مهر نوشت:رئیس سازمان حج و زیارت از فوت ۵ زائر و ۷ نفر مفقودی خبر داد و گفت: ۴ زائر ایرانی فوتی دیگر در بیمارستانهای مکه شناسایی شدند.

سعید اوحدی به تعداد فوتی های حادثه عربستان اشاره کرد و گفت: تا دیروز یک مجروح و یک فوتی داشتیم اما با توجه به اینکه از میان ۴۳ هزار زائری که در مکه حضور داشتند، اعلام کردند که ۱۱ نفر آنها مفقود شده و به هتل برنگشته اند و بر همین اساس از تمامی بیمارستانهای عربستان بازدید کردیم و در نهایت مشخص شد که ۴ زائر ایرانی دیگر فوت شده اند و آمار فوتی های ما به ۵ نفر رسیده است.

به گفته وی: از میان فوت شدگان ۲ نفر اهل سنت بودند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۷ نفر از زائران ایرانی مفقود هستند، گفت: هنوز این افراد به هتل ها باز نگشته اند و نتوانستیم آنها را پیدا کنیم، اما با خانواده هایشان تماس گرفتیم که نگران نباشند.

رئیس سازمان حج و زیارت از پیگیری حقوقی حادثه عربستان خبرداد و گفت: در حال حاضر پرونده این حادثه در حال تکمیل شدن است و کنسول گری ایران و سفیر ما در ریاض پیگیری های حقوقی لازم را در این خصوص انجام خواهند داد.

اوحدی تاکید کرد: علاوه بر زائرانی که در اثر حادثه فوت کرده اند، ۳ زائر مرد نیز از ابتدای اعزام تاکنون در عربستان فوت کرده اند.

۴۲۴۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 456831

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • امیر تبریز اوغلی IR ۰۷:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۲
    6 7
    این امار ه میره بالا.... یه امار دقیق نمی تونید بدید
  • علی IR ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۲
    13 1
    "مقود هستند و با خانواده هایشان تماس گرفته ایم که نگران نباشند" یعنی چه ؟؟؟؟؟ ضمنا احتمالا و خدای ناکرده این هفت نفر مفقودی نوجوان و زن نیستند؟
  • بی نام IR ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۲
    11 2
    ممنون از تماستون شب بخیر
  • سعيد A1 ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۲
    12 0
    باز نگشته اند،نتوانستيم پيدا كنيم،اما نگران نباشيد.خيلي ببخشيد پس نگران چي بايد باشند.مگه بچه هستن كه راه رو گم كرده اند نتوانسته اند برگردن.
  • حمید A1 ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۲
    0 0
    اگه زن یا نو جوونن خدا بخیر کنه خدا کمک کنه که کشته شده باشن وسالها چشم انتظار نمو نن خانواده هاشون