۰ نفر
۱۹ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۵:۴۸

پایگاه خبری " افکارخبر " در ادامه بررسی مشکلات هموطنان درباره مسکن مهر این بار به سراغ استان کرمانشاه و چگونگی پیشرفت پروژه مسکن مهر در این استان رفته است.

چندی پیش یکی از هموطنان برای ما پیغامی با این مضمون گذاشت که؛ «بابت ۷۵ مترمسکن مهر پردیس لشکر ۸۱ زرهی کرمانشاه تاکنون با هزران بدبختی وام و قرض پول به حساب تعاونی واریز کرده ام اگه روز اول به من می گفتن باید ۲۰میلیون واریز کنی بخدا شرکت نمی کردم اعتراض هم کردیم که متری ۸۵۰ هزارتومان زیاده اما دادمان بجای نرسید نه فرماندهان ارتش رسیدگی کردن ونه مسئولین ،تعاونی هم هر بلایی که خواست سر اعضاء آورد به عبارتی اعضاء تاوان بی مدیریتی مسئولین تعاونی را دادن حالا هم اکه مسئول دلسوزوبا خدایی پیدا میشه ما تقاضا داریم بیاد رسیدگی کنه مسکن مهر متری ۸۵۰ هزارتومان اونم درکرمانشاه بخدا خیلی زیاده درحالی که درمسکن مهرهای مشابه اعضاء با کمتر از متری ۵۰۰ هزارتومان صاحب مسکن شدن شمارابه خدا وائمه قسم می دهم اگه مسئولی این را خواند حتما رسیدگی کنه کمک به مظلوم نزد خدای مهربان بی اجر نخواهد بود».

برای اطلاع از وضعیت پروژه مسکن مهر استان و مشکل این هموطن عزیز با عبدالرضا غفوری، مدیر کل مسکن اداره راه و شهرسازی استان تماس گرفتیم.

وی درباره این پروژه اظهار داشت: پروژه مسکن مهر پردیس لشکر ۸۱ زرهی کرمانشاه در اصل جزو پروژه های خود مالک بوده و تعاونی مسوول ساخت واحدهاست .

وی افزود: با توجه به خود مالک بودن این پروژه و زیر نظر تعاونی بودن، اداره راه و شهرسازی نمی تواند نظارتی بر چگونگی ساخت و ... داشته باشد.

وی توضیح داد: بر اساس قانون و توافقات صورت گرفته راه و شهرسازی باید متقاضیان را برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی می کرد که این کار انجام شده است.

غفوری تصریح کرد: پروژه مسکن مهر در استان کرمانشاه ۸۹درصد پیشرفت فیزیکی داشته و بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته باید ۴۷ هزار و ۵۰۰ واحد مسکن مهر ساخته شود که تاکنون ۲۷ هزار و ۵۰۰ واحد ساخته و تحویل متقاضیان داده شده و از ۲۰هزار واحد باقی مانده ۷ هزار واحد تا پایان سال تحویل می شود و ۱۳ هزار واحد دیگر تا شهریور ۹۵ به اتمام رسیده و تحویل متقاضیان خواهد شد.

وی درباره مشکلات تامین زیر ساخت های این پروژه بیان کرد: خوشبختانه در استان کرمانشاه در زمینه تامین زیرساخت های پروژه مسکن مهر با کمترین مشکلات مواجه هستیم و اکنون بیشترین مشکلات مربوط به تامین تسهیلات متمم از سوی بانک هاست که امیدوارم هرچه زودتر این تسهیلات اختصاص یابد.
مدیر کل مسکن اداره راه و شهرسازی اظهار داشت: تا پیش از اختصاص تسهیلات ۳۰میلیون تومانی بسیاری از متقاضیان نسبت به پرداخت منظم سهم آورده خود اقدام می کردند اما چند ماهی است که این روند نظم خود را از دست داده که امیدواریم مردم برای اتمام هرچه سریعتر این پروژه سهم آورده خود را به طور کامل پرداخت کنند.

حداکثر قیمت واحدهای ۷۵ متری دو خوابه توضیح داد: متقاضیان مسکن مهر ۷۵ متری حداقل ۱۰ میلیون تومان و حداکثر ۳۰میلیون تومان باید به عنوان سهم آورده پرداخت کنند.

بر اساس بررسی های خبرنگار افکارخبر، میان آمارهای اداره راه و شهرسازی و همچنین اداره تعاون تفاوت هایی وجود دارد.

به این صورت که آمارهای اداره تعاون مربوط به تعداد واحدهای ساخته شده و یا در حال احداث از سوی تعاونی هاست و این اداره دخالتی در مسکن های در حال ساخت به صورت خود مالک نیست.

بر اساس آمارهای این اداره ۴۰هزار مسکن مهر در استان در حال ساخت است که ۱۸هزار واحد تاکنون تحویل داده شده و مالکان دفترچه های پرداخت اقساط ماهانه خود را از بانک دریافت کرده اند.

۱۰هزار واحد در حال گذارندن مراحل پایانی بوده و به زودی به بانک معرفی و تحویل مالکان می شوند.
میانگین مساحت هر واحد مسکن مهر در استان ۷۵ متر و حداکثر ۱۳۰ متر است که برای دریافت آن در محله ای مانند دولت آباد متقاضیان حداقل باید ۷ میلیون تومان پرداخت کنند و برای پروژه های خود مالک حداکثر ۳۰میلیون تومان نیاز است.

به گفته برخی مطلعان، واحدهای پروژه مسکن مهر پردیس لشکر ۸۱ زرهی کرمانشاه جزو پروژه های خود مالک بوده و تعاونی سازنده زمین این پروژه را خریداری کرده که در گرانی این واحدها موثر است به عبارت دیگر چون تعاونی زمین را خریداری کرده مسکن ها به صورت مالکیت به متقاضیان واگذار می شود و تملک به شرط اجاره ۹۹ ساله نخواهد بود.

از دیگر دلایل بالا رفتن قیمت در این پروژه می توان به کیفیت و نوع سازه ها، امکانات زیر ساختی، محوطه و فضا سازی و.. اشاره کرد.

بر اساس اطلاعات کسب شده در پروژه ای مانند مسکن مهر دولت آباد هیچ مبلغی از متقاضیان بابت محوطه سازی دریافت نمی شود در حالی که در شهرک تلاش حدود ۵ میلیون تومان سهم هر متقاضی بابت محوطه سازی و... است.

قرارداد بیشتر پروژه های مسکن مهر در کرمانشاه که قیمت های ارزان تری دارند به صورت ۳ جانبه تنظیم شده اما قرارداد پروژه پردیس ۲ جانبه است و شرکت تعاونی به طور مستقیم با متقاضیان قرارداد می بندد.

افکارخبر به منظور کسب اطلاعات بیشتر با رحیمی مسوول تعاونی سازنده مسکن مهر پردیس لشکر ۸۱ زرهی کرمانشاه چند بار تماس گرفت که متاسفانه تلفن همراه این مسوول همواره خاموش بود و نتوانستیم دلایل قیمت بالای این پروژه را از وی جویا شویم.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 455817

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =