خاطرات متناقض از شبی که استقلال 6 تایی شد

با حرف های مبهمی که امیر قلعه نویی درباره شب شکست 6 بر صفر استقلال در دربی زد، بحث های زیادی در این باره به وجود آمد.

داریوش سعیدی-خبرگزاری خبرآنلاین؛ سرمربی سابق استقلال در آخرین مصاحبه خود، به اتفاقات قبل از دربی 52 اشاره ای کرد و حتی به دفاع از جواد الله وردی پرداخت. بعد از شکست 6 بر صفر آبی ها مقابل پرسپولیس، صحبت های زیادی شد مبنی بر اینکه الله وردی اشتباهات عجیبی در این مسابقه داشته است. حتی منصور رشیدی دروازه بان اسبق آبی ها که در آن مسابقه فیکس بود، به خبرآنلاین گفت: «الله وردی پس از بازی به همه ما گفت که سال بعد پرسپولیس بازی می کند.» اما پس از حرف های قلعه نویی خیلی ها واکنش نشان دادند، آنها که اغلب از قلعه نویی می پرسیدند: «تو آنموقع چند سالت بود؟» قلعه نویی که متولد سال 42 است، در زمان برگزاری دربی سال 52 تنها 10 سال داشت. حسن روشن یکی از این پیشکسوت ها بود: «من می خواهم از قلعه نویی بپرسم که شما اصلا چند سالت بود؟ بازی را یادت می آید؟»
گویا اشاره قلعه نویی درباره اتفاقات مبهم شب بازی، همان شایعات درباره اختلاف حجازی و منصور رشیدی بوده است. ماجرایی که حجازی خودش بارها آن را تکذیب کرد: «ما اصلا اردویی نداشتیم. ما روز دربی قرار داشتیم ناهار را بخوریم و برای مسابقه برویم. من از چند روز قبل از بازی با تیمسار خسروانی مالک باشگاه دعوت داشتم. صبح روز بازی هم قرار بود جلسه ای بگذاریم و مشکل حل شود ولی به توافق نرسیدیم. خسروانی خودش گفته بود من بازی بازی نکنم. این را به رایکوف گفته بود.» حجازی همواره اعتقاد داشت اگر بازی می کرد شاید آن اتفاق ها نمی افتاد: «اگر من درون دروازه بودم شاید دو سه تا بیشتر نمی خوردیم. من از هفته قبل از بازی فکر می کردم بازی می کردم به خاطر همین منصور رشیدی زیاد از نظر ذهنی خودش را آماده این مسابقه نکرده بود. منصور حداقل اگر می دانست بازی می کند، آن اتفاقات نمی افتاد.» البته رشیدی هم در مصاحبه ای اعلام کرد که اگر فیکس بازی کرد تنها به این دلیل بود که در تمرینات عملکرد بهتری داشت. نصرالله عبداللهی بازیکن اسبق استقلال اما حرف های رشیدی را تائید نمی کند و می گوید: «بین حجازی و او(منصور رشیدی) اختلافاتی وجود داشت.»
بعد از حرف های قلعه نویی بود که حتی جواد الله وردی هم به حرف آمد و به دفاع از خود پرداخت. او در مصاحبه ای گفت: «چند بازیکن قبل از مسابقه شب زنده داری کردند.» این موضوعی بود که علی جباری پیشکوست استقلال هم آن را تائید کرد و چندی پیش در مصاحبه ای گفت: «چند بازیکن اسمی ما شب مسابقه دیر خوابیده بودند. یک جورهایی شب زنده داری کرده بودند....»
اما واکنش حسن روشن به حرف های قلعه نویی از همه جالب تر بود. او حرف های خیلی از استقلالی ها را رد کرد و به خبرگزاری کاپ گفت: «آقای قلعه نویی باید رستوران داری اش را کن. آن شب هم اتفاقی نیفتاد. شنیدم رشیدی جواب قلعه نویی را داده. اصلا آنموقع ما شب قبل از بازی اردو نداشتیم. روز بازی دو هم جمع می شدیم. آن روز هم به رستوران سهیل رفتیم. شب قبل از مسابقه هم اتفاقی بین رشیدی و حجازی نیفتاد. الله وردی هم اشتباه خاصی نداشت و یادم نمی آید در رختکن چیزی گفته باشد.» تناقض ها در این زمینه ادامه دارد و کسی نمی داند دقیقا کدام پیشکوست استقلال حرف را درست می زند...


252 43

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 472355

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =