رییس اداره سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت گفت: هزینه های درمان بیماری های دندان بسیار بالاست و تنها راه کم کردن این هزینه ها، آموزش و پیشگیری است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، کاربران زیادی از بالا بودن هزینه های دندانپزشکی شکایت کرده اند و اعتراض داشتند که چرا بیمه ها این هزینه ها را متقبل نمی شوند.

 

یکی از کاربران می نویسد: چرا مسولین به فکر بهداشت دهان ودندان جامعه نیستند چرا هزینه جراحی خیلی از بیماریها رو بیمه ها پوشش میدهند ولی هزینه بهداشت دهان ودندان که خود عامل بسیاری از بیماریهای گوارشی میشود به راحتی از ان عبور میکنند من 36 سالمه به دلیل هزینه بالای دندانپزشکی کلیه دندانهایم را از دست دادم و مشکلات گوارشی نیز بوجود امده خیلی مشکلات دیگر نیز بوجود امده من حتی نمی تونم توی جمع بخندم حقوقم هم جوابگوی زندگی نیست این مشکل رو خیلی ها دارن لطفا به داد بهداشت دهان ودندان برسید چون خود ان بیماری بیماریهای دیگری را به دنبال دارد امیدوارم روزی برسه که من هم بتونم باخیال راحت بخندم.


دکتر حمید صمدزاده، رییس اداره سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت در این باره به خبرآنلاین گفت: متاسفانه به دلیل بالا بودن هزینه خدمات دندانپزشکی بیمه ها زیر بار پوشش برای همگان نمی روند و این مشکل همچنان حل نشده است.


او ادامه داد: با اقداماتی که وزارت بهداشت انجام داده توانستیم خدمات دندانپزشکی را برای یک گروه هدف تحت پوشش بیمه ببریم. در حال حاضر کودکان زیر 14 سال در خدماتی مثل کشیدن دندان، پر کردن، ترمیم و فیشور سیلندر تحت پوشش هستند.


این مقام مسئول با بیان این که این اقدام یک گام مهم برای کم کردن هزینه های مردم بود گفت: باید این اقدام از یک جایی شروع می شد و ما با توجه به اولویتی که وجود داشت فعلا کودکان را تحت پوشش قرار دادیم و امیدواریم بتوانیم در آینده نزدیک برای سایرین نیز این کار را انجام دهیم.


دکتر صمدزاده ادامه داد: در کنار این اقدامات، ما باید روی پیشگیری سرمایه گذاری کنیم چرا که اگر دندان خراب شود، هر چقدر هم که هزینه انجام شود تمامی ندارد و با توجه به جمعیت بالا، این هزینه ها سرسام آور می شود.


او در پایان گفت: مهمترین برنامه ما در این زمینه پیشگیری است که آموزش و این پیشگیری را از از سن پایین شروع کرده ایم و گسترش خواهیم داد.
45304

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 462908

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۸
    0 0
    فیشور سیلندرررررررررررررررررر؟ مجید دلبندم فیشور سیلنت.
  • بی نام A1 ۱۵:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۸
    0 0
    نميدانم علت اين گراني پركردن چيست دولت ودانشگاهها بفكرمردم ضعيف باشند بيشترامراض از ناراحتي معده است وناراحتي معده هم منشا آن دندان است پس براي كاهش هزينه درمان دندان راسادهتروكم هزينه تركنيدچون تاجايي كه مي بينم ساختمانهاي لوكس شهرمال پزشكان ودندان پزشكان است بفكرطبقات ضعيف باشيد