جادوی طحان در  ثانیه آخر ناشی از فریادهای رسول خادم بود!/عباس کم آورد و به حریف آمریکایی باخت

عباس طحان باید تا پایان عمرش دعاگوی رسول خادم باشد که با فریادهایش سبب شد او در 15 ثانیه آخر به خود بیاید و به سهمیه المپیک برسد. او لحظاتی بعد به حریف آمریکایی اش اسنایدر باخت و راهی مسابقه رده بندی شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ عباس طحان کشتی گیر وزن 97 کیلوگرم اولین مبارزه خود را در رقابت های کشتی آزاد جهان با برد آغاز کرد. او در نخستین دیدار خود مقابل ژوزف ژالوویار از اسلواکی رفت و موفق شد این کشتی گیر را با نتیجه 4 بر صفر شکست دهد. 

طحان حریف چینی اش را پیچاند!

عباس طحان در دومین کشتی خود به مصاف ژانگ از چین رفت. کشتی گیر دسته 97 کیلوگرم ایران، در 3 دقیقه اول تنها با یک اخطار فنی، از حریف پیش افتاد اما در وقت استراحت، رسول خادم از نوع کشتی او رضایت نداشت. رسول که خودش در این دسته، طلای المپیک برای ایران گرفته، با حرف هایش طحان را به پیش فرستاد و در آغاز وقت 3 دقیقه دوم انگار عباس متفاوت شد. با یک زیر، دو امتیاز گرفت، این اما پایان کار نبود و چند بار دیگر هم حریف را خاک کرد و توانست در 3 ثانیه به پایان بازی، کشتی را 11 بر صفر شکست دهد و از این مرحله پیش برود. این پسر شیرگاهی، با زیر سر روی عالی، ژانگ را ابتدا بی انگیزه کرد و باقی فنون را متوالی با مچ پا و زیرگیری های عالی، ادامه داد و از امتیاز 10 گذشت و برنده این مسابقه شد تا به انتظار کشتی های سخت با بزرگانی چون گادیسوف باشد.

شیر شیرگاه حریف ترک را با امتیاز کامل فنی شکست داد

عباس طحان در سومین کشتی خود به مصاف بلوک باشی از ترکیه رفت. حریف ترکیه ای در شروع کشتی تحرک بیشتری داشت و توانست کاری کند تا عباس اخطار بگیرد. 30 ثانیه کشتی برای رسیدن به امتیاز داشت تمام می شد و فقط 2 ثانیه مانده بود که توانست با یک سر زیر بغل و بلافاصله میانکوب، حریف را به پل ببرد و 4 امتیاز بگیرد. بلافاصله او با یک فیتیله بارانداز، حریف ترک را تاباند و 2 امتیاز دیگر هم گرفت. با این نتیجه او توانست 3 دقیقه اول را تمام کند. در 3 دقیقه دوم ابتدا کشتی گیر ترکیه ای 2 امتیاز از حریف گرفت. جابر بلوک باشی توانست با این زیرگیری به کشتی برگردد اما باز اسیر زیر سر روی عالی عباس شد و توانست 4 امتیاز دیگر به او ببخشد ، عباس لحظاتی بعد با یک خاک دیگر با امتیاز 12 بر 2 او با امتیاز فنی کامل، حریف را شکست داد.

برد معجزه آسای طحان با فریادهای رسول خادم

عباس طحان که کشتی های زیبایی را گرفته بود، برای رسیدن به دیدار نیمه نهایی باید از سد ماگومد موسایف می گذشت. طحان در این کشتی و در 3 دقیقه نخست، آن کشتی گیر مسابقات قبلی نبود، رسول خادم کنار تشک با تمام وجود فریاد می زد. او 3 امتیاز را با دو بار خروج از تشک و یک بار هم به دلیل اخطار فنی از حریف عقب افتاد و باید در 3 دقیقه دوم، این نتیجه را جبران می کرد تا به کشتی گیر قرقیزستانی نمی باخت. روند کشتی ضعیف عباس در وقت دوم ادامه پیدا کرد. او حتی یک زیر هم نتوانست بگیرد و و یک امتیاز دیگر هم داد. او دو امتیاز را در ثانیه های پایانی گرفت. مسابقه 4 بر 4 شد و عباس ناباورانه و در لحظه پایانی توانست حریف را شکست دهد، قرقیزها اعتراض کردند اما رای برای ایران بود. عباس، به دلیل اعتراض بی دلیل قرقیزها یک امتیاز اضافه هم گرفت و برنده شد. عباس این پیروزی را مدیون فریادهای رسول خادم بود که در 15 ثانیه پایانی هم به او می گفت برو که هنوز تمام نشد.

شکست برابر عول آمریکایی

عباس طحان مقابل کیل فردریک اسنایدر از آمریکا به روی تشک رفت و در پایان با نتیجه 6 بر 3 شکست خورد تا او نیز مانند کریمی از رسیدن به فینال باز بماند.  طحان در این کشتی از نظر بدنی کم آورده بود و نفس نفس می زد. به نظر می رسید اثرات کم کردن وزن و کشتی های فشرده ، در کار او اثر گذاشته است.

4141

 

 

 

 

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 456298

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۲۱:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۰
    3 8
    مهم نیست توی فوتبال از برد گوام خوشحال میشیم توی کشتی هم یا باید به خاطر پیروزی هایی خوشحال بشیم وسرود پخش کنیم که هدف کشورهای دیگه ازاونها قهرمانی نیست وهدفشون آماده شدن برای کسب سهمیه المپیک و المپیک هست جدیدا هم کارمون به جایی رسیده که برا کسب سهمیه المپیک اینجور که مجری صداوسیما گزارش میکنه باید خوشجال شیم فردا صبح هم بعد باخت مقابل لهستان آقای کاویانی توجیهمون میکنه که به چه دلیل خوشحال شیم
  • عباس IR ۰۳:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۱
    4 12
    تهان کشتی گیری ضعیف وبدون انگیزه است .یک حلت ولش کنی در کشتی تهان دیده می شود که مشخص نیست علت آن چیست .کشتی گیر باید جدی وبا پشتکار باشد. زیرگیریهای تهان در کشتی های قبلی بدون انجام بود وبدون نتیجه.در کشتی با امریکایی قدری بهتر شده بود ولی باز هم با آنکه چند بارپای حریف را بلندکرده بود توان خواباندن حریف را نداشت .در کل کشتی گیران ما در مسابقات لاس وگاس بسیار ضعیف ظاهر شدند که باید کمیته ای در این خصوص تشکیل شود ودلائل آنرا بررسی کند.مسئولان فدراسیون کشتی وآقای رسول خادم بایددر خصوص هزینه های سنگین آماده سازی کشتی گیران وهدر رفت بیت المال جوابگو باشند .
  • بی نام IR ۰۴:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۱
    8 7
    کشتی گیر باید شجاع باشد.شما چیزی از شجاعت در این جوان دیدید؟
  • بی نام A1 ۰۴:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۱
    12 6
    عجب جادورگری هنوز یه فینالیست نداریم
  • مجيد ملکي دوزان A1 ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۱
    0 2
    اگر محمد حسين محمديان رفته بود حتما با طلا برمي گشت