تسنیم نوشت: کرملین اعلام کرد که قدرت‌های جهانی آمادگی لازم برای همکاری با روسیه در ائتلاف مبارزه با داعش را ندارند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری فرانسه، کرملین اعلام کرد که قدرتهای جهانی آمادگی لازم برای همکاری با روسیه در ائتلاف مبارزه با داعش را ندارند.

موضوع سرنگونی یک فروند هواپیمای جنگنده روسی توسط ترکیه به تنش شدیدی میان مسکو و آنکارا تبدیل شده است. از سوی دیگر بحث حمایت ناتو از ترکیه به عنوان یکی از اعضای خود و همچنین تاثیر این مسئله بر روابط میان روسیه و اروپا نیز مطرح است.

پیش از این ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه پس از گفتگو با فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه در کاخ کرملین تصریح کرده بود: روسیه به همکاری با ائتلاف به رهبری آمریکا برای مقابله با داعش در سوریه ادامه خواهد داد ولی در صورتی که حادثه ای شبیه سرنگونی هواپیمای روسی توسط ترکیه اتفاق بیفتد، این همکاری به خطر خواهد افتاد.

وی در ادامه ضمن ابراز ناراحتی از اقدام اخیر ترکیه در سرنگونی هواپیمای روسی، گفت: سرنگونی این هواپیما یک اقدام خیانتکارانه از سوی کشوری بوده که مسکو فکر می کرده یک کشور دوست است.

پوتین افزود: به ارتش روسیه دستور داده ام تا همکاری با نیروهای مسلح فرانسه از جمله در زمینه تبادل اطلاعات در خصوص اهداف را افزایش دهند و این مساله بخشی از تلاش برای تشکیل یک ائتلاف گسترده تر بین المللی با کشورهای غربی به شمار می رود.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 482952

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =