شهرداری تهران در هفته های گذشته انجام حسابرسی از شرکت‌های شهرداری را نشان دهنده شفافیت مالی دانسته، اما یک عضو شورای شهر به این سخنان انتقاد کرده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ رحمت الله حافظی در جلسه امروز بررسی گزارش حسابرسی سازمان های شهرداری تهران در سال 92، تاکید کرد:‌ ارئه گزارش حسابرس وقتی به معنای شفاف سازی تلقی می شود که اطلاعات مورد نیاز در اختیار حسابرس قرار گرفته باشد، صرف انجام حسابرسی به منزله شفاف سازی نیست که مسئولان شهرداری با استناد به انجام این حسابرسی، شعار شفاف سازی می دهند.

وی در بررسی گزارش حسابرس سازمان بوستان ها و فضای سبز شهرداری تهران با بیان اینکه این مجموعه در مقایسه با سایر سازمان ها از حسابرسی مناسب تری برخوردار است، اظهار کرد :با این وجود حسابرسی این سازمان نیز در چند مورد جای تامل دارد.

حافظی اظهار کرد:‌ تشریفاتی که عمدتا باید برای مناقصات برگزار می شد، انجام نشده است به همین دلیل اغلب قراردادهای این سازمان بصورت ترک تشریفات برگزار شده که جای تامل دارد.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری همچنین گفت: در سال ۹۲ تمامی سازمان های شهرداری تهران مکلف بودند با شرکتهایی که فاقد صورت های مالی حسابرسی شده هستند، قرارداد بیش از ۸۸۰ میلیون تومان نداشته باشند، اما بر اساس گزارش حسابرس، این موضوع در این سازمان رعایت نشده است.

وی با بیان اینکه در سال 92 درآمد حاصل از قطع اشجار، 13 میلیارد و 650 میلیون تومان گزارش شده است، تاکید کرد: در سال 91، این درآمد 9 میلیارد و 700 میلیون تومان گزارش شده از این رو باید مسئولان این سازمان گزارشی مبنی بر چگونگی هزینه کرد این درآمد ها ارایه دهند.

حافظی درباره گزارش حسابرسی سازمان مشاور فنی و مهندسی نیز، گفت: ‌در گزارش حسابرس مواردی از قبیل "عدم افشای روش‌های شناخت درآمد و تعیین درصد تکمیل پیمان "، "عدم افشای روش استهلاک دارایی های نامشهود"، "عدم افشای کافی و مناسب حساب‌های پرداختنی تجاری و سایر حساب های پرداختنی" ، "عدم افشای کافی و مناسب تعاملات با معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران" و "عدم افشای مناسب و کافی معاملات با اشخاص وابسته" ذکر شده است. وقتی اطلاعات در اختیار حسابرس قرار نمی گیرد نباید مدعی باشیم که شفاف سازی صورت گرفته است.

رئیس کمیسیون سلامت،‌محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران همچنین گفت:‌ درآمدهای شرکت ها وفق قانون باید به حسابی که با مجوز مصوبه شورای شهر تهران افتتاح می شود واریز گردد، همچنین در تبصره یک بودجه عمومی شهرداری تهران و تبصره 2 بودجه سازمان ها وشرکت های وابسته به شهرداری تهران در سال 92 به این موضوع نیز تاکید شده است با این حال شاهدهستیم ، درآمدها به حساب دیگر واریز شده که مصوبه شورا را ندارد.

وی تاکید کرد: از آنجا که در بودجه سال 92 واریز به حساب های مصوب تکلیف شده، از این رو عدم رعایت آن تخلف محسوب می‌شود.

وی در مورد گزارش حسابرسی سازمان تاکسیرانی گفت: قرارداد با مجموعه هایی که فاقد صورت های مالی حسابرسی شده هستند، نباید انجام شود که در این سازمان نیز رعایت نشده است و انحراف وجود دارد.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با اشاره به خرید زمینی توسط تعاونی کارکنان تاکسیرانی با کاربری خدماتی(پهنه S) به قیمت 5 میلیارد و 500 میلیون تومان از شهرداری، گفت:‌ شهردار تهران 50 درصد تخفیف به این زمین داده است و زمین به قیمت 2 میلیارد و 700 میلیون تومان واگذار شده و در اختیار تعاونی مسکن کارکنان قرار گرفته است. سوال اینجاست آیا شهردار تهران اختیار این میزان تخفیف را دارد و آیا زمین واگذار شده با همان کاربری ساخته شده است یا نه؟.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 495826

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =