ایسنا نوشت:شرکت نفتی شورون 10 درصد نیروهای خود را به دلیل کاهش قیمت نفت کاهش می‌دهد.

جان واتسون مدیرعامل شرکت نفتی شورون با ارائه یک چشم انداز بدبینانه از صنعت نفت که گرفتار کاهش قیمت نفت شده اعلام کرد: این شرکت در پی کاهش قیمت نفت 10 درصد نیروی کار خود را کاهش می‌دهد و بودجه خود را به شکل قابل توجهی پایین خواهد آورد.

کاهش بیش از 55 درصدی قیمت نفت از سال گذشته صنعت انرژی جهانی را تحت تاثیر قرار داده و باعث شده تولیدکنندگان و عرضه‌کنندگان تصمیمات سختی را اتخاذ کنند. 

این کاهش قیمت برای شورون به معنی کاهش 25 درصدی بودجه در سال آینده و سرمایه‌گذاری کمتر در استرالیا، آنگولا و خلیج مکزیک بوده، جایی که دومین شرکت نفتی بزرگ آمریکا پروژه‌های بزرگی دارد.

واتسون اعلام کرد: ما باید در کاری که انجام می‌دهیم کارآیی بیشتری داشته باشیم. قیمت‌ها در نهایت باید افزایش یابد.

این اخبار در شرایطی است که شورون همچنین از کاهش شدید درآمدهای این شرکت در سه ماهه سوم خبر داده که به دلیل کاهش هزینه‌ها و حاشیه سود بالای پالایشگاهها بالاتر از انتظارات بازار سهام وال استریت است.

دردسر شورون زمانی بیشتر میشود که بداند اکسون موبیل رقیبش نه تنها نتایجی فرا تر از انتظار ثبت کرده بلکه هیچی تعدیل نیرو نداشته است. 

شورون قصد دارد سال آینده 25 تا 28 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری داشته باشد و انتظار دارد که هزینه های خود را در سالهای 2017 و 2018 بیشتر کاهش دهد چرا که معتقد است قیمت نفت به این زودی بهبود نخواهد یافت.

 

22439

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 473884

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =