماشینها کپی کاری از مدلهای عهد بوقه ...
    • بی نام A1 ۰۲:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۵
      29 0
      بیشتر20 درصد چیه؟؟
  • بی نام IR ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۴
    265 2
    لابد 1000 تومان کم میکنن، بعد میگن اینم از کاهش قیمت
  • بی نام IN ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۴
    ارزش پول ما یک سوم شده به این علت پراید 7 به 20 میلیون افزایش پیدا کرده.دوران آون خدا نشناس به این روز افتادم.باید اول محاکمه بشه
    • مهدی IR ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۴
      29 0
      مرد مومن پراید در عرض یک سال از سال 90 تا 91 سه برابر شده ، پس چرا حقوق من کارگر سه برابر نشد/برای خودشون عیده به ما که میرسه عیبه؟
    • بی نام A1 ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۴
      23 0
      همين كارارو كردن كه ارزش پول اومده پايين با گرون كردنهاي غيرمنطقي شون
    • بی نام IR ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۴
      16 1
      خودروهاي مدل 93و 94بي كيفيت هستند مدل 90و91 بد نيستند من 88داشتم تا پايان 93 راحت بودم ولي امسال صفر گرفتم از روز اول از اين نمايندگي به آن نمايندگي اين از بي كفايتي وزير آقاي روحاني است وبس برويد تحقيق كنيد /
    • بی نام A1 ۰۴:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۵
      15 0
      آخر چرا قیمت خودروی داخلی با نرخ ارز نوسان می کند. معلومه که قطعاتش از کشور دوست و برادر چین میاد و به اسم خودروی داخلی به ملت میندازند. خودروی بی کیفیت و گران نمی خریم.
  • ناصر IR ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۴
    304 4
    با یکی دوتومن بدرد نمیخوره......باید قیمت ها خیلی بیاد پایین......پراید اخه چیه ک مثلا بشه 15 تومن...باید زیر 10 تومن بیاااااد
    • بی نام IR ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۴
      14 0
      اشتباه منفی دادم
  • سعید IR ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۴
    حتی یک ریال هم ارزان نخواهد شد فقط کافیه تولید بیاد پایین یه کمپین راه میندازن بخرید تا گرونتر نشده .
  • ستار A1 ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۴
    294 5
    پای قرارمون هستیم
  • 888 IR ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۴
    332 6
    هر کی خودرو بخره به هموطناش بدی کرده.هر وقت خودرو ارزون کردن فقط خارجی بخرید تا شاید فرجی بشه و کلا خط تولید خودرو به روز کنن
  • بی نام A1 ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۴
    22 0
    پراید باید هفت میلیون بشه با کاهش یک میلیونی زیر بار نرید
  • محمود A1 ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۴
    11 0
    خودرو کویید تو هند 3 لاخ هست که هر لاخ ۱۰۰۰۰۰ روپیه هست و هر روپیه ۵۵ تومن : 16.5 میلیون هم امنتر هم باکلاستر.
    • بی نام IR ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۵
      4 6
      ارزانترین ماشین تو دنیا تاتا نانو تولید هند هست: 2 سیلندر، حداکثر سرعت 102، طولش 1 متر کوچکتر از پرایده، حجم موتور 630 سی سی که کمتر از نصف پرایده و در صندوق عقب جاسازی شده، توان تولیدی 38 اسب بخار نزدیک به نصف پراید، قیمتش از 3100 دلار شروع میشه که با بیمه، عوارض و مالیات و با کمترین گمرکی حدود 14 میلیون تو ایران درمیاد. لطفا سرچ کنید و عکساش رو ببینید که فرقون واقعی چیه.
  • history A1 ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۴
    1 49
    من جای خودروسازان باشم شش ماه توقف تولید می دهم تا سرنخ ماجرا برای مردم کم خرد ما معلوم شود. به درک ضرر.
  • کیان A1 ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۴
    22 0
    ارزش خرید ندارن هیچکدوم از این محصولات ایران من خودرو نمیخرممممممممممممممممممممممم این داستان ادامه دارد
  • بی نام IR ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۴
    17 0
    اولا کی غذرخواهی کرده؟ همون متن قبلی رو یکم کاملتر منتشر کرده هیچ کلمه ای شبیه عذرخواهی در کار نبود. دوما بعید می دونم حتی اگه قیمت رو کم کنند بیشتر از 5 درصد باشه ولی حداقل باید 50 تا 70 درصد قیمت ها کاهش پیدا کنه در غیر این صورت هرکی خودروی صفر داخلی بخره به هموطناش خیانت کرده. لطفا منتشر کنین
  • بی نام IR ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۴
    5 0
    تو بگو من پول نمی دم
  • بی نام A1 ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۴
    13 1
    آقا مشکل نخریدن ماشین تحریم خودروسازان توسط مردم نیست . سابق کم پولا میرفتن پیمان ، و پراید و آردی میخریدن ، پولدارا میرفتن 405 ، پرشیا ، سمند ؛ زانتیا و ... میخریدن ، پولدارترا هم میرفتن ماکسیما ،کمری ، سوناتا ، آزرا و ... میخریدن و مولتی میلیاردرها هم بنز و بی ام و و معدود خودرو های عبور موقت رو میخریدن . الان کم پولها دیگه پول ماشین خریدن ندارن ،پولدارها هم رفتن سراغ ماشیتهای چینی و باقی هم کلا رفتن سراغ ماشیتهای وارداتی .فقط چون بخش اعظم خریداران طیف اول و دوم هستند یا پول ماشین خریدن دیگه ندارن یا چون کیقیت داخلی ها آشغال شده سمتشون نمیرن.در نتیجه داخلی ها بخش اعظمی از مشتریان بلقوه خود را از دست دادند.در کل ترکیب کشور از لحاظ مالی به هم خورده و قشر مایه دار پول بابت خودرو داخلی نمیده .
  • بی نام A1 ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۴
    11 0
    اتمام خودروهای داخلی تابوت متحرکن خودرو ایرانی هرگزززز
  • بی نام IR ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۴
    17 0
    ماهمچنان نخواهیم خریدملت دراین تصمیم مصمم هستند.
  • بی نام A1 ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۴
    12 0
    اقا نخرید یک کلام
  • میکا IR ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۴
    14 0
    خدا شاهده من 1 تومن پول هم ندارم.ولی به مقدار کافی عقل دارم.عقلم بهم حکم میکنه چیزی که احتمال آسیب جانی و مالی برای من و خونوادمو داشته باشه رو نخرم.شرع هم حکم میکنه که : نه ضرر برسونید و نه ضرر ببینیند؛ پس صبر میکنم و هر روز با مترو و اتوبوس میرمو میام تا وقتی که پولم جمع بشه و ان شاالله تا اون زمان یا این دوتا تابوت فروش زالو صفت نابود بشن یا اینکه خودرو خوب خارجی پاش تو این مملکت "راحت" باز شه تا بلکه لااقل آسیب جانی به مقدار بسیار زیادی کم بشه؛ آمین
  • ابوذر A1 ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۴
    31 0
    دوستان سلام من بوشهر ي هستم ديشب باران باريد و بسيار شديدهم بود متاسفانه در يکي از راههاي نزديک شهر ما خورموج تصادف وحشتناکي صورت گرفت و يک پژو 405 و رانا و لندکروز و کاميون کشنده که مقصر هم انحراف به چپ کاميون بود حال اين خودرو هاي وطني پژو دو کشته اسفناک سراز بدن جداشده بود و رانا هم طرف راننده بدجوري ضربه خورده بود که راننده و بچه کوچک که پشت راننده بود اسيب ديده بود ولي اين خودرو اجنبي لندکروز خدا اين اجنبي ها را نيامرزد که ماشين به اين محکمي درست مي کنند با اينکه طرف راننده بدجوري اسيب ديده بود ولي راننده و سرنشنان آن سالم و بدون مشکل مي باشند خوب دوستان خائن کيست آن دونفر که سراز تن جداشده خائن است و ضد انقلاب يا مسئولين مثل جناب آقاي نعمت زاده .
  • بی نام IR ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۴
    21 0
    من شدید به ماشین نیز دارم کلی وام گرفتم ماشین بخرم اما تصمیم گرفتم تو این کمپین باشم هر چند ضرر میکنم
  • بی نام IR ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۴
    14 0
    هرگز نخرید با هم متحد باشید
  • بی نام A1 ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۴
    15 0
    فقط قیمت که نیست چرا کیفیت رو نميگيد که افتضاحه باید کیفیت این لگن ها رو هم ببرن بالا
  • پیاده نظام: A1 ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۴
    11 0
    این بارهم با هم باشیم مطمئن باشید ضرر نمی کنیم گول افراد زینفع را نخورید و به شایعاتشون گوش نکنید. چارهای نیست جز ارزان کردن تا رسیدن به قیمت 3 سال پیش. همون قیمت 3 سال پیش هم نسبت به بقیه کشورها با توجه به کیفیت خودرو بسیار بالا بوده است.
  • بی نام A1 ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۴
    16 0
    من فقط به این فکر میکنم که با همان بولی که ما تو کشورمون 405 سوار میشیم دیگران تو کشورشون میتونن چه سوار بشن. این ظلم در حق ملت نیست ؟ نه آقا صحبت از یک میلیون و دو میلیون نیست، این جور دور زدنها دیگه واسه مردم رو شده حداقل نمی خریم تا قیمت واقعی بشه.
  • تقی IR ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۴
    20 0
    من یک ایرانی هستم. من وطنم و مردمم را دوست دارم. من عضوی از کمپین نخریدن خودرو داخلی بی کیفیت و گران هستم
  • بی نام A1 ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۴
    16 0
    شما که موشک انچنانی ماهواره انچنانی رادار انچنانی میسازید چذا قطعات خودروی شما از خارج میاد
  • نا شناس A1 ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۴
    10 0
    وقتی یک خودرو ساز در برنامه تلویزیون به نماینده دولت توهین بکنه ودولت عکس عملی انجام نده باید خودرو سقیمت خودرو ازها قیمتها را بدون حساب بالا ببرند. بیاید با تحریم نخریدن خودرو برای یک بار هم که شده باعث پایین اوردن ان باشیم.
  • بی نام A1 ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۴
    9 0
    قیمت ها باید به 4 سال پیش برگرده. انشاله خواسته بعدی ما ورود خودروهای خارجی و تولید آنها در داخل با مهندسین خود شرکت های بزرگ و امهندسان و کارگران ایرانی
  • نمی خریم A1 ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۴
    14 0
    هر وقت 70 در صد قیمت رو کاهش دادن و تعرفه واردات خودرو به صفر رسید کمپین آرام خواهد گرفت و گرنه تحریم ادامه خواهد داشت. ای مردم برای جان و مال خود ارزش قایل شوید و به آسانی حاصل دسترنج خود را به جیب چپاولگران واریز نکنید.
  • amir meliposh A1 ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۴
    12 0
    ملت شریف ایران ماشین نخرید لطفا ماشین نخرید این حق ماست پراید ۲ میلیون تومانی را ۲۰ میلیون نخریم ؟؟ ملت شریف همصدا شویم تا بتوانیم به آنچه میخواهیم برسیم .
    • بی نام IR ۰۸:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۵
      8 0
      دیگه حالا دو میلیون هم نیست خودروسازا گرون میدن، دیگه خودروساز دوچرخه که نمیسازه، الان قیمت دوچرخه دو میلیون بیشتره قیمت موتور 45 میلیونه جوگیر نشید حرف الکی بزنید بگید بی کیفیته نمیخریم
  • بی نام A1 ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۴
    9 0
    ایرانی دمت گرم خودرو صفر نخر
  • بی نام DE ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۴
    8 0
    يه سوال. تحريم واسه نخريدن خودروهاي داخليه. اما چرا اينا همچنان همين قيمتن ولي عوضش خارجيا ارزونتر شدن؟ عجب وضعيه ها
  • حسن A1 ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۴
    13 0
    ما ایرانیها باید اثبات کنیم لیاقتمون این لگنها نیست که بهمون تحمیل شده. مگه ما از این شیخهای خلیج نشین چی کم داریم...
  • بی نام IR ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۴
    6 2
    یکدفعه میگن گرون شده همه هجوم میارن میخرن.....
  • بی نام A1 ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۴
    9 0
    ما هستیم تا آخرش
  • علی IR ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۴
    14 0
    پول دارم ولی نمی خرم یک بار هم که شده با هم متحد باشیم . کسی مجبور نیست در این وضعیت زیر بار ظلم بره
  • بی نام IR ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۴
    11 0
    یک مدت نخرید نتیجه اش مشخص میشه عجله نداریم ماشین دست دوم میخریم و موفق خواهیم شد.
  • محمد A1 ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۴
    11 0
    آقا نمیخریم
  • بی نام IR ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۴
    9 0
    من هم هستم
  • محمد ر A1 ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۴
    20 0
    به خدا قسم پراید 93صفر خریده بودم ماشینی که یکسال کار کرده:دسته راهنما سنسور اکسیژن سنسور میل بادامک تعویض. گربکس صدا داره. دیسکهای چرخ جلو داغون در حد وحشتناک کمپرسور کولر صدا داره افتضاح و غیر از هزاران عیب دیگه .......دیگه با این وضع نمیخرم و شما هم نخرید...
  • نادیا A1 ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۴
    12 0
    اون پراید های بی کیفیت دیگه کسی نمیخره تو انبار باید بمونه تا پولی که تو این چند سال از جیب مردم زدید ضرر کنید
  • hamid IR ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۴
    16 0
    اتحاد همیشه جواب داده. خودروی صفر گران نمیخرم، نمیخریم
  • رامين A1 ۱۵:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۴
    13 0
    واقعا اين قيمتها نه عقلاني هست نه منصفانه . من سال 89 يه 206 خريدم 14 تومن اون زمان هنوز قطعات اصلي بود الان فاميل ما 206 صفر خريده به من ميگه ماهي يك بار بايد يدكي بخرم 206 مدل 89 من هنوز هيچ تعميرگاهي نرفته . مردم چند برابر پول بدن اونوقت يه خودرو بخرن اسمش فرانسويه ولي در اصل ساخت چينه اگه واسه خودتون و پولتون ارزش قائليد ماشين صفر نخريد تا تكليف كيفيت و قيمت ماشين مشخص بشه مطمئن باشيد هيچ قدرتي نميتونه اگه متحد باشيد جلوتون ايستادگي كنه
  • بی نام A1 ۱۵:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۴
    6 11
    هموطن با غیرت. من لیسانس حسابداری هستم و تا دو هفته پیش کارگر خط تولید ایران خودرو بودم. با این کمپین غرور آفرین شما دو هفته س که در ایران خودرو تعدیل نیرو شده و من و تعدادی مثل من بیکار شدن. مجدد در شرکت کاریابی ثبت نام کردم تا شاید یک کار ساده دیگه گیرم بیاد بماند که با چه بدبختی تونستم به عنوان کارگر ساده با مدرک کارشناسی کار پیدا کنم هموطن با غیرت؛ ممنونم ازت
  • شهروند A1 ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۴
    11 1
    ما هم نمیخریم، منتظر میمونیم تا قیمتا بشه مثل گذشته
  • بی نام A1 ۱۵:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۴
    17 0
    یادم هست چند سال پیش در یک برنامه تلویزیونی شاهد بودم یکی از آقایان مدیر عامل با صراحت گفت که بخشی از هزینه پیشرفت صنعت خود رو را باید مشتری ها پرداخت کنند. یعنی پول بیشتری پرداخت کنند تا صنعت خودرو پیشرفت کند. در طی این سال ها فقط حساب بانکی آقایان پیشرفت کرده و ژست مدیر عاملی گرفتند. صنعت خورو هم تخت گاز پسرفت کرده است. همه مردم هم با جان و مال این هزینه را پرداخت کرده اند. چه زمان و چه کسی به این خیانت های آشکار رسیدگی خواهد کرد، لطفا خبر پرایدی را که اخیرا زیر کامیون له شده بخوانید، اگر گاری اسب بود به این روز نمی افتاد....
  • علیرضا IR ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۴
    16 0
    همیشه موقع خرید خودرو خوبه که احساسی عمل نکنید. اگه فقط یه لحظه منطقی فکر کنید، فرض مثال برای خودرو پراید 20 میلیون پول باید بدید تورو خدا قسمتون میدم آیا واقعا" می ارزه توی اروپا اگه یه کارمند حقوق شش ماه خود رو کنار بزاره میتونه خودرو 206 بخره ولی توی ایران یه کارمند اگه حقوق 6 ماه خود را کنار بزاره یه موتور گازی هم نمیتونه بخره، آخر مطلب اینکه یه کلام خودروی بی کیفیت نمی خواییییییییییییییییییییییییییییییییییم
  • بی نام IR ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۴
    9 0
    امیدواریم با این لطفی که مردم در حق تولید این مملکت میکنند تفکر تولید عوض بشه و به راه راست هدایت بشه
  • م A1 ۱۶:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۴
    7 0
    به طوری که در بنگاه ما که به طور متوسط روزانه 3 الی 5 خودرو معامله می شد،15 روز است که هیچ معامله ای صورت نگرفته است.
  • بهروز IR ۱۷:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۴
    14 1
    آقا من 4 ماهی میشه میخوام خودرو بخرم ولی مدیران ایران خودرو و سایپا واقعا دارن غارت میکنن افراد رو ... اگه تا عید قمتاشونو آوردم پایین و پژو شد 20 میلیون میخرم نیاوردن ماشین خارجی میگیرم ... تا اینا باشن قدر این ملت را بدونن ... این ملت همونین که شاه رو ... شما دوتا شرکت که عددی نیسین ... آقا نخرین بزارین رو دسشون بمونه ... تو فامیل ما سه چهار نفری هسیم میخایم بگیریم ولی تا پایین نیارن نمیخرم ... شده پیاده میمونمو و ماشین با این قیمت نمیخرم
  • بهمن A1 ۱۷:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۴
    11 2
    من نمیگم ماشین کنس بشه ولی این قیمت الان واقعا بی انصافی در حق هم وطنا و خیانت حساب میشه پراید هم ده میلیون از سرش هم زیادیه و اینکه یادتونه قیمت تمام شده تندر رو چقدر اعلام کرده بودن وای با سه یا چهار برابر قیمت وارد بازار شد این بزرگترین دزدی تاریخ و بزرگترین خیانت ممکنه مردم نخرین خریدن خودرو با سه برابر قیمت حرامه من اگه کاره ای بودم بدونه اینکه مردم اعتراض کنن درشونو تخته میکردم پس کو تازیراتی که برا مردم معمولی قد علم میکنه
  • علی RO ۱۷:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۴
    15 2
    من دیگه اصلاً این آشغالها رو نمی خریم حتی اگه ارزون بشه باید کلاً جمه کنن بساط دزدی از مردم رو
  • علی A1 ۲۰:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۴
    11 1
    مردم با دستان خودمون این مدیران بی لیاقت رو گردن کلفت نکنیم بخدا همینایی که میبینید دارن تو خیابونا پوز میدن و افراد ضعیف رو به نابودی میکشونن به خاطر اینه که اینده نگر نبودیم و به اونها باج دادیم بیایید به خاطر خودمون به خاطر نابودی این دلالان و مدیران ماشینهای امضا خودرو نخرید و چه بسا اگر همت کنید مسکن هم نخرید تا پدرشون در بیاد
  • پرهام A1 ۲۰:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۴
    13 1
    برادر من خواهر من خودروی داخلی نخرید هفته قبل رفته بودم مسافرت تو راه یه پراید از جاده منحرف شده بود وقتی این صحنه رو دیدم باورم نمیشد که چپ کرده باشه فکر میکردم کامیون از روش رد شده همه سرنشیناش کشته شده بودن توروخدا نخرید خودتونو بزارید جای اون بیچاره که با هزار جور بدبختی رفته مثلا ماشین خریده با خانوادش بره مسافرت و بعدش اون بلا سرش اومده اگه جون خانوادتون براتون مهمه خودروی داخلی نخرید بخدا حماقته محضه
  • بی نام A1 ۲۱:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۴
    15 2
    واقعا موندم اونایی که میان منفی میدن دنبال چی تو این مملکت هستن متاسفم براشون
  • کسری A1 ۲۱:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۴
    13 2
    دوستان یکدست صدا نداره ولی دستها چرا.باهم باشید واز این کمپین سود ببریم هم مالی وهم جانی.چیزی لذت بخش تر از گرفتن حق ادم نیس.نمیخریم .نمیخریم و......
  • حسین IR ۲۳:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۴
    7 3
    ببینم توی نوشته های بالا نوشته شده بود دسترسی به مواد به دلیل افزایش ارز سخت شده ببینم ارز این وست چیکارست ماشین که از اهن و بعضی چیزها هم پلاستیک یا فیبر کربن هستن که همشونو توی کشور میشه پیدا کرد حالا یکی به من بگه این وسط ارز چیکارست
  • علی IR ۰۲:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۵
    9 3
    همینطور به نخریدن ادامه دهید صبح ظفر نزدیک است
  • محمد A1 ۰۳:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۵
    4 2
    اینها اینقدر فکر ندارن که ماشینهای بی کیفیتی که امتیازش از اونطرف هست و مردمی که دم نمیزنند و به هرطریقی که اینها قیمت میزارن میخرن رو مدلهای متفاوتی خودشون طراحی کنند و کیفیت رو ببرن بالا اینقدر میمونن تا دروازه های واردات باز شود و بعد توفکر چطور مردم رو وادار به خریدن ماشینهای قیمت نادرست کنن
  • بی نام IR ۰۴:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۵
    18 2
    اینا با یکی دوتومن کم کردن بازم به شعور ملت توهین میکنن ملت بهوش باشین فقط قیمت واقعی با شفاف سازی قیمتها
  • مسلم KW ۰۴:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۵
    6 1
    زمانی که قیمت پراید هفت میلیون بود قیمت آهن قراضه درجه یک هر کیلویی 380تومان بود ولی حالا قیمت هر کیلوی آن 1100تومان می باشد قیمت فولاد به دلیل بالا رفتن قیمت دلار می باشد چونکه صنایع فولاد ما در بخش نسوز وابسطه به مواد اولیه است که توان تولید آن را درایران نداریم و مجبوریم که با قیمت بالا خریداری کنیم به همین دلیل قیمت فولاد بالا رفته و به همین صورت خیلی از مواد پلاستیکی و پلیمری که محصولات چینی نیز جواب گو کیفیت مورد نظر رانداشته اند،پراید می شود 20میلیون ولی باید بگم که قیمت پراید باید 14میلیون بیشتر نباشده شش میلیون را باید کاهش بدهند.
  • سعید IR ۰۴:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۵
    8 1
    فقط میگم نخرید اقا.آقایون و داداشام گفته باشم :
  • آرین فر A1 ۰۴:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۵
    9 1
    درود بر شرف مردم ایران بخدا نخرید این ازاین خودروهای آشغال چنر روز پیش 4 نفر از جوانان عزیز این مملکت داخل خودرو ملی زنده زنده در آتش سوختند این است خودرو ملی شمارا بخدا نخرید
  • بی نام A1 ۰۴:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۵
    6 1
    واقعا خیلی بی انصافیه خودشان می برند وخودشان می دوزند هالو گیر اوردند خداییشش یکی ازاین مسولان اومده بگه گرون می فروشند پشت صحنه خبری است که مسولان ازمردم حمایت نمی کنند بابا واقعا دیگه شورشا دراوردندنصف به نصف به قیمتها اضافه کردند اما کسی نگفت چراخودشون تو خودشون مشکل را حل میکنند انگار مردم کشکند
  • جهان A1 ۰۴:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۵
    10 1
    به نظر من مردم اصلا نباید خودروی داخلی بخرن چه قیمت پایین باشد چه بالا فرقی نمیکنه حالا که همه دست به دست هم دادیم کلا خرید خودرو داخلیو تحریم کنیم تا وقتی که کیفیت خودروهای داخلی به بالاترین استانداردها برسد نه اینکه تنها قیمتها کاهش یابد . باید بدانید که اینها اگر قیمت را کاهش دهند صد درصد از کیفیت کم خواهند کرد .
  • بی نام A1 ۰۴:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۵
    13 1
    مردم لایق بهترین هان چرا باید سالهای متوالی یه پراید اکبیری زشت بی کیفیت رو تحمل کنیم و چاره ای نداشته باشیم جز اینکه بالای همین فرغون لکاته مدل دقیانوس خداتومن پول بپردازیم . دیگه چشم روح و روانمون از این ماشین های تکراری و بی کیفیت و رقم های نجومی خسته شده خواهش اتحادتون را حفظ کنین تا به نتیجه قطعی برسیم انشااله
  • رضا IR ۰۵:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۵
    7 1
    تا وقتی که قیمتها پایین نیاد مقاومت می کنیم . . . همین
  • علی IR ۰۵:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۵
    8 1
    اخه اقساطی دادنشونم به درد خودشون میخوره ماشینی که صفرش 28 میلیون تومنه را یه جور اقساطی میدن که 60 میلیون برای شما آب میخوره آخه این چجور اقساطی فروختنه که اولش 15 میلیون بخوان و قسظاشم ماهی دو میلیون اونم به تعداد اقساط بالا
  • نخرید A1 ۰۵:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۵
    12 1
    دوستان نخرید ایران خودرو وسایپا داره له له میزنه این کمپین ادامه بدید تاپیروزی مردم ایران این آشغال ها رو نخرید این خودرو ها قاتل جون خانواده های مردم ما هستن......
  • عادل IR ۰۵:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۵
    12 1
    صحنه هاى تصادف ماشينهاى داخلى رو ببينيد فقط 50 درصد کاهش کامل قيمت کافى نيست. بايد, بايد و بايد کيفيت هم حداقل 50 رشد کنه. اين دو شرط ماست براى برداشتن پا از روى گلوى خودروسازان قاتل مردم.
  • بی نام A1 ۰۵:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۵
    14 1
    با سلام: باتوجه به پایان تعطیلات تابستانی دیگر هیچکس تا عید نوروز ماشین نمیخره ودر ضمن چند روز پیش هم با قطار ازمشهدعازم زنجان بودم و پارکینگ ماشینهای ایران خودرو که جلو آفتاب پر پر از ماشین صفر بودمشاهده کردم .فیلم و عکس هم گرفتم . تا خودروساز هاعاقل نشند وقیمتها رو پایین نیارن مردم تصمیم به عوض کردن ماشین ویا قصد خرید ماشین صفر پیدا نمیکنن. و خودرو های زبان بسته باید چندین ماه جلو آفتاب و باران و برف خاک بخورند. و سرمایه خودروسازان محترم هم چندین ماه میخوابه : و تولید هم میخوابه : که به زیان گارگران ایران خودرو و سرمایه داران ایران خودرو و مصرف کننده هست وبنابراین بهترین گزینه کاهش قیمت خودرو و فروش قسطی خودرو وتشویق بیشتر مردم به خرید است . که در پایان کار به نفع ایران خودرو تمام میشو
  • مخالف خرید خودرو ایرانی A1 ۰۶:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۵
    17 1
    به امید روزی که این کمپین ها جواب بده انشالله بعد از اثر گرفتن از ین کمپین به سراغ دیگر اجناس ایرانی بی کفی کمپین بگیریم مثل سوسیس ، کالباس و ... که به جای گوشت گاو به مردم گوشت گربه و خر میدن
  • بی نام IR ۰۶:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۵
    16 1
    فقط ارزان کردن خودرو نیست کیفیت قطعه و خدمات درست و درمان باید درست بشه با هزار بدبختی وام بگیر دو برابر بهره بدیم. بعد بریم خودرو بخریم آخرش هم تو نمایندگی و تعمیرگاه باشیم بعد با کلی ضرر بفروشیم
  • بی نام IR ۰۶:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۵
    13 3
    من ایرانیم آرمانم شهادت با پراید
  • سامان A1 ۰۶:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۵
    24 1
    نخرید، نخرید و نخرید... یک بار هم که شده بیایید ثابت کنیم اگر بخواهیم می توانیم همبستگی داشته باشیم.... بیایید تا آخر بیاستیم... با یک کاهش یک / دو میلیونی گول نخوریم....
  • بی نام IR ۰۷:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۵
    15 7
    مشکل خرید یا نخریدن خودرو نیست مشکل این همه بیچارگی و عقب ماندگی در افکار فسیل شده و منجمد مردم هست که وقتی سوار یه گاری مثل پراید میشن تابلو راهنمایی میگه بیشتر از 70 کیلومتر ممنوع بعد مبیبنی داره 140 کیلومتر سرعت میره فرهنگ درست بشه سر چهارراه به خاطر 30 ثانیه دیر وزود شدن چهار تا ادم کشته نمیشن وانگهی فرض که ماشین ارزون بشه کو خیابون کو جای پارک
  • ایرانمهر A1 ۰۷:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۵
    24 1
    ما نمی خریم.
  • ح.ا.ن IR ۰۷:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۵
    30 1
    خدایی حقه مردم ما این خودوروهای مزخرف بنجول داخل نیست..مگه مردم ما چه فرقی با مردم دیگر کشورها دارن..همین همسایه های دوربرمون..خدایی این خیانت به ملت هست
  • محمد A1 ۰۷:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۵
    15 1
    بهترین راه ارزان شدن نخریدن است.
  • بی نام IR ۰۸:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۵
    18 1
    کاهش قیمت فقط کاهش سود بنگاهدار و دلال و واسطه است. خودروساز باید قیمتش را نصف کند.
  • آرش ES ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۵
    10 0
    انصافا" خیلی زور داره برای این خودروهای بی کیفیت ایرانی یا چینی تا 60 میلیون بلکه بیشتر هزینه دادن در حالی که با این مبلغ خودروهای بسیار عالی تری رو در حد تویوتا و هیوندای میشه سوار شد.به خدا قسم خودروسازان نان حلال نمیخورن.باید به این بساط چاپیدن ملت خاتمه داده بشه.یکبار برای همیشه.
  • بی نام A1 ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۵
    5 2
    پول نداریم بخریم چرخش اقتصادی ایجاد کنند حقوق کارمندان را زیاد کنند می خریم. دست خالی وجیب خالی پز عالی .کو پوووول ؟کوووووو درآمد ؟ بود می خریم.
  • قلندر A1 ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۵
    15 1
    بهتون قول میدم که با نخریدن خودرو صفر نه شرکتهای خودرو سازی ورشکست میشن نه نماشگاه دارها اینها در سالیان گذشته حسابی ازتحریم و نا چاری مردم استفاده کردن و تا هفت پشتشونو بستن فقط باعث میشه یه مقدار کمتر بخورن یه مقدار کمتر سفر خارجی برن به جای روزی دو وعده چلوکباب البرز یک وعده و به جای سالی 6 بار سفر خارجه 3 بار تشریف ببرن ودر کل کمتر خوردن برای سلامتیشونم خوبه و باید به خاطر کاهش وزن و سایز شکم از مردم به خاطر تحریم تشکر کنن. ودر نهایت اگر مردم مقاومت کنن خودرو ارزان خواهد شد دم همه مردم گرم که برای شخصیت خودشون و سلامتی خودرو سازان احترام قاعلند. عزت زیاد
  • بی نام IR ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۵
    9 0
    خودرو سازان عزیز وقت حساب پس دادنه...
  • پرهام IR ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۵
    22 2
    منم می خواستم صفر بخرم ولی نمی خرییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییم دستتون باد کنه محصولاته بی کیفییتونننننننننننن
  • بی نام A1 ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۵
    10 1
    مردم ایران شهره به صبر در برابر تحریم ها هستند بیائید بانخریدن خودرو تا ارزان شدن آن این اتحاد را داشته باشیم و خودرو سازان را تحریم کنیم تا درسی هم برای مدیران بی مسئول شود و هم به فکر جان مردم باشند
  • reza32 A1 ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۵
    11 0
    با سلام..از کیفیت نداشته پراید همین رو بگم که دو سال پیش ماشین نو تو سراشیبی جاده کوهستانی یاسوج فرمان قفل کردخدا پدر نصاب گارد ریل رو بیامرزه...و گرنه سقوط به رده همان و..به سایپا زنگ زدم هیچ ترتیب اتری ندادن..بعد از صافکاری و تعمیرات..هفته بعد دوباره همان اتفاق تو جاده افتاد و اینبار زمین کشاورزی نجاتم داد..تا با پارتی و دلسوزی یا اشنا تو نمایندگی بهبهان بالاخره جعبه فرمان رو عوض کردن...
  • بی نام A1 ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۵
    11 0
    اندكي صبر سحر نزديك است
  • بی نام IR ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۵
    18 1
    نمیخرم هم وطن
  • عمران A1 ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۵
    2 0
    اینا اگه راست میگن باشرکتهایی مثل تویوتا و هیوندا وفوردهمکاری کنندوبرای همیشه پژو وپرایدلعنتی را ازجلوچشم مردم دورکنند.اماهیچ وقت راست نمیگن
  • بی نام A1 ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۵
    0 4
    من قبل از عید هرچی پول داشتمو دادم ی 206، چون با این پول کار دیگه ای نمیشد کرد الان بخواهد ارزون بشه دق میکنم. پس مخالفم با ارزون شدنش. چطور پارسال کسی یادش نبود مردم باید با هم متحد بشن. راست میگید تو خرید خونه با هم متحد بشید
    • علی IR ۱۸:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۶
      2 0
      دوست عزیز نگران نباش. وقتی که ایشالا ارزون بشه شما ارزون میفروشی اما ارزون هم میخری به همین راحتی. نخریدن خونه و خرید نکردن از یکسری فروشگاه های خاص و ... هم کمپین های بعدیه.
  • امير IR ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۵
    1 0
    اقا چطور اينقد ميگيم اقتصاد مقاومتي اقتصاد مقاومتي نمي خريم تا بياد پايين .اخه درد اينجاست كه كيفيت هم نداره. نمي خريم تا حاليشون شه.
  • بی نام IR ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۵
    2 0
    من خودرویی که از ایران خودرو پیش خرید کرده بودم رو با اینکه نزدیک تحویلش بود پس دادم. جالبه 20 میلیون پولم رو دو ماه و نیم نگه داشتن و پانصدهزار تونان سود دادن کلا. اونم بعد از 15 روز. جالبه بعد از 15 روز که رفتم بانک گفتن تو حساب ایران خودرو پول نیست. من تا آخر عمرم از ایران خودرو خرید نخواهم کرد
  • م A1 ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۵
    3 0
    زنده باد جماورد نخریدن خودرو صفر جماورد بمعنی کمپین اختراع خودمه
  • بی نام A1 ۱۵:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۵
    3 0
    "مردم ایران در هفته دوم شهریور ماه، ٥٣٠ میلیون و ٤٠٠ هزار لیتر بنزین مصرف کردند که 103 میلیون لیتر از آن متعلق به شهروندان تهرانی بوده است" خوتون قضاوت کنید اگه این خودروها که اکثرا تولید داخل هستند نبود و جاش خودروی خارجی بود که مصرفش نسبت به داخلی نصف هست چقدر صرفه جویی سوخت داشتیم با یه حساب سرانگشتی 250 میلیون لیتر فقط در یک هفته.
  • babak A1 ۱۹:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۵
    2 0
    اگه کسی اعتراضی به خودرو سازان نکنه،اینا تا دویست ساله دیگه پراید و پژو و ارابه تولید میکنن و به ملت تحمیل میکنن
  • بی نام A1 ۲۱:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۵
    2 0
    انشاالله با همت و غیرت مردم به نتیجه دلخواه برسیم،خدا کمی وجدان و انصاف به خودروسازانلگن سازاناعطا بفرماید
  • سام A1 ۰۳:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۶
    2 0
    یه خودرو تیبا هاچ بک برج 9 پارسال خریدم الام ساعتش خرابه و ندارن عوض کنند، کمپرسور کولرش هم خرابه و اونم ندارن ، میله ی موج گیر جلوبندی شکسته بردم نمایندگی میگه نداریم، حالا بازم خودرو سازها میگن بیاییم خودروی صفر با این قیمت عجیب تیبا هاچ بک 27300 بخریم والا میفروشم میرم خارجی کارکرده میخرم بهتره
  • رضا A1 ۰۷:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۶
    2 0
    سلام پژو پارس سال 250 میلیون ریال پراید 120 میلیون ریال سمند 200 میلون ریال به حد این قیمت خواهد رسید ان شاالله و تبارک و تعالی
  • آزاده IR ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۶
    2 0
    مردم عزیز نخرید این ارابه های مرگ رو صبر کنید بلکه با همبستگی و اتحاد بتوانیم قیمت ها را کاهش دهیم و کیفیت را بالا ببریم باید این طور باشد مردم که جانشان را از سر راه نیاورده اند با این گرانی