۰ نفر
۱۹ اسفند ۱۳۸۸ - ۰۸:۲۷

به گزارش ایسنا،مراسم استقبال رسمی از محمود احمدی نژاد در کاخ ریاست جمهوری افغانستان با حضور حامد کرزای، رییس جمهوری اسلامی افغانستان برگزار شد.

در این مراسم پس از نواخته شدن سرود ملی دو کشور، روسای جمهوری اسلامی ایران و افغانستان هیات همراه را به یکدیگر معرفی کردند.

احمدی نژاد اولین رئیس جمهوری بود که انتخاب مجدد حامد کرزای را به وی تبریک گفت و سفر او به افغانستان نخستین سفر مقام ارشد ایرانی پس از آغاز دور دوم ریاست جمهوری کرزای است.

محمود احمدی‌نژاد پیش از ترک تهران به مقصد کابل گفت که ایران برای حل مشکلات افغانستان ابتکاراتی دارد.

به گزارش خبرآنلاین امضای تفاهم نامه همکاری‌های راهبردی و مذاکرات مشترک روسای ایران وافغانستان ، دیدار با علما و گروه‌های جهادی افغانستان از جمله برنامه‌های دکتر احمدی نژاد در این سفر است.

به عقیده تحلیل گران مسائل افغانستان این سفر در تحکیم روابط غیر قابل چشم پوشی و الزام آور تهران و کابل دارای اهمیت است و چشم انداز توافقات اقتصادی این سفر نیز مثبت به نظر می رسد. گفتنی است ایران از جمله کشورهایی است که در بازسازی افغانستان بیشترین التزام را در اجرای تعهدات داشته است و مسائل امنیتی، اقتصادی، فرهنگی و دینی مشترک، پایه های ارتباطی فراوانی برای دو کشور ایجاد کرده است.

همچنین مبارزه مشترک ایران و افغانستان با موارد مخدر ضرورت توسعه زیرساخت های همکاری میان دو کشور را افزایش می‌دهد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 48669

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =