۰ نفر
۲۲ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۱:۰۱

مجموعه شعرهای آیینی علی موسوی گرمارودی با عنوان «گوشواره عرش» در کنار سه مقاله در نقد اشعار قیصر امین‌پور و سیدحسن حسینی توسط انتشارات سوره مهر منتشر شد.

به گزارش خبرآ‌نلاین، «گوشواره عرش» مجموعه اشعار آیینی گرمارودی از 16 سالگی و سرودن اولین شعر او در مدح امام علی(ع) تا آخرین سروده هایش را شامل می‌شود.

همچنین در ابتدای این کتاب سه مقاله به عنوان مقدمه آمده که اولین مقاله از مقدمه کتاب «چراغ صاعقه» است که سال‌ها پیش و به درخواست مولف آن کتاب نوشته، دومین مقاله در نقد کتاب «گنجشک و جبرئیل» زنده یاد سیدحسن حسینی نوشته شده و سومین مقاله هم در نقد شعرهای آیینی زنده یاد قیصر امین پور نوشته شده است.

ترتیب فصل‌بندی شعرهای این کتاب از شعرهای توحیدی آغاز می شود، سپس نبوت، حضرت فاطمه و امامان معصوم(ع) به ترتیب سیر سنوی آن بزرگواران آمده است. همچنین در ذیل شعرهای مربوط به هر معصوم(ع)، شعرها و سروده هایم درباره اصحاب و یاران و اشخاص مربوط به آن امام را هم آورده شده است. برای نمونه در ذیل اشعار مربوط به امام علی (ع) شعر مربوط به مالک اشتر و همچنین مرثیه بر علامه امینی صاحب کتاب «الغدیر» را هم آورده ام.
 
گرمارودی درباره دلیل انتخاب نام مجموعه به عنوان گوشواره عرش گفت: اول برای این مجموعه «سرود آسمانی» را انتخاب کردم که بعد ناشر این نام را پیشنهاد کرد که چون دیدم زیباست انتخاب شد. در این کتاب ترکیب بند عاشورایی «آغاز روشنایی آینه» هم برای اینکه مخاطب راحت به آن دسترسی داشته باشد، آورده شده است.
 
کتاب «گوشواره عرش» تولید مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری بوده و در 320 صفحه، با قیمت 4 هزار و 900 تومان منتشر شده است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 49233

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =