درگفت و گوی نقویان با خبرآنلاین عنوان شد؛ کتاب شیخ مفیدمنبع معتبر یک دست دادن تاریخی در واقعه عاشورا

پس از سخنان اخیر حجت الاسلام ناصر نقویان درباره دست دادن امام حسین (ع) با عمر سعد، وی سند تاریخی این گفته خود را ارائه کرد.

به گزارش خبرآنلاين، انتشار اين بخش از سخنراني وي در منزل صادق خرازي در شب عاشورا، با طرح سوالي از سوي کاربران خبرآنلاين روبرو شد، مبني بر اينکه دست دادن امام حسين(ع) با عمر سعد در کدام يک از منابع تاريخ اسلام آمده است؟

حجت الاسلام نقويان در پاسخ به خبرآنلاين گفت: در کتاب «ارشاد» شيخ مفيد يکي از کتب معتبر روايي تاريخي نقل شده است که امام حسين(ع) با عمر سعد سه ملاقات داشته است. يکي به درخواست عمر سعد و دو ديدار به درخواست امام حسين(ع). ایشان که اسطوره ادب و احترام و کرامت است، قطعا وقتي با کسي ملاقات مي کند، عقب عقب نمي رود و به او پشت نمي کند، بلکه مثل آقا با فردي که ديدار کرده دست مي دهد.

وي با تاکيد بر اينکه صرف دست دادن، دليلي براي چيزي نيست، از ديدار پيامبر اکرم(ص) با ابوجهل ياد کرد و افزود: بنا بر آنچه در کتاب «امالي» شيخ صدوق آمده پيامبر هم در آن ديدار با ابوجهل دست داده است.

اين روحاني با اعتقاد بر اينکه طرح مسائل حاشيه اي درباره دست دادن ظريف و اوباما، براي دور کردن اذهان مردم از اصل قصه است، ادامه داد: من قصد نداشتم به اين موضوع ورود کنم اما مجبور شدم اين را بگويم وگرنه از نظر من پرداختن به حواشي، به منزله تلف کردن وقت مردم است. ميلياردها تومان در اين کشور اختلاس شده و رشوه پرداخت شده، بيکاري، اعتياد دختران، تاخير در ازدواج جوانان، زير پا گذاشتن حق مردم و .... اتفاقات شومي در کشور است که حتي شايسته حکومت انساني نيست، چه رسد به حکومت مسلماني.

نقويان ادامه داد: اگر مسئوليتي به نمايندگان کشور و ديپلمات هايمان داده ايم، بايد به آنها اعتماد کنيم. کما اينکه رهبري انقلاب هم از آنها با عناويني چون «کار بلد»، «انقلابي» و «متدين» نام بردند. پس نبايد اين چيزها را پيراهن عثمان کرده و در رسانه ملي پخش کنيم و به آن دامن بزنيم. اين کارها مرا به ياد رفتار ساواک مي اندازد که در مجالس وعظ و سخنراني شرکت کرده و از گوشه و کنار مدام صلوات مي فرستادند تا مردم صداي سخنران و حرف حق او را نشنوند!

وي در پايان از رسانه ها خواست تا به حواشي از اين دست نپردازند و به دنبال روشنگري افکار عمومي باشند.

2727

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 471245

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 83
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    از امام حسین خیلی ها سو استفاده میکردند.با این حرکت جناب نقویان دکانشون تعطیل شد.درود بر ایشون.
    • بی نام IR ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
      7 1
      جناب بحث دست دادن ابولفضل به موضوع وفا برمیگرده.اما حسین به عنوان امام هر کاری که صلاح بودنه انجام میده.
    • بی نام A1 ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۴
      20 18
      امام حسین به عمر سعد نگفتند مودب و باهوش، بلکه لعنتش کردند، همه یاران امام هم در سخنانشان این دشمنان را تحقیر کردند و از موضع عزت سخن گفتند اما در مواضع دولت نسبت به آمریکا کوچکترین نشانی از عزت نیست و فقط از موضع ضعف و نیاز سخن میگویند. وقتی این مواضع را درکنار آن دست دادن میگذاریم، متوجه میشویم که اینگونه قیاس کردنها چه ظلم بزرگی به امام حسین است.
    • بی نام A1 ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۴
      12 5
      کسی که سند ارتاه میکند، عین نص را می‌آورد و به کلمه استناد میکند. با این طرز استناد جناب نقویان من هم لابد میتوانم بگویم در کافی روایت دیدار فلان امام با بهمانی وجود دارد که موید شوخی داشتن حضرت با آن شخص بوده کسی هم از من متن روایت را نخواهد خواست، خبرآنلاین هم منتشرش میکند و اسمش را میگذاریم سند ارایه کردن... واقعا اینطور استنادها را رسایی هم نمی‌کند
  • همایون US ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    اینجاشو خیلی خوب اومدی آقای نقویان. خدا خیرت بده. من که به عینه تو دوستام و اقوام دارم میبینم... اعتياد دختران، تاخير در ازدواج جوانان
    • بی نام A1 ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
      5 0
      البته قضیه ازدواج از تأخیر گذشته به و به عدم ازدواج رسیده. کسی که چهل سال سن داره و هنوز برای ازدواج مشکل داره فراتر از تأخیره.
  • بی نام A1 ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    اولأ امام حسین میخواستند عمرسعد رو پشیمون و هدایتشون کنند و نسبت فامیلی با هم داشتن،دومأ ابو جهل عموی پیامبر بود و احترامش واجب.حالا ظریف واوباما چه نسبتی دارن؟آیا ظریف قصد ارشاد اوباما رو داشت؟این کار دکترظریف بسیار اشتباه بود و اگرهم انتقادی صورت میگیره بخاطر عدم تکرارشه چون اگه بیخیال رد بشیم ازاین ماجرا ممکنه اتفاقی اتفاقات بدتری رقم بخوره
    • بی نام A1 ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
      سیاست جای کل کل بازی های بچگونه نیست.جای پشت کردن و اخم کردن نیست.مردم سیاسی مردی هست که با عملش خودش رو نشون بده نه با تظاهر.رفتار دیپلماتیک ایجاب کرده اون زمان دست بدن.اگر دست نمیداد در مجامع بین المللی فقط باعث سرافکندگی میشد.البته مخالفین اول باید الفبای رفتار دیپلماتیک رو یاد بگیرین بعد در این مورد واسشون توضیح داد.مگر هر دست دادنی به معنای دوست بودن هست؟شما خودت الان مطمئنم به خیلی ها علاقه نداری اما در برخورد جانب ادب رو رعایت میکنی و سلام خشک و خالی میکنی.اینم مثل همونه.البته شاید شما عادت اشته باشین با کسایی که رفتارشون رو نمیپسندین جور دیگه برخور کنین.در این صورت حرفی ندارم.
    • میلاد IR ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
      تنها کسی که از سران قریش پیامبر اعلا کرد که که پس از فتح مکه کشته شود و مرتد اعلام شد همین ابوجهد بود حالا میگی عموی پیغمبر بوده احترامش واجب بوده اگه به احترام بود که نباید کشته میشد
    • بی نام IR ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
      خدا ان شا الله این مملکت را از دست ابوجهل های کنونی نجات بده دم دکتر ظریف گرم که ادب ایرانی را نشان دادند
    • مهدی EU ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
      تو رو خدا منتطقی توجیه کنید ادم خندش نگیره.چون فامیل بوده دست داده یا میخواسته ارشاد کنه بچه گانه هست.در یک کلام حسین دست داد با دشمنش چون منشش ان بود.وگرنه الان اسمی از حسین نبود.به وقتش مذاکره به وقتش جهاد.ظریف دست داد چون اموخته های اسلامی و ایرانی این رو ازش میخواست.درود به شرفش
    • بی نام A1 ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
      4 0
      عمی پیامبر ابولهب بود نه ابو جهل دوست عزیز تاریخ بخون بعد اظهار نظر کن
    • حسین IR ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۴
      2 0
      مثلا چه اتفاقاقتی کسی که خوابه را میشه بیدار کرد ولی کسی که خودش رو به خواب زده هرگز
    • بی نام A1 ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۴
      3 0
      ای بی دین یعنی شما میگی اون موقع هم پارتی بازی میکردن فقط به فامیلا دست میدادن ؟
  • بی نام A1 ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    موافقم
  • بی نام A1 ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    احسنت ایشان همیشه متعادل و راستگو بوده اند
  • بی نام IR ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    53 19
    این صفحه پیوندها چیه ؟؟؟چراروی اعصاب مردم راه میرید؟؟
  • ناشناس A1 ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    درود بر شما انسان آزاده که حق مطلب را ادا کردید
  • بی نام A1 ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    219 9
    احسنت آقای نقویان متاسفانه بعد از گذشت 37 سال از انقلاب به جای ارزش قائل شدن به منطق و کارهای عقلانی عده ای سعی بسیار دارند تا همچنان مردم را احساساتی نگه دارند تا به غرض های خود برسند.
  • ناشناس A1 ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    جناب آقای تقویان باسلام و تشکر از این که با ذکر سند ، این هیاهوی دست دادن آقای ظریف و آقای اوبامارو یک امر عادی نشون دادین، که البته واقعا هم عادی بوده وفقط ادب آقای ظریف رو در برخورد با رئیس جمهور یک کشور که در ضمن میزبان هم بوده رو رسونده ولی جا داره شما هم تمام جوانب رو رعایت کنید مثلا پیراهن عثمان یک ظرب المثل بی پایه و اساسه و از طرفی باعث تحریک احساست دینی هموطنهای سنی ما در سراسر کشور میشه جا داره که کلا یاد بگیریم طوری صحبت کنیم تا به هیچ دین و مذهبی توهین نشه.
  • بی نام A1 ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    122 7
    سنددلارهای نفتی مفقودشده رو ارایه کنیدلطفا
  • بی نام IR ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    دست دادن امام علیه السلام در ارشاد ترجمه شده پیدا نشد. لطفا آقای نقویان عزیز متن عربی ارشاد را منتشر نمایید.
    • بی نام A1 ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
      27 86
      استدلالش منو کشته.... دیدار کردند پس دست هم دادند...
  • بی نام A1 ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    نمیدونم چرا همیشه از گذشته از این نقویان و حرفهاش خوشم می اومد. تازه فهمیدم به خاطر طرز فکر و جسارت و شجاعتش در طرح مسائل و روشنگری مردم بود.
  • بی نام AE ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    118 6
    آقای ظریف بنده خدا دست داد چ کرد آقایان و صدا وسیما
  • منصور IR ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    کاش ذره ای از بصیرت جنابعالی رو بعضی مدعی ها داشتن.
  • علي IR ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    درود بر شما روحاني آزاده
  • بی نام A1 ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    76 6
    بابا دلواپسان رای انتخابات آتی موضوع دست دادن را فراموش کنند و بهتر است دنبال لابی گری برای اشتغال آتی خود بعد از انتخابات شوند
  • آنتی دلواپس A1 ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    90 6
    احسنت بر آقای نقویان
  • سید رضا IR ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    " ایشان که اسطوره ادب و احترام و کرامت است، قطعا وقتي با کسي ملاقات مي کند، عقب عقب نمي رود و به او پشت نمي کند، بلکه مثل آقا با فردي که ديدار کرده دست مي دهد. " این خودش هم که احتمال میده دست دادند، سندش کو پس؟
    • بی نام A1 ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
      من هم میخواستم همین کامنت رو بذارم. لابد سندش مکاشفات اقای نقویانه
  • بی نام A1 ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    حاجاقا این که استنباط شخصی شماست چرا مقصود خودتو به امام علیه السلام میبندی؟؟ حیا کن. از لباسی که پوشیدی حیا کن.
  • بی نام A1 ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    74 9
    حرف دل زدی حاج آقا خدایا ما دین ما رو حفظ کن در این آخرالزمان
  • بی نام A1 ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    40 5
    مسلمان هایی که ملاک زندگیشان روضه است حق دارند حرف هر روضه خوانی را باور کنند
  • بی نام A1 ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    خوب حاج آقا شما هم میتونید برید اختلاس و ... کنید بهتر از اینه که افرادی را از دین و ایمان و نظام دور کنید.... در ضمن امام حسینع بودند و خودشان صلاح می دانستند که دست بدهند یا ندهندالبته علت دست دادن امام را هم بگوئید نه اینکه نمایندگانشان بدون اجازه بروند دست بدهند اگر نیاز جامعه باشه رهبر عزیزمان بهتر از همه شما و دست دهندگان و امثال اینها می دانند.
    • بی نام IR ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
      126 9
      این مکتب که اختلاس بیت المال را به دست دادن ترجیح میدهد چه نام دارد ؟ در این مکتب ، دین و ایمان و نظام با یک دست دادن به خطر میفتند ؟ ... همانا خوش به احوال مکاتبی که این گونه نیستند
    • بی نام A1 ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
      50 8
      شما چرا از حرف حق اینقدر داری میسوزیی؟؟؟؟
  • بی نام A1 ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    111 5
    احسن الله
    • شیدا NL ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
      27 7
      قا یک سوال، تو فرهنگ عرب اونهم هزار و چارصد سال پیش، دونفر وقتی به هم میرسیدند، دست میدادند
    • بی نام IR ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
      27 4
      بله بعد از ورود اسلام حتی مصافحه هم می کردند
  • مهران IR ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    124 6
    دمت گرم حرف حق و حرف خیلی ها را زدی. اصل قضیه را ول کردیم هممون دنبال حاشیه هستیم.
    • بی نام IR ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
      17 9
      اقا چرا اینطوری میکنید شما؟ یه بابایی گفت امام حسین دست نداده یکی هم گفته دست داده. اون بااب منابع اورده این بابا میگه اگر فلان یرو دعوت کرده لابد دست داده. از نظر علمی حرف ایشون سندیت نداره. ولی اگر مشکل اینه که اصل مطلب حاشیه هست منم موافقم الان موضوعات مهمتری از دست دادن وجود داره.
  • بی نام A1 ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    160 7
    فکر می کنم شما را هم دیگر به تلویزیون راه ندهند .
    • بی نام IR ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
      68 3
      خیلی وقته راهش نمیدن
    • یاس A1 ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
      73 2
      خیلی وقته ممنوع التصویره
    • حسین IR ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
      59 3
      مگه امسال توی تلوزیون دیدینش ؟؟
    • رضا A1 ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
      72 4
      خیلی وقته که اقای نقویان در صدا و سیما میلی جایی نداره
    • امیرعلی ES ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
      61 3
      مدتهاست ایشان را در تلوزیون نشان نمیدهند
  • حسینی RO ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    18 92
    اقای نقویان.قمربنی هاشم با عمر دست نداد علت چه بود؟
  • علیرضا A1 ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    20 84
    ایشون برداشت خودشونو به عنوان سند معرفی کرده اند
  • بی نام A1 ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    43 7
    درود بر حاج‌آقا نقویان. به خاطر همینه که از صدا و سیما رانده شده‌اند.
  • بی نام A1 ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    40 5
    آقای نقویان قرص شجاعت خورده ای برادر حرفهای میزنی که ....
  • بی نام IR ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    37 3
    واقعاً اینقدر تعقل در این زمان بی خاصیت شده که برای همچین مسائل ساده و پیش پا افتاده ای باید بریک سراغ کتب و سنت و ....؟ این چه دینداریه ، این چه ایمانیه؟ به دنبال چی هستیم؟؟
  • محسن IR ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    54 6
    بی نام جان.چند وقته اقای نقویان رو تلویزیون راه نمیدهند.بخاطر همین نوع موضع گیری هایش.بنظرم حرف حق رو زده .حاجی دمت گرم.گل گفتی.
  • بدون نام ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    28 4
    خدا توفيقت بده ...
  • بی نام IR ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    26 4
    عالی بود
  • بی نام IR ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    26 4
    طیب الله ...خدا رحمت کناد مادرت را...
  • بی نام A1 ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    34 3
    |خیلی وقته که آقای نقویان رادر تلویزیون راه نمیدهند.
  • بی نام IR ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    47 3
    مشکل دست نیست مشکل قلب ها و فکر های آلوده است که یک دست دادن ساده از روی ادب را پیراهن عثمان کردن .ادب مرد به از دولت اوست
  • بی نام IR ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    32 2
    فلان بازیگر کشف حجاب کرد راه نمیدنش تو فیلما شما حرف دل مردم رو گفتی راهت نمیدن ابن کجا و ان کجا
  • بی نام EU ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    65 3
    امام حسين مظهر ادب بودند نه مثل افراطيون
  • بی نام IR ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    24 2
    مردان خدا همواره راه حقیقت را میپیمایند حتی اگر به ضررشان باشد
  • بانو IR ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    8 28
    سلام گفتی باور کردم ، اصرار کردی شک کردم ، قسم خوردی فهمیدم داری دروغ میگی . حالا حکایت دست دادن ظریف . همون امام حسین عمر سعد رو لعن و نفرین کردن.
  • كمال A1 ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    11 1
    اقا يكى بياد ماجراى صلح حديبه بگويد مگر حضرت رسول ص دران معاهده بده وبستون نكردن مارا روشن كنيد اگر مشابه سازى مى كنيد همه تاريخ پيامبرص وايمه معصومينعباسازى كنيد
  • بی نام IR ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    12 3
    تو ازاده مردی نه اون اقای .....
  • صالح A1 ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    18 64
    یک دست دادن در جاهای مختلف ممکن است معنای متفاوتی داشته باشد الان دست ندادن با آمریکا نمادی از مبارزه و نفرت ایران از رأس استکبار جهانی است مثل اینکه آمریکایی ها بعضی موقع زمان سخن گفتن ایران در سازمان ملل صندلی را ترک می کردند پس ترک صندلی یک نماد معنادار است و یک امر حاشیه ای نیست.
    • بی نام A1 ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
      0 0
      شما که معانی دست دادن ها را میدانید به نظر شما معنی دست دادن امام حسین با عمر سعد چه بوده است
  • سرباز گمنام A1 ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    2 0
    خبرگذاری نسیم: به نقل از حجت الاسلام سید حسین مومنی: آنها که می گویند امام حسین ع با عمر سعد دست داد از جریان عاشورا مطلع نیستند
  • رضا IR ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    24 1
    درود بر ایشان که منطق دینی و عقلی را با اتفاقات تاریخی گره زده اند. فقط یک سئوال : چقدر ما وزیر امور خارجه را برای این کار فحش باران کردیم برای سوء استفاده از قدرت و مقایسه آن با رفتار دستگاه تبلیغاتی غرب ؟ راستی ما خودمان موجب مسخره خودمان شدیم و یا غربی ها این کار را کردند؟ فکر میکنم این آقایان سوپر تند رو حتی یکی از صفحات معتبر ترین کتاب و روایات مورد قبول علمای دین را نخوانده باشند که در ارتباط با مسائل مختلف از بعد اعتقاد دینی چه چیزی در تاریخ دین ما وجود دارد. در یک کلام بیسواد در دین و بی خرد محض در کردار و رفتار و عمل نیک .
  • پیمان A1 ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    9 2
    صالح جان، وقتی در یک مجلس که جهت گفتمان با حضار است، من نوعی به حضار توهین کنم و افترا بزنم ، نماد معنادار بی ادبی به حضار است و حضار حق دارند مجلس را ترک کنند . پروردگار در قرآن به پیامبر می فرماید: با دشمنان خود چنان با نیکرویی صحبت کن که بین تو و او گویی هیچ دشمنی وجود ندارد. ممنون
  • علی RU ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    9 20
    امام حسین علیه السلام کجا و ....
  • بی نام IR ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    0 0
    به نظر شما مردم محترم کشورم چرا دیگر نقویان جای در صداوسیما ندارد به خاطر این حرف ها ی اختلاف انگیز نیست ؟
  • ایرانی IR ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    0 0
    هم جناب آقای نقویان سالها در این کسوت بوده اند وتریبون داشته اند و هم آقایانی که ایشان آنان رااز آنچه که بر این کشور وانقلاب رفته است مبرا میدانند مسولیتهای مهم وتاثیر گذار داشته اند ، لذا باید از ایشان پرسید که پس چه کسانی موجب این همه تباهی که شایسته نظام اسلامی نیست بوده اند؟؟؟؟؟
  • بی نام A1 ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    0 0
    چون سه بار دیدار کرده پس لابد دست هم داده
  • سجاد A1 ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    0 0
    چرا فرافکنی میکنید ؟ امام حسین حکم رهبر جامعه داشتن و حضرت عباس برادر ایشون ... ولی جامعه میتونه در چارچوب تشخیص خودش کاری که به نظر مثبت بیاد انجام بده ولی حضرت عباس باید با رضایت امام و مقتدای خودش عمل کنه ... چرا مسائل رو قاطی میکنید ؟
  • بی نام IR ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    0 0
    احسن به اقاي نقويان روحاني متدين و روشنفكر
  • بی نام IR ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    0 0
    زنده باد استاد اخلاق نقویان
  • بی نام IR ۱۷:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    16 2
    برادر پناهیان لطفا جوابگو باشید چه جوابی برا خدای خودتون دارین آقای پناهیان و امثال ایشون شما به قول خودتون بهتر ازما خدارو میشناسید درود به آقای نقویان که دینشونو نفروختن درود بر ظریف
  • بی نام A1 ۱۷:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    11 24
    کسانی که واقعه ی کربلا را با مذاکرات مقایسه می کنند بی سوادند. آن هایی که می گویند امام حسین با عمرسعد دست داد از جریان عاشورا مطلع نیستند.اصلا وقتی امام حسین به صراحت می فرمایدکه مثل منی با یزید نمی تواند صحبت و مذاکره کند.چگونه ممکن است که با وی دست داده باشد .تعجب می کنم کسی که در لباس پیغمبری ادعای حقوقدانی می کند دارد در مقابل وزیر فرهنگ خود بی تفاوتی نشان میدهد
  • محمد A1 ۲۱:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    6 1
    کاری به حرفهای ایشون ندارم اما این استناد ایشون اشتباه استاند ادعایی ایشون دیدار انهاست و خود ایشون نتیجه گرفتند موقع دیدار حتما دست هم دادهاند جالبه نه
  • بی نام A1 ۱۵:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۴
    4 1
    طبق استدلال نقویان حتما امام که اسوه ادب و کرامت هست، عمرسعد را ناهار آبگوشت هم مهمان کرده است وگرنه بعید است که ایشان از مهمان پذیرایی نکند
  • محمد IR ۱۷:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۴
    4 1
    امام صادقع را که به نقل از پیامبر اسلامص بیان شده است را مورد اشاره قرار نمی‌دهند که فرمود:«شما بر اهل کتاب یعنی یهود و نصاری سلام را آغاز نکنید و اگر آنها بر شما سلام کنند بگویید: "علیکم" و با آنها مصافحه نکنید و آنها را با کُنیه صدا نزنید مگر آنکه مجبور باشید»
  • بی نام IR ۱۵:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۵
    1 0
    بلد نیست