راه اندازی کلینیک ویژه اختلالات حرکتی در اصفهان/ پارکینسون جدی‌ترین بیماری حرکتی

مدیر گروه مغز و اعصاب دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از راه اندازی کلینیک ویژه اختلالات حرکتی در بیمارستان الزهرا خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین محمدرضا نجفی در نشست خبری به مناسبت راه اندازی این کلینیک اظهار داشت: اختلالات حرکتی یک گروه از بیماری‌های عصبی است که بیماران این گروه نیازمند خدمات ویژه درمانی هستند.

وی با بیان اینکه درمان این بیماری تخصصی است و متخصص مغز و اعصاب به تنهایی کافی نیست، افزود: این بیماری متنوع، دارای علایم گسترده، طیف وسیع و گروه‌های سنی است و شیوع نسبتا قابل ملاحظه دارند و با توجه به گستردگی علایم و بیماران متعدد نیازمند راه اندازی درمانگاهی هستیم.

مدیر گروه مغز و اعصاب دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تاکید کرد: با همت دوستانی از اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی این درمانگاه در بیمارستان الزهرا و کاشانی راه اندازی شده است که به ترتیب در روزهای چهارشنبه و سه شنبه فعالیت می‌کنند؛ در مرحله اول ثبت اطلاعات بیماران مبتلا به این بیماری انجام و روند درمان بیماری به شکل علمی پیگیری می شود.

وی با بیان اینکه اختلالات حرکتی به انواع پر حرکتی و کند حرکتی تقسیم می شود، ابراز داشت: شاخص ترین نوع بیماری پارکینسون است که از سنین میانسالی شروع و روند پیش رونده دارد، این بیماری موجب ناتوانی حرکتی بیماران است که این افراد نیازمند درمان، مراقبت های ویژه و پیگیری هستند.

نجفی ابراز داشت: ارائه خدمات درمانی به روز، تهیه داروها، تزریقات لازم در بیمارستان و دیگر خدمات درمانی این اختلالات شامل تعرفه نظام سلامت می شوند و بدین ترتیب با کمترین هزینه درمان انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه کمتر از 10 درصد بیماران نیازمند استفاده از رو dbs (تحریک هسته های عمقی مغز) از طریق الکترود هستند، بیان داشت: برای درمان بهتر لازم است علاوه بر متخصصان مغز و اعصاب متخصصان روانشناسی، روانپزشک، متخصص درمان بیماری‌های داخلی مکاریو سایر خدمات پاراکلینیک وتست‌های آزمایشگاهی و غیره نیر ر کنار خدمات درمانی باشد.

مدیر گروه مغز و اعصاب دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تاکید کرد: این بیماران ازلحاظ قدرت بدنی خوب هستند اما به دلیل سفتی عضلات نمی‌توانند کارهای روزمره را به راحتی انجام دهند و در اجرای حرکات وابسته هستند.

وی با بیان اینکه نیازمند گفتار درمانی برای صحبت و کاردرمانی برای حرکت هستند، اضافه کرد: این بیماری گرچه لاعلاج اما صعب‌العلاج نیست ودرزمان مناسب با درمانهای مناسب دارویی و غیردارویی درارتقای کیفیت زنگی این افراد تاثیر دارد

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 510399

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =