به نظر می رسد پس از توافق هسته ای، در رسانه های بین المللی ایران یکی از اصلی ترین مناطق برای سفر شده است، حتی در برخی لیست های پیشنهادی سفر در سال 2016 ایران رتبه اول را دارد.

نیو صدر: پس از توافق هسته ای، امیدهایی زیادی برای افزایش گردشگران خارجی در ایران به وجود آمد، چندی پس از آن هم رسانه های خارجی مانند تلگراف، گاردین و ... به جذابیت های گردشگری ایران اشاره‌های زیادی کردند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ آنها با اشاره به جذابیت های توریستی ایران از تخت جمشید تا پیست اسکی دیزین، به مخاطبانشان سفر به ایران را پیشنهاد کردند.

اما با نزدیک شدن به سال 2016 رسانه هایی بین المللی لیست مکان هایی که باید در سال 2016 به آن سفر کرد را هم آماده کردند و ایران در رتبه های خوب قرار دارد.

لیست نشنال جئوگرافیک

لیست 16 مقصد پیشنهادی نشنال جئوگرافیک که شهروندان انگلیسی در سال 2016 باید به آن سفر کنند اینگونه است:

رتبه کشور
1 ایران
2 کاستاریکا
3 واشنگتن
4 ایرلند
5 کوبا
6 نپال
7 شانگهای
8 موزامبیک
9 سنت وینسنت و گرنادین
10 بوسنی و هرزگووین
11 سامرست
12 ریودوژانیرو
13 قزاقستان
14 آرژانتین
15 سن سباستین
16 سد بزرگ ریف

نشنال جئوگرافیک درباره دلیل انتخاب ایران به عنوان رتبه اول نوشته؛ تور های جدید، بازگشایی سفارت انگلیس در ایران و لغو تحریم ها چشم انداز جدیدی برای گردشگری ایران به وجود آورده است. چند سال پیش آینده گردشگری این کشور به نظر تاریک می رسید ولی با لغو تحریم ها به نظر می رسد این گل صحرا شکوفه دهد.

لیست نشریه معتبر سفر و اوقات فراغت

نشریه گردشگری سفر و اوقات فراغت لیستی از 50 مکانی که در سال 2016 باید به آن سفر کرد را منتشرکرده است. لیست 10 کشور اول این نشریه که اینگونه است:

رتبه کشور
1 پاناما
2 گوادالاخارا
3 ویرجینیا
4 لیل
5 ایران
6 هاوایی
7 هانگ ژو
8 دره کارت پستالی
9 فرانکفورت
10 مناظر موزیکال (نیو جرسی )

نشریه با تیتر «بازگشت به عرصه جهانی» درباره ایران نوشته است: با توافق اخیر ایران با شورای امنیت سازمان ملل و گروه 1+5، یکی از بزرگ‌ترین تمدن‏های جهان در حال بازگشت به عرصه توریسم جهانی است. ایران قبلا یکی از مقاصد اصلی گردشگری جهان بوده است؛ با ۱۹ اثر تاریخی و باستانی ثبت شده در میراث جهانی یونسکو که به ۱۰۰۰ سال پیش از میلاد مسیح می‏‌رسد. اکنون دوباره گردشگران در حال کشف مجدد پایتخت پرجنب‏‌وجوش و جهانی این کشور، معماری مجلل بازار بزرگ اصفهان، مساجد کاشان و باغ‏‌های خارق‏‌العاده شیراز هستند.

چیزهای بسیاری برای تعریف در مورد فرهنگ مدرن ایران هم وجود دارد؛ موزه هنرهای معاصر ایران که ۴۰سال پیش تاسیس شد، شماری از مجموعه‏‌های کم‏‌نظیر هنر غربی را نگهداری می‏‌کند. مجددا در تهران، مرکز غیرانتفاعی سازمان آب، ویترینی برای استعدادهای هنری در حال ظهور است. به علت دسترسی به ویزای توریستی در فرودگاه (ویزای فرودگاهی)، بهترین راه بازدید از این کشور هماهنگی با یک اپراتور گردشگری است.

47237

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • شلغم IR ۰۵:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۷
    9 0
    اصن شك نكنخخخخخخخخخ
  • بی نام A1 ۰۵:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۷
    49 1
    اول یه فکری به حال توالت های عمومی بکنین بعد توریست بیارین تو این مملکت.
  • مهدی افراش IR ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۷
    13 7
    من بعد از 10 سال گردشگری ورودی کار کردن، و همچنان کار کردن، و دانش آموخته در رشته مدیریت گردشگری گرایش بازاریابی از دانشگاه علامه طباطبائی بودن و.... واقعا نمی دونم چرا شماخبرآنلاین اینقدر علاقه و تلاش برای هوچی گری در زمینه گردشگری ورودی دارید. واقعا عجیبِ.