مغز انسان خندیدن را یاد می‌گیرد/خنده می‌تواند درد را کاهش دهد

مهر نوشت: متخصصان علوم اعصاب و نوروفیزیولوژیست ، با بررسی «خنده» و چگونگی بوجود آمدن آن از نظر عصب شناسی دریافته اند، مغز انسان قابلیت یادگیری خندیدن را دارد و باید آن را تمرین کرد.

دکتر شروین وکیلی نوروفیزیولوژیست و جامعه شناس با اشاره به چگونگی بوجود آمدن خنده و مسیرهایی که به هنگام بوجود آمدن خنده، فعال می شود، گفت: خنده، اثر درمانی دارد و ضد درد است و انسان، اگر بتواند به هنگام درد، بخندد، معجزه خنده را در کاهش درد مشاهده می کند.

وی افزود: خنده، یک انفجار سیستم لذت در مغز است . خندیدن، یک پدیده پیچیده است که از سه لایه عصب شناختی، زبان شناختی و جامعه شناختی قابل بررسی است.

به گفته وی، در زمان خندیدن ، ۴۴ واحد حرکتی فعال می شوند و تفاوت خنده با لبخند، این است که در خنده، عضلات به صورت فعالانه منقبض می شوند، درصورتی که در لبخند ، عضلات منقبض نمی شوند.

وکیلی با اشاره به اینکه بخش پیش پیشانی مغز نقش اساسی در خندیدن دارد، افزود: چون این بخش در یادگیری انسان نیز حائز اهمیت است ، لذا نتیجه می گیریم که تولید خنده، یاد گرفتنی است و همه ما شرایط و توانایی ، تولید آن را داریم.

وی خنده را لایه لایه توصیف کرد و افزود: خنده موازی زبان است، چرا که با خندیدن، پیامی را نیز بین یکدیگر منتقل می کنیم .

این نوروفیزیولوژیست تاکید کرد: با توجه به اینکه، خنده، حالت مسری دارد و می تواند از یک خنده غیرطبیعی نیز آغاز شده و به دیگران منتقل شود و از سویی، چون خندیدن برای سلامتی انسان بسیار مفید است، توصیه می کنم که تا می توانید بخندید و بدانید که همه انسان ها قابلیت و توانایی یادگیری خندیدن را دارند.

۵۴۵۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 493449

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =