ایرنا نوشت: رییس سازمان حج و زیارت از دستور علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای رسیدگی هر چه بیشتر به وضعیت زائران ایرانی حادثه دیده در مسجد الحرام و ارایه هر چه بیشتر خدمات به آنان خبر داد.

سعید اوحدی  گفت: در گفت وگوی تلفنی با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ایشان دستور رسیدگی هر چه بیشتر به وضعیت زائران آسیب دیده ایرانی را صادر کردند.
وی اظهار داشت: آقای جنتی همچنین بر لزوم هماهنگی با سایر دستگاه ها برای ارائه خدمات مطلوب پزشکی به زائران ایرانی تاکید کردند و خواستار رسیدگی هرچه سریعتر به مسایل حقوقی آسیب دیدگان شدند.
وقوع طوفان شدید طی روز جمعه(20 شهریور ماه) در مکه، سبب سقوط یک بالابر در محوطه مسجدالحرام شد که در نتیجه این حادثه، حدود 400 زائر خانه خدا کشته و مجروح شدند.
همچنین در اثر این حادثه، پنج زائر ایرانی جان باختند و هفت زائر هموطن دیگر مفقود شدند که در این میان شعبان گرجی از استان همدان در بیمارستان ملک الفیصل شناسایی شد و هم اکنون تحت مداوا بوده و حال ایشان بسیار خوب است.
32 زائر ایرانی نیز در این حادثه دچار آسیب شدند که 25 نفر آنان پس مداوا از بیمارستان مرخص شدند و مابقی هم اکنون در بیمارستان ملک الفیصل و نور عربستان تحت درمان هستند.
امسال 61 هزار زائر ایرانی برای انجام اعمال حج به عربستان اعزام شده اند و سه هزار نفر نیز در قالب نیروهای امدادی، ستادی، حمل و نقل و خدمات امورات مربوط به زائران را انجام می دهند.
۴۲۴۲ 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 457050

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =