اقتصادنیوز نوشت: آیا برنامه‌های خروج از رکود و لغو تحریم‌ها می‌تواند در نیمسال باقی‌مانده از سال 94 این بازار را بهبود بخشد و تغییری در این بازار ایجاد کند؟ این سوالی است که برخی از کارشناسان اقتصاد مسکن به آن پاسخ ‌داده‌اند.

بعد از گذشت چند سال از رکود مسکن، آیا برنامه‌های خروج از رکود و لغو تحریم‌ها می‌تواند در نیمسال باقی‌مانده از سال 94 این بازار را بهبود بخشد و تغییری در این بازار ایجاد کند؟ برخی از کارشناسان مسکن نظرات خود را در این باره بیان کرده‌اند.

بیت‌الله ستاریان در این باره بیان کرد: از نظر من بازار مسکن در نیمسال دوم تغییری نمی‌کند، با توجه به اینکه برنامه‌های دولت برای خروج از رکود، آنچنان برنامه‌ شتاب‌دهنده‌ای نیست، بنابراین فکر نمی‌کنم که تاثیر آنچنانی در بخش ساختمان و مسکن بگذارد و احتمالاً تا انتهای سال این رکود طول خواهد کشید.

احمدرضا سرحدی بازار مسکن را در نیمسال دوم رو به نزول پیش‌بینی کرد و گفت: باز هم قیمت‌ها پایین‌تر خواهد آمد و رونقی هم نخواهد داشت، اگر اتفاقی بخواهد در این بازار رخ دهد، در سال آینده یا شاید هم از نیمه دوم سال آینده اتفاق بیفتد.

او اظهار کرد: تاثیرات و تحولات بین‌المللی شاید اثر خود را در وضعیت بازار نشان دهد، اما تا پایان امسال هیچ اتفاقی نخواهد افتاد و وضعیت به همین ترتیب ادامه پیدا می‌کند و قیمت‌ها شاید نسبت به گذشته کمی پایین‌تر هم بیاید.

این کارشناس مسکن در ادامه گفت: ولی قیمت‌هایی که الان وجود دارد، در بهترین حالت از قیمت تورم در بازار مسکن و از تورم عمومی کمتر است. بنابراین این رکودی که الان حاکم است، چون عامل جدیدی وارد نشده، من فکر نمی‌کنم که ما تا آخر سال تغییری در وضعیت و شرایط معاملات و شرایط قیمت‌ها داشته باشیم. 

 

22339

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 470428

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • امیر A1 ۰۶:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۳۰
    12 1
    خوبه کم کم این آقای ستاریان میخواد واقعیت ها رو قبول کنه تا چند وقت پیش همش میگفت از فصل بعد کلی مسکن گرون میشه
  • عباس A1 ۰۶:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۳۰
    14 4
    قیمت مسکن درنیمه دوم سال روندشدیدکاهشی راتجربه خواهدکردودرسال بعدوبعدازآن هم ادامه خواهدداشت بدلایل زیراول اجرای برجام دردی ماه امسال وبرداشته شدن تحریمهاو ورودحجم عظیم مصالح ساختمانی به کشوردوم تحرک اقتصادی کشوردرامرصادرات و واردات وشیفت سرمایه ها ازبخش مسکن به این بخش بدلیل بازده سودبالاوخروج مسکن ازبخش کالای سرمایه ای که بازده نداردوسوم ساخت وساز بیش ازچهاربرابرنیاز به مسکن مردم که نیازجامعه راتاحداقل ده سال آینده تامین میکندچهارم افزایش غیرواقعی قیمت مسکن به بیش ازچهاربرابرقیمت تمام شده پنجم عدم وجودسرمایه کافی درجیب مردم برای خرید مسکن.ششم تبدیل به احسن خانه هاهفتم ورودایران به سازمان تجارت جهانی باتاییدرئیس وتمایل اعضاء هشتم جمع شدن بورس بازی مسکن بدلیل سیاستهای دقیق اقتصادی دولت و...
  • بی نام IR ۰۷:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۳۰
    9 2
    اثر جدي نخواهد داشت شك نكنيد
  • بی نام A1 ۰۸:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۳۰
    14 1
    صدها هزار آپارتمان فقط در سال نود ویک ونود دو در تهران ساخته شد از ان طرف وضع صنعت وبازار افتضاح است مردم از کجا پول بیاورند خانه بخرند
  • محسن A1 ۰۸:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۳۰
    12 5
    قیمتها باید واقعی بشود . الان قیمت مسکن حداقل 30 تا 35 درصد حباب دارد . که در صورت تخلیه شدن ؛ بازار مسکن از رکود خارج خواهد شد .
  • بی نام A1 ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۳۰
    6 17
    ولی تمام شواهد نشان میدهد بعداز محرم وصفر تقاضای مصرفی وبعداز آن تقاضای سرمایه گذاری به سرعت وارد بازار خواهندشد.
    • محسن A1 ۲۲:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۳۰
      12 9
      جناب بی نام میشه یکی از این شواهد را نام ببری تا کاهش قیمت مسکن و واقعی شدن آن بازار همین وضع را خواهد داشت . شک نکنید . مقاومت فروشنده ها اشتباه است ؛ قیمتها حداقل باید 30 تا35 درصد کاهش یابد .
  • مرتضی IR ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۳۰
    13 3
    تا قیمت ها در حد توان مردم پایین نیاید روند رکود و کاهش قیمت مسکن ادامه دارد