روز پرخبر دادگاه زنجانی/متهم ردیف 3خطاب به دادگاه:پرونده سازی کرده اید/پای3وزیراحمدی نژاددرمیان است

میزان نوشت: بیست و یکمین جلسه رسیدگی به پرونده فساد نفتی در شعبه 15 دادگاه انقلاب و به ریاست قاضی صلواتی برگزار شد.

در ابتدای این دادگاه وکیل متهم ردیف دوم پرونده فساد نفتی به ادامه دفاعیات خود از مهدی شمس پرداخت و گفت: وی بدون هیچ تردیدی معرف نبوده است و نمی توان گفت معرفی وی علت و غایتی بوده که نفت را به این افراد تحویل دهد. جلسه «و.د»، شمس و زنجانی بنا به اختلاف سیصد میلیون یورویی با صندوق بازنشستگی نفت و نه معرفی بوده است. باید پذیرفت شمس محل ورودی زنجانی به نفت و فروش نفت نبوده است.

وکیل مهدی شمس مدعی شد: زنجانی‌ نامه‌ای به دادستانی می‌دهد و اقرار می‌کند که افراد بازداشت شده بی گناه هستند.

9:20

وکیل مهدی شمس: 92/11/25 شمس به ایران می آید پس اگر ریگی به کفشش بود هیچ گاه به ایران برنمی گشت.

9:30

وکیل متهم ردیف دوم پرونده فساد نفتی: تحریم ها قیمت نفت را پایین آورده بودند ما نمی گوییم نفت را نفروختیم ولی این افراد چون اسناد نداشتند نفت را به قیمت پایین تری فروختند. زنجانی در قضیه شرکت فال از شمس خواست که نظارت کرده و شرکت را امکان سنجی کند و اگر شرکت ورشکسته بود 501 میلیون دلار را از کجا داد.

9:35
وکیل مهدی شمس: سه وزیر و رئیس بانک مرکزی وقت زنجانی را تایید کردند. پس چگونه در ذهن موکل من خطور کند که خللی در معاملات ایجاد کند. در خصوص اینکه می گویند سند مذکور مصوبه هیئت دولت نیست باید بگویم اگر تشکیل کارگروه لازم بوده چرا قبل از کارگروه این مصوبه را امضا کردید.

9:40

به گزارش سپاه پاسداران وزیر در اقدامی غیرکارشناسانه فروش نفت را به این افراد واگذار کرده است.

9:50

متهم ردیف سوم بنا به درخواست قاضی صلواتی در جایگاه حضور یافت و به ارائه دفاعیات خود پرداخت.

متهم در پاسخ به قاضی و در معرفی خود گفت: حمید فلاح، متولد 1340، بازنشسته ، دارای مدرک دکترای صنایع، متاهل و دارای سه فرزند با تابعیت ایران و بدون سابقه کیفری و ساکن تهران هستم.

قاضی صلواتی: بر اساس کیفرخواست اتهامات شما دایر بر افساد فی الارض از طریق مشارکت در اخلال با علم به ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی، مشارکت عامدانه ،مشارکت در ارتکاب جرایم مرتبط با جعل، مشارکت در کلاهبرداری یک میلیارد و دویست میلیون یورویی از شرکت Hk با استفاده از جعل، مشارکت در کلاهبرداری از تامین اجتماعی و همچنین مشارکت در پولشویی است. چنانچه دفاعیاتی از اتهامات خود دارید بیان کنید.

10:00

اعلام تنفس

10:20

حمید فلاح متهم ردیف سوم : در هیچ کجای کیفرخواست سندی ارائه نشده است و به کلی گویی پرداخته شده است/ طبق کیفرخواست تصمیم گیر، تصمیم ساز و مالک زنجانی بوده است.

10:25

حمید فلاح: در سال 88 در شرکت «غ» با معرفی یکی از افراد با زنجانی آشنا شدم اینکه در کیفرخواست اشاره شده که من بعد از منفک شدن از شرکت «غ» به مجموعه های زنجانی پیوستم کذب است. یکی از رنج آورترین اتهامات مطرح شده در کیفرخواست ادعایی است مبنی براینکه من عامدانه علیه نظام اقدام کرده ام

10:30
متهم ردیف سوم : فعالیت‌های ادعا شده در ارتباط با معرفی زنجانی به بانک‌ها ونهادها، شرکت‌ها و همراهی با وی که در کیفرخواست مطرح شده فرافکنی است/ معرفی زنجانی به اقای «شمس» در سال 88 و شرکت «ب» در سال 90 و همچنین معرفی به نهادهایی همچون سازمان حج، وزارت اطلاعات و هواپیمایی/ اقای شمس توصیه داشت که اعضای فعال را به بانک «م» معرفی کنید و من هم زنجانی را به عنوان یکی از فعالان اقتصادی معرفی کردم/ آن موقع نه موضوع نفت بود و نه خرید بانک و نه گرفتن امتیاز.

11:00
تذکر قاضی صلواتی به متهم ردیف سوم/ حق توهین به دادسرا را ندارید/ اینکه می گویید پرونده سازی وسند سازی شده است توهین است، بنابراین مواظب اظهارات خود باشید.

11:30
بیست و یکمین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده فساد نفتی پایان یافت/ بنابر اعلام قاضی صلواتی بیست و دومین جلسه دادگاه بنا به تقاضای متهم ردیف دوم و تقاضای مکرر متهم دریف اول و با استناد به ماده 352 قانون آیین دادرسی کیفری جدید ، یکشنبه هفته آینده (22 آذر) و به صورت غیر علنی برگزار می‌شود.

 

۴۲۴۲

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 486927

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =