تصاویر توان موشکی حزب الله و رزمایش اسرائیل

اخیرا ارتش اسرائیل یک رزمایش همه جانبه برای مقابله با حزب الله و سوریه برگزار کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ نگرانی‌های ارتش اسرائیل از حضور فدراسیون روسیه و محور مقاومت در مشارکت ضد تروریسم به جایی رسیده که رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی مبادرت به برگزاری یک رزمایش بزرگ کرده است.


نکته جالب رزمایش ارتش اسرائیل این است که در رزمایش سراسری در سرزمین‌های اشغالی، هیچ برنامه‌ای برای تهدیدات تروریست‌های داعش پیش‌بینی نشده و اسرائیل می‌داند که از سوی داعش هیچ تهدیدی متوجهش نیست.

 

رزمایش تمام عیار ارتش اسرائیل/حضور یگان‌های زمینی و هوایی و موشکی

رژیم صهیونیستی اخیرا در مناطق مختلف فلسطین اقدام به برگزاری رزمایش‌های بزرگ نظامی کرده و این اقدام رژیم صهیونیستی حاکی از ورود اشغالگران به جنگی تمام عیار در منطقه است. نظامیان اشغالگر در این رزمایش از جنگنده‌ها و یگان موشکی خود استفاده کرده‌اند. این بزرگترین رزمایش نیروی هوایی ارتش اسرائیل در سال جاری بوده و رزمایش بزرگی که در بخش‌های زیادی در مناطق مختلف سرزمین‌های اشغالی انجام شد و در این رزمایش همه یگان‌های هوایی، همه گروه‌ها با تمام تشکیلات نظامی خود در این رزمایش شرکت کردند.

 

 

 


خبرنگار اسرائیلی گفت: سناریوی این رزمایش به این قرار بوده که جنگی تمام عیار در شمال؛ حزب الله، سوریه، تهدیدات موشک‌های زمین به هوا و تهدید موشک‌های ضد هواپیماهای جنگی و اصابت موشک‌هایی به پایگاه‌های هوایی اسرائیل.

 

سرهنگ "اودی زایفرت"، فرمانده پایگاه هوایی "تل نوف" دراین باره گفت: این یک رزمایش بسیار مهم برای نیروی هوایی اسرائیل به شمار می‌رود و برای موفقیت‌های آینده آن تاثیر گذار است و ما هم اکنون در حال اجرای آن را با قدرت تمام هستیم.

 

گزارشگر تلویزیون اسرائیل افزود: جنگنده‌های نمونه 2015 که حملات عملیات موسوم به "جرف الصامد" یا "صخره سخت" در تابستان گذشته در "غزه" را انجام دادند؛ تقریبا همین عملیات را در شمال فلسطین اجرا خواهند کرد. این جنگنده‌ها هزاران حمله طی چند ساعت در هر روز از این رزمایش انجام دادند و آن‌ها هزاران بمب را بر سر هزاران هدف فرضی در سوریه و لبنان رها کردند.

 

گزارشگر صهیونیستی در ادامه گفت: کاملا آشکار است که رزمایشی که جنگنده‌های اسرائیل انجام دادند در غرب آسیا علیه داعش صورت نخواهد داد. او با اشاره به سقوط هواپیمای سوخو بیست و چهار روسیه به وسیله جنگنده‌های "اف 16" ترکیه گفت: جنگنده های اسرائیلی از سیستم دفاعی " اس 400" روسیه و همچنین قطع روابط نظامی "پوتین" با ترکیه به شدت نگران بوده و این در حالی است که نیروی دریایی اسرائیل نیز برای هرگونه نبردی در شمال فلسطین آماده بوده و در همین راستا آزمایش موفقیت آمیزی را انجام داد و موشک "باراک 8" را شلیک کرد. موشک پیشرفته " باراک 8" یک هواپیمای مهاجم فرضی را هدف قرار داد و آن را با موفقیت منهدم کرد.

 

 

 

او گفت: وقتی این موشک وارد عملیات شود می‌تواند قدرت نیروی دریایی را افزایش دهد و جلوی حملات حزب الله را بگیرد و همچنین امنیت چاه های گاز را حفظ نماید. نکته‌ای که در رزمایش ارتش اسرائیل وجود دارد اینکه تمام تمهیدات نظامی از جمله سامانه‌های رزم زمینی و هوایی علیه تهدیدات سوریه و حزب الله پیش بینی شده و هیچ نگرانی از حمله داعش وجود ندارد.


سرلشکر ستاد "آموس یادلین" رئیس سابق سازمان اطلاعات (حفاظت اطلاعات) رژیم صهیونیستی گفت: داعش تا مدت‌ها تهدیدی استراتژیک برای اسرائیل محسوب نمی‌شود.

 

به عبارت بهتر ارتش اسرائیل نگرانی بسیاری از موشک‌های حزب الله دارد ، اما هیچ نگرانی از حضور و بروز تروریست‌ها ندارد چون مورد حمایت و پشتیبانی اسرائیل هستند. سایت گلوبال ریسرچ ( Global Research ) نوشت: بر اساس مشاهدات شورای امنیت سازمان ملل (United National Security Council) نیروهای دفاعی اسرائیل (Israel Defence Force) یا (IDF) ارتباط منظمی با شورشیان سوریه از جمله نظامیان دولت اسلامی (تروریست‌های داعش) داشته‌اند. روزنامه هاآرتص (Haaretz ) گزارش داد: روابط نزدیک بین شورشیان مسلح سوریه و ارتش اسرائیل بر اساس مستندات سازمان ملل وجود دارد.



سایت آی 24 نیوز ( i24news ) درباره کمک‌های رژیم صهیونیستی به تروریست‌های تکفیری نوشت: بر اساس گزارش‌های شورای امنیت سازمان ملل از مارچ 2013، اسرائیل مجروحان (شورشی) را به داخل اسرائیل (سرزمین‌های اشغالی) جهت مداوا در بیمارستان شهرستان‌های (شهرک‌های) "صفد" و "نهاریا" منتقل کرده است.


البته سامانه موشکی "اس 400 " هم دلیل دیگری از نگرانی نیروی هوایی ارتش اسرائیل به شمار می‌آید و چون جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی می‌دانند که نمی‌توان سامانه "اس 400 " روس را از بین برد و لذا تلاش می‌کنند با تمرین نظامی آمادگی خود را افزایش دهند.

 


توان اسرائیل در انهدام اهداف مقاومت محدود خواهد شد

البته به نظر می‌رسد یک تلاش ناکام در انجام رزمایش شبیه سازی شده ضد سوریه و حزب الله در سرزمین‌های اشغالی صورت گرفته باشد؛ زیرا توانمندی اسرائیل در آینده در بمباران اهداف مقاومت بسیار محدود خواهد شد و این نکته‌ای است که مقامات "تل آویو " به خوبی از آن آگاهند.

 

قدرت موشکی حزب الله و رزمایش اسرائیل

یکی از دلایلی که ارتش اسرائیل در رزمایش خود از موشک "باراک 8" استفاده کرده قدرت موشکی حزب الله است که کارشناسان معتقدند مقاومت اسلامی لبنان لبیش از 1000 موشک عملیاتی دارد و از ذخایر انبوه موشکی برخوردار می‌باشد. اگر به توان عملیاتی این موشک‌ها توجه کنیم می‌بینیم که شمال سرزمین‌های اشغالی و شهرک های "صفد" ، "نهاریا"، " طبریا" و .... در تیررس موشک‌های حزب الله هستند و علاوه بر این امروز توانمندی حزب الله با سال 2006 قابل مقایسه نیست و پتانسیل‌های بالفعل بسیاری برای نبرد با ارتش اسرائیل خواهد داشت.

 


یک دلیل دیگر برگزاری این رزمایش توانمندی راهبردی رزمندگان حزب الله در ضربه زدن به منافع اسرائیل در مناطق مرزی جنوب لبنان و شمال سرزمین‌های اشغالی است که این توانمندی در هدف قرار دادن اهداف اسرائیل در مرزهای مجاور با "مزارع شبعا"، "مرجعیون"، " مارون الراس" و ... است که البته نمونه آن حمله به گشتی‌های ارتش اسرائیل در "شبعا" با "موشک‌های کورنت" بود.


این رزمایش نشان می‌دهد که ارتش اسرائیل به دنبال افزایش آمادگی خود برای یک رویارویی نظامی در منطقه بوده ؛ هر چند که محور مقاومت هم دست بسته نخواهد بود و آماده پاسخ به هر تهدیدی است؛ کمااینکه در سال‌های 2006 به بعد همواره ارتش اسرائیل با پاسخ‌های قاطع محور مقاومت مواجه شده است.

17282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 486051

برچسب‌ها