علیرضا جهانبخش درباره وضعیت خود در لیگ هلند می گوید.

خبرورزشی نوشت: گفت‌وگوي ما با عليرضا جهانبخش ملي‌پوش ايراني تيم AZ آلكمار هلند ساعاتي قبل از بازي تيم ايران مقابل ژاپن انجام شد و به همين دليل با عليرضا درخصوص ديدار حساس AZ آلكمار با فاينورد يكي از قدرت‌هاي فوتبال هلند به گفت‌وگو پرداختيم. او كه براي موفقيت در فوتبال هلند و بزرگي در آن انگيزه‌هاي زيادي دارد، با ما در رابطه با انگيزه‌هاي خاص خودش حرف مي‌زند.

از رويارويي تيمت با فاينورد بگو.

اين ديدار براي ما فوق‌العاده مهم و بااهميت است و به قولي از آنجا كه بازي اول و استارت نيم‌فصل دوم ما محسوب مي‌شود، ‌براي ما خيلي اهميت دارد. فاينورد يكي از بزرگان هلند است و ما هم حتماً درصدد آن خواهيم بود تا مقابل اين تيم مطرح بزرگي كنيم. اگر اشتباه نكنم، فاينورد در حال حاضر در رده دوم يا سوم ليگ هلند قرار دارد. بازي با فاينورد براي ما يك ديدار بسيار مشكل محسوب مي‌شود. ما بايد در خانه به هر شكل ممكن اين تيم بزرگ اروپايي را شكست دهيم.

مربي‌تان براي ديدار حساس با فاينورد چه وظيفه خاصي به شما داده؟

مربي‌مان به طور خاص با من حرف خاصي نزده اما بدون شك آناليز دقيقي خواهيم داشت و مربي‌مان قبل از بازي به همه بازيكنان توصيه‌هاي خاص خودش را خواهد داشت.

مي‌داني كه انتظارات فوتبال‌دوستان ايراني از عليرضا جهانبخش لژيونر كشورشان خيلي بيشتر از آن چيزي است كه از تو مي‌بينند؟

شرايطم خيلي خوب شده و اين موضوع بعد از سپري كردن اردوي اسپانيا به اوج خود رسيده است. در اردوي اسپانيا هم كه اردوي بسيار خوبي بود، تمام تلاشم را كردم كه به شرايط ايده‌آل برگردم اما بيشتر از انتظارات شخصي براي من برآورده كردن انتظارات تيمم و سرمربي‌ام اهميت دارد. اگر خوب باشم و انتظارات مربي را برآورده كنم، به نوعي مردم كشورم هم از من راضي خواهند شد.

طرفداران AZ آلكمار مانند هواداران نايمخن به شما لقبي نداده‌اند؟

من رابطه بسيار خوبي با طرفداران نايمخن داشتم. در AZ آلكمار از ابتدا برخوردها با من خوب بوده و تشويقم هم كرده‌اند اما هنوز به آن چيزي كه انتظارش را دارم، نرسيده است. با اين وجود مطمئنم آنقدر شرايطم خوب خواهد شد كه هواداران تيم‌مان به شكل بسيار خوبي مرا حمايت و تشويق كنند البته در حال حاضر هم رابطه خوبي با هواداران تيم‌مان دارم.

به نظرت غيبت تو و سردار آزمون كه قبل از بازي‌هاي تيم المپيك دائماً از نقش حضورتان در اين تيم بحثش مطرح بود، در تيم المپيك و بازي‌هايش به چشم آمد؟

به نظر من شكل تيمي و كار گروهي يك تيم در درجه اول اهميت قرار دارد و به نظرم حالا كه من و سردار به تيم المپيك نرفتيم، نمي‌توان راجع به نقش ما حرف زد و... تمام اين حرف‌ها را زدم كه بگويم در حال حاضر كه من و سردار در تيم اميد نيستيم، حرف زدن از اين موضوع كه اگر ما دو نفر بوديم، چه مي‌شد و چه اتفاقي ممكن بود براي تيم اميد بيفتد، بحثي بيهوده است.

در مورد حضور پورعلي‌گنجي در ليگ كشور قطر چه صحبتي داري؟

اميدوارم مرتضي در تيم جديدش موفق شود و براي او در تيم السد آرزوي موفقيت مي‌كنم و اميدوارم مرتضي بتواند از تجربيات بازيكني مثل ژاوي نهايت استفاده را ببرد اما خودم خيلي دوست داشتم بازيكني مثل مرتضي به ليگ‌هاي اروپايي مي‌آمد البته اين را هم بايد اضافه كنم كه حتماً شرايط براي حضور پورعلي‌گنجي در فوتبال اروپا مهيا نبوده است و اميدوارم مرتضي در سال‌هاي آينده به فوتبال اروپا بيايد. من براي انتخاب‌هاي همه بازيكنان احترام زيادي قائل هستم و مرتضي پورعلي‌گنجي هم از اين قاعده مستثني نيست چون هر بازيكني بدون شك براي خودش با توجه به در نظر گرفتن همه شرايط بهترين تصميم را مي‌گيرد.

در خصوص مرگ رضا احدي و همايون بهزادي چه نظري داري؟

به دليل شرايط سني‌ام، من بازي‌هاي آقاي احدي را نديدم اما همين قدر كه مرگ آقاي احدي اين‌قدر بازتاب داشته، معلوم است كه ايشان بازيكن بزرگ و باكيفيتي بوده‌اند. فوت همايون بهزادي را هم تسليت مي‌گويم، مردي كه مي‌دانم يكي از بزرگ‌ترين فوتباليست‌هاي تاريخ ايران بوده است. بايد تا وقتي پيشكسوتان و فوتبالي‌ها زنده هستند، قدرشان را بدانيم. در فوتبال اروپا هر مراسمي هست، از پيشكسوتان آن باشگاه به عنوان اولين نفرات دعوت مي‌شود و نظرات پيشكسوتان در هر مسئله‌اي را براي بهبود وضعيت تيم مي‌پرسند. تمام اين حرف‌ها را زدم كه بگويم چرا از آقاي احدي كه مدرك A آسيا و B اروپا را داشته، كسي در مربيگري استفاده نكرد اما بعد از فوت به يادش افتاده‌اند در حالي كه وقتي رضا احدي عزيز زنده بود، كسي حالش را نپرسيد.

41257

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 502111

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =