از 24 نفر خانم کاندیدا در حوزه اراک و کمیجان و خنداب 20نفر رد شده اند که با کلام رهبری برای جذب حداکثری مغایرت دارد .

به گزارش خبرآنلاین مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری مرکزی امروزدوشنبه در کمیته فرهنگی و اجتماعی کارگروه زنان و خانواده استان مرکزی با بیان این که وضعیت مشارکت زنان در حوزه سیاسی فوق العاده ضعیف است گفت: اکنون که این فرصت پیش آمد تا زنان هم در عرصه سیاسی وارد شوند و تعداد ثبت نام کنندگان در استان در حوزه زنان به 40نفر رسید که 24 نفر فقط از شهر اراک بود با این ریزش مشارکت حداکثری چگونه اتفاق می افتد ؟

زهرا فرجی تصریح کرد : با پایان خوش فرجام منتظر اتفاقات خوب در عرصه انتخابات و خبرهای خوش در بررسی صلاحیت ها بودیم، اما از کل کاندیداهای استان تنها 42 درصد تایید شدند که امیدواریم ریزش ها با وچوه قانونی منطبق باشد.
فرجی هدف از تشکیل کمیته های فرهنگی اجتماعی را بررسی وضعیت شاخص های مشارکتی زنان در وجوه مختلف عنوان کرد و ازآغاز مرحله تدوین سند جامع بهبود و ارتقاء جایگاه زنان استان مرکزی با همکاری جهاد دانشگاهی استان خبر داد .
به گفته وی این پژوهش، نخستین راهبرد برنامه محور در حوزه زنان استان است که با توافق سازمان مدیریت و برنامه ریزی و همکاری جهاد دانشگاهی به عنوان نقشه راه در تصمیم سازی کیفی حوزه زنان و خانواده انجام می شود واعتبار اجرایی آن حدود500 میلیون ریال پیش بینی شده است .
وی تصریح کرد: قرار است در این پژوهش تمامی مباحث عمومی و تخصصی حوزه زنان در قالب برش شهرستانی ، فرصت و تهدیدات و نیازهای این قشر به صورت ویژه جمع بندی و بر مبنای سند مذکور رویه اجرایی علمی در حوزه زنان تعریف مشود تا مدیریت ها در این بخش قائم به فرد نباشد.
مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری استان مرکزی در ادامه از تدوین طرح پایگاه های محله ای با حمایت آموزش و پرورش و مشارکت 11 دستگاه اجرایی که در حال نهایی شدن است خبر داد و گفت : شروع به کار این پایگاه ها در سه منطقه محروم شهر اراک در ایام الله دهه فجر امسال در سه منطقه شهری شامل شهرک های ولیعصر و علی ابن ابیطالب و ناحیه جمعیتی کرهرود به صورت آموزش های هدفمند زنان در حوزه توانمندی مهارتی و فکری آغاز می شود.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 500695

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =