پنج شنبه 8 تیر 1396
یکشنبه 18 بهمن 1394 - 08:38:49 چاپ

مجلس سهم ۲۵ درصدی سوابق تحصیلی در کنکور را بررسی می‌کند

جامعه > آموزش - تسنیم نوشت: عضو کمیسیون آموزش‌و تحقیقات مجلس گفت:‌رأی دیوان عدالت اداری درخصوص ابطال سهم ۲۵ درصدی سوابق تحصیلی در کنکور توسط مجلس بررسی می‌‌شود تا خانواده‌ها از سرگردانی خارج شوند البته گسترش امتحانات نهایی در دوره متوسطه به تامین زیرساخت‌های لازم نیاز دارد.

حجةالاسلام علیرضا سلیمی در خصوص رأی دیوان عدالت اداری مبنی بر ابطال سهم 25 درصدی سوابق تحصیلی در پذیرش دانشگاه‌ها اظهار داشت:‌ قانون سنجش و پذیرش دانشجو مصوب مجلس است و این‌که بند 2 قانون سنجش و پذیرش دانشجو مصوب سال 1392 از سوی هیئت عمومی دیوان مغایر قوانین خوانده شده، عجیب است.

وی افزود: باید این موضوع هر چه سریع‌تر در مجلس مورد بررسی قرار بگیرد. طبق قانون سنجش و پذیرش دانشجو باید از سال 93 و طی یک دوره 5 ساله، شیوه جدیدی در کنکور برای پذیرش دانشجو اعمال شود و براساس آن سهم سوابق تحصیلی در پذیرش دانشجو سالانه افزایش یابد اما دیوان عدالت اداری معتقد است نباید صرفاً نمرات سال سوم متوسطه را در نظر گرفت بلکه ملاک باید نمرات سه سال دوره متوسطه باشد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت:‌ اگر بخواهیم امتحانات نهایی را به سه سال دوره متوسطه گسترش دهیم باید امکانات و زیرساخت‌های لازم فراهم شود و حال که قبل از فراهم شدن شرایط، قانون اجرا شده است آیا می‌توان آن را مغایر احکام قانونی دانست،‌ این موضوع در مجلس بررسی خواهد شد.

حجةالاسلام سلیمی ادامه داد: با صدور رای دیوان عدالت اداری، تصمیم گیرندگان در سازمان سنجش و مردم دچار سردرگمی شده‌اند و مصوبه شورای سنجش و پذیرش دانشجو در خصوص اعمال سهم سوابق تحصیلی در کنکور باید مورد بحث و بررسی قرار بگیرد تا مردم نیز از سرگردانی خارج شوند.

۴۷۴۷

40 دیدگاه
  • سیدرجب
    یکشنبه 18 بهمن 1394 - 09:21:59
    پاسخ
    9 95

    خیلی ازبچه های مردم باتوجه به این قانون تلاش وجدیت کرده اند تاحداکثرامتیاز راکسب کنند حال این کوته فکرانه است که به دلیل اینکه شاید تقلبی صورت بگیرد ویا اینکه امتحانات استاندارد نیست که اگر نیست برای همه نیست زحمات آنها برباد رود ویا اینکه میتوان تمام شرنوشت بچه های مردم رابه یک آزمون پیوند داد دلائلی است که بنده با این رای کاملا" مخالفم واحتمالا" این دخترخانم فقط به خاطرروابط توانسته این کاررو انجام بده آخه درایران قویترین اثرگزاری ازآن عوامل صاحب نفوذ است . آقایان درجریان باشند این کارشان باعث وارد آمدن آسیب روحی به خیلی ازدانش آموزان پرتلاش که اهداف بالائی برای خود ترسیم کرده بودند شده واین تصمیم کیرندکان با ید درپیشگاه خداوند پاسخگو باشند ایشان میتوانستند امسال برای سال بعد اعلام.....

    • خـــــاک
      یکشنبه 18 بهمن 1394 - 16:31:18
      27 3

      من به این نظر رای مثبت دادم.. اشتباه کردم میخواستم رای منفی بدم.

    • فاطمه
      یکشنبه 18 بهمن 1394 - 19:36:26
      26 0

      من میخواستم ب این نظر رای منفی بدم اشتباهی دستم خورد ب مثبت

    • بی نام
      یکشنبه 9 خرداد 1395 - 11:54:45
      0 0

      با سلام ابطال یا عدم ابطال معدل در کنکور نباید تاثیری در روند تلاش دانش آموزان داشته باشد و خود رانیاید در گیر اینگونه مسائل نمایند . دانش آموزان دبیرستانی هر چه تلاش کنند باز کم است زیرا رقابتها آنقدر زیاد است که تلاش بیشتری را می طلبد بنابراین دانش آموزان نباید تلاش خود را بی نتیجه بدانند بلکه هر چه بیشتر این دوره از زمان تلاش کنند از پس امتحان کنکور بهتر برمی ایند به امید موفقیت همگی دانش آموزان پر تلاش.

  • بی نام
    یکشنبه 18 بهمن 1394 - 09:26:01
    پاسخ
    72 3

    با سلام و احترام خواهش می کنم شرط معدل رو برای کنکور حذف کنین یا اینکه حداقل تأثیر منفی نداشته باشه این تأثیر منفی واقعا انگیزه کنکور و درس خوندن رو برای افرادی که معدل کم اوردن کم کرده ممکنه طرف به هر دلیلی یا اتفاق بدی که براش افتاده نتونسته باشه نمرات خوبی یا معدل خوبی بیاره اونوقت برای همیشه این تو سرنوشتش تأثیر بد داره خواهش می کنم طوری بررسی شه که حقی ضایع نشه

  • مریم
    یکشنبه 18 بهمن 1394 - 10:49:48
    پاسخ
    46 2

    همین اش رو هم مجلس پخت همین طوری قانون درست میکنن اخه زیر ساخت ندارین چرا امتحان می زارین

  • علی
    یکشنبه 18 بهمن 1394 - 12:09:12
    پاسخ
    34 0

    کنکور توبه داره و شرط معدل نه مگر اینکه تاسير مسبت باشه

  • سهراب
    یکشنبه 18 بهمن 1394 - 12:20:41
    پاسخ
    44 2

    قانون تاثیر 25 درصدی معدل یک ظلم آشکار می یاشد و این قانون به دلایل زیر کان لم یکن میباشد 1 تضاد با قوانین حال و گذشته 2 عدم کارشناسی و تحقیق درباره این قانون 3 نرسیدن به سطح مطلوب عدالت آموزشی در تمام کشور 4 ضریب پایین امنیت و درستی سوالات و حوزه امتحانی و مصححان امتحان نهایی 5 عدم عدالت در این قانون زیرا کنکور را میتوان هر سال امتحان داد و نتیجه را بهتر کرد ولی در این قانون اصلاح دوباره و یا چند باره امتحان نهایی تبیین نشده است 6 هدایت افرادی که به هردلیلی در امتحانات نهایی نمره پایین و غیر قابل قبولی کسب کرده اند به سوی بدی و شر 7پیاده سازی غلط قانون کپی شده 8عدم نظر سنجی از صاحب نظران روانشناسان معلمان سراسر کشور رتبه های برتر سالیان گذشته

  • کنکوری
    یکشنبه 18 بهمن 1394 - 12:25:32
    پاسخ
    22 1

    چرا فکر میکنید این به ضرر دانش آموز های پرتلاشه ؟ شما فقط دانش آموز های این دوره رو نبینید . فرض کنید تاثییر قطعی طبق رای دیوان برای سه سال باشه ، اون وقت کسایی که واقعا دانش اموز پر تلاش هستند ، در سه سال ، سهم بیشتری میبرن . وهمینطور اگر کسی واقعا پرتلاش باشه حتی اگه در یکسال معدل خوبی نیاره به هر دلیلی حتی تنبلی معدل های سال های دیگه کمکش میکنه ، ولی این قانون که فقط سال سوم تاثیر داشته باشه ، داره میگه که فقط کسایی که امتحان نهایی سوم رو خوب دادن پر تلاش هستن. این درواقع ظلم به دانش آموز های پرتلاشه .

  • امیر
    یکشنبه 18 بهمن 1394 - 13:08:17
    پاسخ
    28 2

    من دیپلمم بر میگرده به سال 92 زمانی که این قانون نبود این انصاف نیست که برای ما که نمی دونستیم تاثیر 25 درصد به صورت قطعی باشه باید برای دیپلمه های 84 تا 92 25 درصد تاثیر مثبت باشه و برای بعد از 92 25 درصد تاثیر مستقیم

    • بابابزرگ کنکوری
      سه شنبه 20 بهمن 1394 - 21:38:31
      11 0

      آقا امیر باز شما که خوبی من دیپلم 89 هستم اون موقع حتی تاثیر مثبت هم نبود من میگم دو اتفاق باید بیوفته: یا اینکه تاثیر سوابق تحصیلی رو مثبت کنن یا اینکه فرصتی برای جبرانش بذارن که قبلا در صدد همین برنامه هم بودن. در غیر این صورت عدالت برای امسال من اجرا نخواهد شد

  • امیرحسین
    یکشنبه 18 بهمن 1394 - 15:59:26
    پاسخ
    6 1

    اصلا با این کار نداریم که منه معدل پایین چرا سال سوم درس نخوندم.بهانه زیاد هست.پام شکست سرما خوردم میخواستم تستی بخونم اصلا بهم نگفته بودن قراره تاثیر معدل مستقیم بشه اصلا نمیدونستم عمق تاثیرش اونقدر زیاده که میتونه چند هزار نفر رتبم رو جا به جا کنه.همشون شاید بهانه باشن.شاید بعضیاشون درست باشن بعضیاشون توجیه اما حتی اگه همه این حرفا توجیه باشه و دروغ هیشکی نمیتونه به این اشکال بگیره که این فردی که داره بهانه های رنگارنگ میاره و شاید دروغ میگه به خاطر این داره این حرفا رو میزنه که گناهش اینه که میخواد جبران کنه.جبران چیزی نیست که کسی به خاطرش شرم کنه حتی اگه بهش انواع تهمت ها رو بزنن.عادت کردیم به این حرف مشاورا که روی خانواده هامون هم تاثیر گذاشته:تاثیر معدل خیلی مهم نیست کنکور رو خوب بزنی

  • امیرحسین
    یکشنبه 18 بهمن 1394 - 16:02:17
    پاسخ
    7 1

    شاید بگین خوب اون 1 ماهی که ما داشتیم شب و روز درس میخوندیم تو داشتی خیابونا رو متر میکردی اما شاید این جواب منطقی به نظر برسه اما معدل پایین ها هم جواب دارن اینکه اگه شما 1 ماه درس خوندین عوضش 1 سال راحتین ولی منی که یه ماه را نخوندم شاید چند سال در عذابم.مگه غیر اینه؟پر تکرارترین کامنت از دیشب تا الان این بوده:من دلمو به معدل خوش کرده بودم و خوب نخونده بودم حالا چیکار کنم؟این کامنت که کم کمش 10 بار تکرار شده نشانگر واقعیتیه به اسم زیر پا گذاشتن عدالت.تنها دلیل مخالفت با لغو کامل تاثیر معدل اینه که من تا حالا درس نخوندم چون میدونم کافیه 40 درصد از هر درس بزنم و پزشکی قبول بشم.خوب منم شب و روز درس میخونم و سعی میکنم 20 درصد بالاتر بزنم اما متاسفانه بازم نمیدونم قبولم یا نهداد معدل بالا ها ب

  • امیرحسین
    یکشنبه 18 بهمن 1394 - 16:03:25
    پاسخ
    7 0

    میگن نباید سرنوشت تو 4 ساعت تعیین بشه من میگم کنکور 4 ساعت نیست.کنکور امسالت از 23 خرداد 94 شد و 24 تیر 95 تموم میشه.خوب نگاه کنی خیلی بیشتر از 4 ساعتهاگه هم این جواب قانعت نمیکنه تو هر وقت دلت خواست هر موقع ارادی کردی هر موقع سرت به سنگ خورد هر سال اون 4 ساعت رو میتونه تکرار کنی و اگه خوب بخونی میتونی تو اون 4 ساعت سرنوشت رو به بهترین شکل رقم بزنی اما این امکان رو من ندارم من نمیتونم هر موقع دلم خواست امتحان نهایی بدم.فقط ماشین زمان میتونه به من امکان جبران بده که متاسفانه فعلا موجود نیست

  • مطهره
    یکشنبه 18 بهمن 1394 - 16:16:38
    پاسخ
    25 1

    امیدوارم که مجلس هم با دیوان عدالت موافق باشه چرا که این قانون ظلمی بزگ محسوب می شود نسبت به افرادی مثل ما که در شرایط یکسان اموزشی تحصیل نکردیم در جایی که من زندگی میکنم اول مدارس تیزهوشان بعد نمونه وبعد شاهد ارجعیت در انتخاب معلم دارند هر جه معلم باسابقه و وجود دارد دست چین می شود ازطرفی حتی ساعت های دروس تخصصی انها با اینکه مدارس دولتی به شمار می ایند بیشتر است و این خود تبعیض بزرگ محسوب می شود به امید روزی که این تبیض ها و علاوه بر ان نژاد پرستی ها نسبت به ادیان الهی در نظام اموزشی ما از بین برود تا همه ی ما و نسل های بعدی ما در شرایط برابر تحصیل کنند موافقت با این مصوبه دیوان عدالت شاید استارتی باشد برای عدالت اموزشی

  • محمد
    یکشنبه 18 بهمن 1394 - 18:28:18
    پاسخ
    8 0

    نمراتی که هیچ جوره راه جبران نداره باید تاثیر داده نشن انسانها تغییر میکنن یکی نخونده ولی میخواد جبران کنه یا دیپلمش رو قبل از ۹۲ گرفته که خبری از تاثیر سوابق نبود حالا تا عمر داره محکوم هستش؟؟؟ ۱۲ سال درس خوندن با یه امتحانات نهایی خراب کردن دود میشه میره

  • فاطمه
    یکشنبه 18 بهمن 1394 - 19:46:21
    پاسخ
    23 2

    مگه مجلس میخواد کنکور بده ک اونا تصمیم میگیرناونم بدون اینکه پیش زمینه و برنامه اصولیشو ایجاد کرده باشن صرفا کپی قوانین دیگر کشور ها بدون توجه ب شرایط کشور خودمون . ما قراره کنکور بدیم پس نظر ما باید دخیل باشه.ک قریب ب اکثر مخالف شدید تاثیر قطعی معدل هستند خواستار اجرای حکم دیوان عالی و لغو تاثیر قطعی معدل هستیم .صدای ما رو برای یک بار هم ک شده بشنوید.

  • علی
    یکشنبه 18 بهمن 1394 - 19:51:52
    پاسخ
    16 2

    سلام تاثیر معدل از همان اول هم کار اشتباهی بود چون اولا در امتحانات نهایی تقلب زیاد میشود ولی در کنکور نه چون چهار نوع دفترچه سوال داریم که سوالات یکی هستند ولی گزینه ها متفاوت است ودفترچه تو با نفر پشت سریت وجلویت وکناریت با هم متفاوت است دوما بعضی معلم هایی که دارن برگه تصحیح میکنن سیلیقه ای نمره میدن چون سوالات تشریحی هستش ولی در کنکور سوالات تستی هست وعادلانه تصحیح میشه وسوما اگه به فرض مثال در کنکور خراب کردی امکان جبران داری ولی امتحانات نهایی امکان جبران نیست البته یه صحبت هایی برای ترمیم معدل هستش ولی کی اجرا بشه خدا میدونه وچهارما آیا واقعا سوالات امتحان نهایی در مقابل کنکور عددی حساب میشه به نظر من تاثیر مثبت قرار بدن برای اینکه نه در حق دانش آموزی ظلم بشه که امتحانات نهایی رو خوند

    • ستایش
      سه شنبه 27 بهمن 1394 - 22:31:18
      7 1

      منم موافقم

    • زهرا
      یکشنبه 2 اسفند 1394 - 00:43:50
      0 7

      هیچ اشتباه نبود

  • سارا
    دوشنبه 19 بهمن 1394 - 01:39:13
    پاسخ
    3 25

    اقای دکتر خدایی عزیز توروخدا حق مارو بگیرین.ماهایی ک شب تا صبح داسه گرفتن 19 ب بالا بیدار موندیم.ماهایی ک واسه 25 صدم اشک ریختیم.این انصاف نیس این طرح باطل بشه.من ب شخصه سال کنکور واسن فاجعه پیش اومد حداقل 12 سال تلاشم باید نتیج بده.باید کمکم کنه یا نه...سرنوشت تو4 ساعت مشخص شه بهتره یا اسال و 4 ساعت..جون بچه ها امتحانارو جدی نگرفتن و نمره ی خوبی نگرفتن باید تلاش ما نادیده گرفته شه؟؟خدا میددنه چقد وایه گرفتن معدل بالا اشک ریختیم.تو رو ب امام حسین از خق ما دفاع کن.

    • سینا
      دوشنبه 19 بهمن 1394 - 17:54:43
      16 1

      خواهرمن برای گرفتن دیپلم این همه مشکل داشتی مواسه کنکور چه بلایی سر خوت میاری

    • میثم
      دوشنبه 19 بهمن 1394 - 21:25:39
      10 1

      چقدر خودخواه

  • روحی
    دوشنبه 19 بهمن 1394 - 14:18:16
    پاسخ
    7 0

    همینکه بعد از اشتباهشون مجدد شرط ناعادلانه معدل رو حذف کنن خودش جای شکر داره.امیدوارم اتفاق بیافته.چرا که حق با اکثریته

  • بی نام
    دوشنبه 19 بهمن 1394 - 14:21:16
    پاسخ
    7 1

    قبل از پایان سال۹۴باید بررسی شود.

  • حسین
    دوشنبه 19 بهمن 1394 - 15:15:06
    پاسخ
    1 22

    اقای خدایی قسمت میدم حق مارو بگیر ما خیلی واسه گرفتن نمره خوب تلاش کردیم بخدا خیلی اشک ریختیم شبا بیدار موندیم

    • حسین توکلی
      دوشنبه 19 بهمن 1394 - 17:55:36
      14 2

      خخخخخخخخخخخ ما واسه کنکور از شما بیشتر بیدار موندیم

    • نازنین
      چهارشنبه 28 بهمن 1394 - 18:30:01
      8 0

      خودشم زحمت امتحان نهایی کجا زحمت کنکوووووووووور کجا؟؟؟؟؟مقایسه شم زشته

    • نازنین
      چهارشنبه 28 بهمن 1394 - 23:53:51
      9 0

      شما اگه اشک ریختید ما واسه تاثیر منفی معدلمون خون گریه کردیم

  • آوا
    دوشنبه 19 بهمن 1394 - 15:49:25
    پاسخ
    3 23

    زنده باد دکتر خدایی لا اقل قانونی ک رئیس چنتا سازمان و چنتا دکتر وضع میکنن و باحرف یک دانش آموز لغو نمیکنن.حرفی زد ک همه میدونستن.تقلب و اینکه نمرات دون و پیش رو تاثیر نمیدن ک چیز جدیدی نیس.همه این مسئولین میدونستن. درضمن حوزه ی ما تمام مقررات رعایت میشد.حالا بعضی جاها بی نظمی میشد چ ربطی ب ما داره ک واسه 19.5 تا 20 کلی گریه کردیم.کتابارو خوردیم رفتیم سر جلسه.شمایی ک میگی امتحانت و بد دادی 10 برابر بقیه تلاش کن.اصن 100 برابر بقیه تلاش کن.خلاصه داری تاوان ی اشتباه رو میدی.همون طور ک کسی ک کنکور بد میده تاوانش 1 سال عقب موندنه.هر اشتباهی هر کم کاری ی تاوان داری.کنکور کار یکسال ک نیس.

    • صدرا
      دوشنبه 19 بهمن 1394 - 18:05:32
      19 2

      من معدلم سال سومم20 شد و رتبه کنکورم هم218 جاداره یه چیزی بهتون عرض کنم بهتره شما به خودتون اعتماد داشته باشین تا به دنبال داشتن امتیازی برای شرکت در کنکور ;این جور تفکر باعث آشفتگی شما می شه در ضمن هرگز حقی از شما ضایع هم نمی شه چون برای معدلتون تلاش کردید نه کنکورتون معدلتون هم قرار نیست حذف شه و کسی هم که تلاش می کنه چه واسه کنکور چه واسه دیپلم این جور چیزا اهمیتی براش نداره

  • الهه
    دوشنبه 19 بهمن 1394 - 16:24:02
    پاسخ
    1 20

    رئیس محترم دیوان عدالت والا ب قران این انصاف نیس. نکنین اینکارا رو.3 روز ب ثبت نام بچه هارو ب حون هم نندازین.تلاش مارو بی ثمر نکنین.ما واسه این معدل جون کندیم خداییش این دنیا و اون دنیا راضی نیستیم حذفش کنین.

    • سینا
      دوشنبه 19 بهمن 1394 - 18:29:08
      16 0

      خیلی جالبه به رای یک حقوقدان اعتراض میکنی

  • محمد
    دوشنبه 19 بهمن 1394 - 17:05:18
    پاسخ
    4 17

    نمرات من : ادبیات20عربی20زبان20هندسه20شیمی20حسابان19.75فیزیک 19.75جبرواحتمال19.75زبان فارسی19.5دین وزندگی18 من با علم به اینکه نمرات نهایی در کنکورم موثر خواهد بود به عنوان دانش اموز سال سوم وارد دبیرستان شدم همینطور کسانی که نمرات خوبی کسب نکرده اند هم حتما به این موضوع آگاه بوده اند و تنها غفلت میتواند موجب کسب نمرات پایین شود ... مشکلی با اینکه تاثیر معدل حذف شود یا باقی بماند ندارم ... اما اگر حذف شود کسانی که حقی از آنها ضایع شده است دانش آموزان سختکوش این کشور هستند و هر تضییع حقی ، یک پاسخگویی به دنبال دارد ... تا مدتها دانش آموزان میبایست ثمره 12 سال تحصیل خود را در 4 ساعت کنکور می دیدند ، یک قانون به نفع قشر پرتلاش و درسخوان داشتیم که آن را هم کمر به ابطالش بسته اند

    • سینا
      دوشنبه 19 بهمن 1394 - 17:49:30
      19 1

      نمی دانم منظورتان چیست این نمره شما قرارنیست از کارنامه تان حذف بشه اگر تلاش کردید در سابقه تحصیلی تان هست اما اگر این موضوع را یک نوع مزیت می بینید نشان می دهد چقدر در امتحان کنکور ضعیف هستید که می خواهید از این موضوع استفاده کنید.

  • سحر
    دوشنبه 19 بهمن 1394 - 18:25:59
    پاسخ
    15 1

    معدل اولم 20 دوم 19.82 سوم 18.13نهایی سوم 15.98 ترم اول چهارم 19.05آره دیگه اینجوریه حالا با توجه به معدل 4 سال من سخت کوشم یا ... من بخاطر بیماری که داشتم نتونستم سال سوم نتیجه ی خوبی بگیرم تکلیف من چیه یعنی من غفلت کردم تنبلی کردم اشک نریختم و آدم سخت کوشی نیستم ؟؟پس حق جبران و موفقیت هم ندارم ؟؟؟؟؟؟ این امتحان نهایی هیچی از عدالت سرش نمیشه هندسم شده بود 9 رفتم اعتراض دادام شد 15 این 6 نمره صلیقه ای حذف شده بود یا تصحیح کننده ی محترم زیادی با دقت و رعایت عدالت تصحیح میکرد. فکرشو کن اعتراض نمیدادم چی میشد. ضمنا این چنین موردا هم کم نبود تو کلاسمون حداقل 6 نفر با اعتراض معدلشون تغییر کرد بازم فک کن حق چند نفر اینجوری خورده میشه . خودت قضاوت کن ببین تو جامعمون حالا ادعای عدالتم میکنن....

  • بی نام
    دوشنبه 19 بهمن 1394 - 23:03:33
    پاسخ
    9 1

    راست میگه

  • علی
    یکشنبه 2 اسفند 1394 - 00:42:35
    پاسخ
    1 10

    آفرین مجلس محترم نگذارید حق دانش آموزان زرنگ ضایع بشه .

    • نازنین
      چهارشنبه 19 اسفند 1394 - 13:06:56
      5 0

      زرنگ اگه زرنگ باشه تو کنکور خودشو نشون میده ههکنکور هم ماحصل دبیرستانه چیز جدایی نیست...

  • نگار
    سه شنبه 11 اسفند 1394 - 16:01:08
    پاسخ
    2 5

    خواهش میکنم تاثیر مثبت بدین. . .

ارسال دیدگاه

قوانین ارسال نظر
  • خبرآنلاین نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید
  • اگرچه تلاش می‌شود نظرات ظرف 2ساعت تعیین تکلیف شوند اما نظراتی که پس از ساعت 19 نوشته شود حداکثر تا 9 صبح روز بعد منتشر می‌شوند
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.

0/700