ایسنا نوشت: رئیس سازمان حج و زیارت گفت: متأسفانه در روز عید قربان که خبر حاجی شدن زائران را باید به مردم کشورمان بدهیم، شاهد فاجعه‌ای بودیم که ناشی از سوءمدیریت دولت عربستان و عوامل امنیتی آن‌ها است.

سعید اوحدی اظهار کرد: در اولین روز از برگزاری مراسم رمی جمرات که زائران از تمام کشورها به سوی محل برگزاری مناسک می‌روند، امروز در ساعت 9 صبح اعلام شد که دو مسیر را بسته‌اند و زائران تنها از سه مسیر می‌توانند به رمی جمرات بروند، به همین دلیل و با توجه به ازدحام زیاد و تحت فشار قرار گرفتن مردم، شاهد فاجعه‌ای تلخ و ناگوار بودیم.

وی افزود: آمار کشته‌ها و زخمی‌ها همچنان رو به افزایش است، اما با توجه به اینکه این اتفاق در سه نقطه افتاده، تاکنون بیش از 350 نفر از زائران کشورهای مختلف کشته شده و آمار مجروحان نیز بیش از 1500 نفر است که البته این آمارها همچنان افزایش خواهد یافت.

رئیس سازمان حج و زیارت اظهار کرد، بعثه مقام معظم رهبری به همراه مرکز پزشکی حج و زیارت برای امدادرسانی به زائران ایرانی در حال تلاش هستند، اما امکان تردد حتی برای آمبولانس‌ها در رمی جمرات وجود ندارد که این نشان می‌دهد عربستان خود را برای چنین اتفاقی آماده نکرده است.

وی با تائید اینکه تعدادی از زائرین ایرانی نیز در این حادثه جان باخته‌اند، اعلام کرد آخرین اخبار در این رابطه به زودی اعلام می‌شود.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 460752

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بهروز IR ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۲
    2 0
    این ه حجیه که همه زائراش دارن کشته میشناون ازرفتار با ایرانی ها وبعدم جرثقیل و الانم رمی جمرات.بهتره با این همه مشکل فعلاحج تعطیل بشه
  • بی نام A1 ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۲
    2 0
    پول حج كاش خرج نيازمندان و خير براي كشور خودمون ميشد خوده خدام گفته ثوابش مساوي حجه خير دادن
  • بی نام DE ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۲
    2 0
    اي كاش به اين هم بشه فكر كرد كه پول حج ميتونه تو ايران بمونه و همينجا خرج اونايي بشه كه نيازمند هستن..بيمار هستن و پول درمان ندارن.....
  • میلاد RO ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۲
    1 1
    شما بهتره پولاتو بشماری، مدیریتت افتضاحه؛ خبر آنلاین لطفا ثبت کن
  • بی نام A1 ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۲
    2 0
    كاش مثه حج عمره هم بسته بشه رفتن ايرانيا به مكه
  • الکس IR ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۲
    1 1
    قربون مدیریت شما برم...اگه 2 میلیون زائر یکدفعه بیان مثلا حرم امام رضا شما چطور مدیریت می کنید؟؟؟