اجساد کشته شده‌های حادثه رمی جمرات روی زمین مانده/ آمادگی وزارت بهداشت برای کمک به عربستان

رییس سازمان حج و زیارت گفت: عمق فاجعه در منا به حدی است که هنوز و با گذشت ساعاتی از حادثه، اجساد زیادی روز زمین مانده اند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ سعید اوحدی به شبکه خبر گفت: تنها علت این حادثه سوتدبیر مسوولان سعودی بود

او گفت: امار کلی کشته شده ها تا این لحظه به مرز ۵۰۰ نفر رسیده است.

به گفته رییس سازمان حج و زیارت تعداد کشته شده های ایرانی فعلا افزایش نیافته و ۴۳ نفر است. ضمن اینکه ۶۰ نفر مصدوم شده اند.

او گفت: متاسفانه در رمی جمرات و منا به قدری عمق فاجعه زیاد است که اجساد زیادی در مسیر رمی جمرات مانده اند. وضعیت رسیدگی به مجروحان در بیمارستان ها با مشکل جدی مواجه شده و به احتمال زیاد شمار قربانیان افزایش پیدا می کند.

اعلام آمادگی وزارت بهداشت

وزارت بهداشت ایران برای اعزام تیم‌های تخصصی به عربستان و پذیرش مصدومان این حادثه از دیگر کشورهای اسلامی اعلام آمادگی کرد.

دکتر ایرج حریرچی، سخنگو و قائم مقام وزیر بهداشت، ضمن ابراز تاسف از حادثه صبح امروز منا و کشته و زخمی شدن تعدادی از زائران خانه خدا از جمله تنی چند از زائران ایرانی به ایسنا گفت: هرچند میزان جراحت‌ها شدید نیست اما، وزارت بهداشت برای اعزام تیم‌های تخصصی به عربستان و همچنین پذیرش مصدومان این حادثه آمادگی دارد.

وی گفت: مرتبا با هیات پزشکی ایران در عربستان در تماس هستیم و احوال و شرایط زائران ایرانی را پیگیریم.

حریرچی با اشاره به اینکه پس از حادثه رخ داده با دو قسمت مواجهیم، گفت: قسمت اول در سر صحنه است که مربوط به انتقال مجروحان به بیمارستان می‌شود. در این زمینه به علت ازدحام با ضعف بسیار زیاد و تاخیر مواجه هستیم.

وی ادامه داد: در قسمت دوم یعنی پس از رسیدن مجروحان به بیمارستان، در مراکز مربوط به خودمان مراقبت‌ها توسط پزشکان و پرستاران دلسوز انجام می‌شود و مقداری ضعف نیز در بیمارستان‌های عربستان وجود دارد، اما در کل مشکل اساسی مربوط به امدادرسانی در صحنه و انتقال مجروحان به بیمارستان است.

دستور رییس جمعیت هلال احمر برای خدمت‌رسانی به مجروحان حادثه رمی‌جمرات

رئیس جمعیت هلال احمر ضمن عرض تسلیت در پی ضایعه فوت تعدادی از زائران در صحرای عرفات، خطاب به کادر درمانی هلال احمر ایران در مکه بر تلاش مضاعف تیم پزشکی ایران به‌ منظور تامین نیازها و ارائه خدمات درمانی لازم به زائران حادثه‌دیده تاکید کرد.

دکتر سید امیرمحسن ضیائی در پیامی خطاب به دکتر سید علی مرعشی، رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر آورده است: «خبر ضایعه ناگوار از دست دادن تعداد دیگری از زائران بیت‌ الله‌الحرام در صحرای عرفات، ما را نیز همانند بسیاری از مسلمانان جهان متاثر کرده و به سوگ نشاند.

ضمن عرض تسلیت این ضایعه ناگوار به همه مسلمانان جهان و از جمله خانواده‌های داغ‌دیده، علی‌الخصوص خانواده‌های داغدیده زائران ایرانی، از جنابعالی تقاضا دارم تا بیش از پیش و همانند خدمات ارزنده کادر درمانی هلال‌احمر ایران به حادثه‌دیدگان سقوط جرثقیل در مسجدالحرام، این بار نیز از هیچ کوششی در زمینه ارائه خدمات درمانی لازم و بهبود سلامت زائران آسیب‌دیده فروگذار نکرده و گزارش روزانه ارائه خدمات را به اینجانب منعکس نمایید.»

۴۷۴۷

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 460776

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۲
    1 1
    آل سقوط حیا کن حرمین شریفین رو رها کن