به گزارش مهر،مدیرکل میراث‌فرهنگی استان اصفهان گفت: طبقه دوم میدان نقش جهان پس از استحکام بخشی‌های لازم کاربری نمایشگاه - موزه برای معرفی صنایع دستی خواهد داشت.

فریدون الهیاری با اشاره به اینکه پس از انتخاب اصفهان به عنوان شهر جهانی صنایع دستی اقدامات مختلفی در اصفهان انجام می شود، اظهار داشت: همزمان با برگزاری آیین ثبت اصفهان به عنوان شهر جهانی صنایع دستی یک طبقه از ساختمان جهان نما در اختیار هنرمندان صنایع دستی قرار گرفت و دبیرخانه شهر جهانی صنایع دستی در همین محل بازگشایی شد.

وی افزود: همچنین با توجه به انتخاب اصفهان به عنوان شهر جهانی صنایع‌دستی بوستان واقع در میدان انقلاب ابتدای خیابان کمال اسماعیل به نام بوستان صنایع‌دستی نامگذاری خواهد شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی استان اصفهان با بیان اینکه طبقه دوم میدان امام (ره) به عنوان نمایشگاه - موزه‌، کاربری پیدا می‌کند، تاکید کرد: با مکاتباتی که با معاونت میراث فرهنگی کشور در ارتباط با بحث اجرای این طرح داشتیم، طبقه دوم پس از استحکام بخشی‌های لازم در دستور اداره کل قرار دارد تا با تخصیص اعتبار در راستای استحکام بخشی و مقاوم سازی این بخش از میدان اقدام شود.

وی با اشاره به اینکه این کار نیازمند تخصیص اعتبار و بودجه است، ادامه داد: طبقه دوم میدان امام خمینی (ره) پس از استحکام بخشی و تجهیز از نظر روشنایی و دیگر امکانات، کاربری آن در راستای معرفی صنایع‌د‌ستی تعریف خواهد شد.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 467253

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =