۰ نفر
۳۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۵

حرکت دسته عزاداری حسینیه اعظم شهر زنجان هم اکنون در حال برگزاری است.

 

به گزارش خبرآنلاین، این اجتماع بزرگ زنجانیان که با شرکت ده هاهزار نفر از عزاداران خاندان نبوی از اقصی نقاط جهان از مسیر مسجد حسینیه اعظم به سمت امامزاده سید ابراهیم (ع) برگزار می شود. این مراسم امسال نیز با شور و حال دیگری در حال برگزاری است.
ثبت دسته عزاداری هشتم محرم برابر با شب تاسوعای حسینی به‌عنوان دهمین میراث معنوی ایران، دلیل منحصر به فرد بودن این برنامه در کشور است که همه ساله در بعد از ظهر هشتم ماه محرم در هسته مرکزی این شهر، از مسجد حسینیه اعظم زنجان درست در جنوبی‌ترین نقطه این شهر واقع در خیابان فردوسی به سمت امامزاده سید ابراهیم واقع در خیابان امام(ره)، به حرکت در می‌آید. این دسته عظیم عزاداری که از آن به ‌عنوان بزرگترین تجمع عزاداران حضرت سیدالشهداء (ع) در ایران نام برده می‌شود، به نام و یاد حضرت ابوالفضل العباس (ع) در روزی که در تقویم سوگواری محرم زنجان به «یوم العباس» معروف است، به حرکت در می‌آید و هزاران قربانی به یاد دستان بریده آن بزرگوار در مسیر دسته حسینیه ذبح یا به مسجد اهدا می‌شود.

در این بین تعداد افراد شرکت‌کننده، سادگي و بي‌آلايشي و حجم نذورات، پرهیز از خرافه‌گویی، پرداختن به اصول مذهبی و رعایت وحدت اسلامی از ویژگی‌های بارز این دسته عزاداری است. در گذشته زنان تنها به‌عنوان تماشاگر در اين مراسم حضور مي‌يافتند، اما در چند سال قبل، زنان نيز توانستند به‌صورت يک دسته مجزا در پشت سر دسته حرکت کنند که اين امر به‌عنوان الگوي زيبنده پرچمدار کربلا حضرت زينب (س) معنويت خاصي به اين مراسم بخشيده است. همه ساله مشابه این اجتماع بزرگ حسینی در روز یازدهم ماه محرم در مسجد زینبیه اعظم این شهر در قالب اجتماع بزرگ از سمت این مسجد به طرف امامزاده سید ابراهیم با حضور ارادتمندان خاندان نبوی برگزار می‌شود.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 470573

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی A1 ۲۲:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۳۰
    3 0
    خدا قوت..