موجی که علیه لیست «خبرگان مردم» راه افتاده است/ اعضای لیست از انگلیس اعلام برائت کنند

لیست «خبرگان مردم» با سرلیستی آیت الله هاشمی رفسنجانی برای انتخابات این دوره مجلس خبرگان رهبری با واکنش برخی رسانه‌ها و چهره‌ها مواجه شده و این لیست «انگلیسی» خوانده شده است.

به گزارش خبرآنلاین، با شروع زمان تبلیغات کاندیداهای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری، لیست «خبرگان مردم» با سرلیستی اکبر هاشمی رفسنجانی اولین لیستی بود که برای استان تهران منتشر شد. در این لیست نام حسن روحاني، ابراهيم اميني، محمد امامي كاشاني، محمود علوي، محمد‌علي موحدي‌كرماني، ابوالفضل ميرمحمدي، محمد محمدي نيك (ري شهري)، محسن قمي، محمدعلي تسخيري، محمد سجادي عطا آبادي، قربانعلي دري نجف آبادي، هاشم بطحايي، محمدحسن زالي ( فاضل گلپايگاني)، نصراله شاه آبادی و محسن اسماعيلي آورده شده است، اما خبری از نام آیت الله محمد یزدی رئیس کنونی مجلس خبرگان، آیت الله جنتی دبیر شورای نگهبان و آیت الله مصباح یزدی که هر سه نفر از تهران کاندیدا شده‌اند، در لیستی که به نام هاشمی منتشر شده، نیست.

در فضاهای مجازی برخی گروه‌ها و کانال‌ها با بازنشر لیست هاشمی از مردم می خواهند به پای صندوق‌های رای رفته و به لیست هاشمی رای بدهند تا این سه نفر در این انتخابات رای نیاورند. یکی از نویسندگان بی بی سی فارسی نیز تحلیل کرده که اگر چند درصد مردم رای دهند، این سه نفر رای نمی آورند. در کنار نام این آیات، نام علم الهدی و احمد خاتمی نیز به چشم می خورد. این روند، واکنش برخی رسانه‌ها و چهره‌ها را به دنبال داشته و برخی این لیست را «انگلیسی» می خوانند. رسانه‌های نزدیک به یک طیف خاص نیز این موضوع را در خط‌های خبری خود قرار داده اند.

وطن امروز: پروژه لیست هاشمی از سوی انگلیس مطرح شده است

وطن امروز درباره لیست خبرگان مردم چنین نوشت: چینش لیست ائتلافی هاشمی رفسنجانی و فتنه‌گران برای مجلس خبرگان به گونه‌ای بوده است تلاش شود از راهیابی حضرات آیات جنتی، یزدی و مصباح‌یزدی به مجلس خبرگان رهبری جلوگیری شود. این بازی البته با توجه به فقدان انگیزه لازم در میان فتنه‌گران برای حمایت مجدد از ائتلاف هاشمی و اصلاح‌طلبان کلید خورد اما هدف اصلی آن از نگاه افراد مطلع پنهان نماند. به اعتقاد کارشناسان هدف اصلی این بازی، ایجاد یک ترکیب جدید در مجلس خبرگان است. ترکیبی که براساس آن دست رفسنجانی را در خبرگان بازتر کند.  در واقع هاشمی‌ رفسنجانی که با قربانی کردن حسن خمینی بهانه کلید زدن این بازی را به‌دست آورده بود؛ اکنون در سودای عدم راه یافتن علمای بزرگ به خبرگان است؛ علمایی که مهم‌ترین ویژگی آنان، انقلابی بودن است. این رفتار جریان سیاسی هاشمی رفسنجانی اگرچه یک بازی سیاسی برای تصاحب قدرت است اما به صورت آشکار با ماهیت مجلس خبرگان رهبری در تضاد است و نشان  می‌دهد رفسنجانی با نیات قدرت‌طلبانه به دنبال تغییر ماهیت و محتوای مجلس خبرگان است. محتوا و هدف‌گذاری این بازی غیراخلاقی اما زمانی بیشتر آشکار شد که رسانه‌های ضد انقلاب تمام قد به یاری آن شتافتند. در این میان آنچه باعث حیرت ناظران شد؛ تغییر کارکرد رسانه انگلیسی بی‌بی‌سی در این قبیل مواقع شد. بی‌بی‌سی که پیش از این همواره بخشی از بازی جریان ضد انقلاب در ایران بود؛ اکنون میدان‌دار بازی جدید شده است. در واقع مهندسی مقابله با رای آوردن آیات جنتی، یزدی و مصباح‌یزدی توسط بی‌بی‌سی در حال اجراست. فرمول‌هایی که این شبکه انگلیسی و همچنین کارکنان و عوامل آن درباره چگونگی عدم راهیابی این علما ارائه می‌دهند حاکی از برنامه‌ریزی درازمدت آنها درباره این موضوع است. به عنوان مثال بی‌بی‌سی در قالب همین استراتژی برای اقناع جامعه هدف خود، طی مطلبی، مهندسی فوق را با عنوان «یک محاسبه: حذف «یزدی، جنتی و مصباح» از خبرگان چگونه ممکن است؟» اینگونه مطرح کرده است: «در انتخابات امسال حذف کاندیداهایی چون محمد یزدی، احمد جنتی و محمدتقی مصباح‌یزدی تا چه حد برای مخالفان آنها عملی خواهد بود؟» حسین باستانی، نویسنده این محاسبه که رابط مالی موسسه روز با بنیادهای اروپایی و آمریکایی نیز هست؛ در ادامه این مطلب نوشته است: «رای‌دهندگان به فهرست رفسنجانی- روحانی، بیش از نیم‌میلیون نفر از رای‌دهندگان به فهرست یزدی- جنتی-مصباح بیشتر هستند.

حمله روزنامه جوان به هاشمی و روحانی

روزنامه جوان نیز به این موضوع پرداخته و در سرمقاله خود چنین نوشت: جریان اصلاحات و ایضاً هاشمی و تا حدودی دولتی‌ها، مواضع و عملکرد افرادی که اکنون مورد غضب رسانه‌های غربی هستند را آسیب به نظام می‌دانند و بر این باورند که با عملکرد شورای نگهبان، اندیشه مصباح و ... مردم به نظام بدبین می‌شوند و انقلاب آسیب می‌بیند.  امثال آیت‌الله هاشمی، روحانی و اصلاح‌طلبان خود را اصل و عین نظام می‌دانند و بقیه را بدلی، دهاتی، نورسیده، تازه به دوران رسیده، نوکیسه، دور از مبارزه و عدم همراه با امام می‌دانند. آیا می‌توان گفت بی‌بی‌سی و رادیوفردا و منافقین با حمایت از لیست هاشمی و اصلاح‌طلبان در خبرگان درصدد تقویت کسانی هستند که عین و اصل نظام‌اند؟ آیا غرب تصمیم به تقویت نظام جمهوری اسلامی و خط امام گرفته است و درصدد مبارزه با کسانی است که اهل مبارزه نبوده‌اند و نورسیده‌اند؟

فیروزآبادی: اگر اعلام برائت نکنند مجرم‌اند

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح  موضع تندی در این باره گرفته است. او دخالت بیگانگان در انتخابات ایران را توهین‌آمیز خواند و گفت: کسانی که آمریکا و انگلیس از آنها حمایت کردند، اگر اعلام برائت نکنند، مجرم بوده و در این توهین شریکند.

سرلشکر سیدحسن آقایی فیروزآبادی طی سخنانی در جمع اساتید و دانشجویان دوره دکتری دانشگاه عالی دفاع ملی در ارتباط با اقدام زننده انگلیس و آمریکا افزود: یک اتفاق بسیار تلخ و زننده، توسط انگلیسی‌ها و آمریکایی‌ها در جریان انتخابات به وجود آمد. اینکه یک بیگانه، یک دشمن خارجی بیاید در انتخابات یک کشور انقلابی، مستقل و با حاکمیت مردم سالارانه اسلامی دخالت بکند، از کاندیدایی حمایت کند و یا علیه کاندیدایی نظر بدهد این یک اقدام بی شرمانه، توهین به ملت ایران و ضد استقلال و حاکمیت ملی جمهوری اسلامی ایران است.

فیروزآبادی با تاکید بر اینکه مسئولین سیاست خارجی کشور باید با این موضوع به شدت برخورد کنند و نسبت به دولت‌های آمریکا و انگلیس اعتراض کنند، گفت: این موضوع مثل یک مداخله نظامی است. چطور اگر آمریکا و انگلیس یا هر کشور دیگری یک مامورش خواسته یا ناخواسته از مرزهای جمهوری اسلامی تجاوز بکند، نیروهای مسلح باید به وزارت خارجه اعلام کنند و وزارت امور خارجه از آن کشور توضیح بخواهد و به آن کشور اعتراض بکند و آن را دفع کند(مشکلی که پیش آمده) و اگر نشد باید با وسیله نظامی آن را دفع کرد. این هم یک تجاوز است.

آیت‌الله ممدوحی: وقتی انگلیس از برخی لیست‌های انتخاباتی حمایت می‌کند باید نگران باشیم

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه دولت انگلیس، خبیث و پلید است و وقتی از برخی لیست‌های انتخاباتی حمایت می‌کند باید نگران باشیم گفت: افرادی که از سوی انگلیس مورد حمایت قرار می‌گیرند باید به شکل شفاف اعلام برائت کنند.

آیت الله حسن ممدوحی در گفت و گو با تسنیم با اشاره به حمایت رسانه‌های وابسته به انگلیس از برخی نامزدها و لیست‌های انتخاباتی در مجلس دهم اظهار داشت: دولت انگلیس، خبیث و پلید است و وقتی از برخی لیست‌های انتخاباتی حمایت می‌کند باید نگران باشیم، چرا که آن‌ها خیر و صلاح ما را نمی‌خواهند. وی خاطرنشان کرد: افرادی که از سوی انگلیس و رسانه‌های وابسته به آن مورد تکریم و حمایت قرار می‌گیرند باید از این حمایت، به صورت شفاف اعلام برائت کنند.

آیت‌الله حسینی بوشهری: اعضای"لیست مورد حمایت انگلیس" سکوت نکنند

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نیز با بیان اینکه دولت منفور انگلیس همواره درصد دخالت در امور داخلی ایران بوده است، گفت: آقایان حاضر در لیست مورد حمایت انگلیس نباید سکوت کنند.

آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهر با بیان اینکه دولت منفور انگلیس همواره درصد دخالت در امور داخلی ایران بوده است، گفت: اگر انگلیسی‌ها در انتخابات خبرگان نمی‌گفتند که به فقهای تاتیرگذار رای ندهید، باید تعجب می‌کردیم و اینکه امروز به صراحت علیه آیات جنتی، یزدی و مصباح ورود کرده‌‌اند، نشان می‌دهد که این بزرگواران چقدر در نظام و انقلاب اسلامی موثر هستند و دشمن هم به این مهم اذعان دارد.

عضو جامعه مدرسین در پاسخ به این سؤال که وظیفه کاندیدای حاضر در لیست مورد حمایت انگلیس چیست؟، گفت: این بزرگواران و آقایان حاضر در لیستی که انگلیسی‌ها از آن حمایت می‌کنند، نباید سکوت کنند و باید از حمایت انگلیس تبری بجویند و مانع تحقق خواست انگلیسی‌ها در انتخابات خبرگان شوند.

سعید حدادیان: کسانی که بی‌بی‌سی از آنان طرفداری می‌کند باید عزا بگیرند

یکی از مداحان تهران نیز گفت: کسانی که آمریکا و انگلیس و بی‌بی‌سی از آنها تعریف می‌کنند باید عزا بگیرند، اگر اینها بزرگ شده مکتب امامند، چرا از بیگانگان برائت نمی‌جویند؟ به گزارش «نسیم آنلاین»، سعید حدادیان با اشاره به تخریب‌های صورت گرفته گفت: دشمنان، آیات جنتی، یزدی و مصباح‌یزدی را هدف می‌گیرند و این نشان دهنده این است که این بزرگواران برای ما داری اهمیت و موجب خشم دشمن هستند لذا طبق فرموده رهبر معظم انقلاب باید عکس خواست دشمن رفتار کرد.

خاتمی: ما پنج نفر در صدرلیست مردمیم

تاکنون آیت الله جنتی، یزدی و مصباح به لیست هاشمی واکنشی نشان نداده اند اما احمد خاتمی چنین کرده است. نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری نام خود و آیت الله احمد علم الهدی را در کنار قرار داد و  گفت: برای دنیای استکبار مهم است، بتواند یک نفوذی هم به مراکز تصمیم‌گیری بفرستند، این فضولی نیست که رسانه‌های انگلیس لیست معرفی می‌کنند و می‌گویند به کی رای بدهید و به چه کسی رای ندهید.

حجت الاسلام والمسلمین سید احمد خاتمی گفت: رسانه‌های انگلیسی و بیگانه می‌گویند به احمد جنتی، محمد یزدی و محمد‌تقی مصباح در تهران به سیداحمد خاتمی در کرمان و احمد علم‌الهدی در خراسان رای ندهید به شما چه ربطی دارد، فضول‌ها این مردم با بصیرت در صدر لیست‌شان همین پنج نفر قرار دارند. کاندیدای خبرگان رهبری استان کرمان گفت: خدا را شکر احمق‌ها دشمن این نظام شدند، جرم جنتی ولایتمداری، جرم یزدی ایستادگی در خط ولایت و جرم مصباح، مطهری زمانه است. وی تاکید کرد: جرم خاتمی اینکه در خطبه‌های نماز جمعه پدر فتنه را در آورده است، این‌ها را جرم می‌دانند، این‌ها در این صراط هستند، رای بیاورند، مورد استقبال قرار بگیرند و نگیرند، مردم ما با بصیرت شدند.

29213

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 512054

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 242
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • عرشیا A1 ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۱
    خودشون رو هم بکشن ما فقط به لیست جناب هاشمی رای میدهیم .میتونن عصبانی بشن و از این عصبانیت بمیرن .
    • بی نام A1 ۱۷:۵۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۱
      واقعا خنده داره یا گریه دار؟ هر روز یه جار و جنجال تازه اگه میخواین همونایی که مد نظرتون هستن مردم به زور انتخاب کنند که نمیشه بیشتر نفرات دلخواه مردم رو که رد صلاحیت کردید دیگه از جون این 1درصدی که موندن چی میخواین؟؟؟؟
    • بی نام IR ۱۷:۵۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۱
      یه دوست اصلاح طلبی دارم که یک روز به ما می گفت اگر هاشمی تو انتخابات مجلس شورای اسلامی تهران رای نیاره به 300 نفر بستنی می دم ولی الان برعکس شده. به این می گن سیاست هیچ چیز اصالت نداره
    • بی نام A1 ۱۸:۰۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۱
      جنتی با اون همه سخت گیری در شورای نگهبان اینارو تایید کرد بعد سعید حدادیان میگه اینا انگلیسی اند آخه شما مگه جزو شورای نگهبانی برو مداحی تو بکن شما داری در آستانه انتخابات بر خلاف گفته رهبر که خواستار حضور حداکثری و حضور حتی مخالفان در انتخابات هستند ود ربیاناتشون گفتن جو رو متشنج میکنی و حتی درایت شورای نگهبان رو هم میبری زیر سوال
    • بی نام A1 ۱۸:۰۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۱
      شما تندرو ها هر کی رو بخواین ببرید زیر سوال مردم از لج شما بیشتر بهش رای میدن عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد
    • بی نام A1 ۱۸:۱۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۱
      ما راهمون مشخصه و به بی بی سی و بی بی چهل و غیره کاری نداریم. بهترین راه اینه که اعضای این لیست اعلام برائت کنند تا دهان اقتدارگرایان بسته بشه. هر چند که این مسئله خباثت بی بی سی رو میرسونه که میخواد بین همه تفرقه بندازه ولی هم اعضای لیست و هم مردم باید هوشمندانه عمل کنند و این مکر بی بی سی و بی خردی اقتدارگرایان رو خنثی کنند...
    • بی نام A1 ۱۸:۱۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۱
      از آمریکا کشیدن بیرون رفتن سراغ انگلیس
    • بی نام A1 ۱۸:۲۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۱
      کاملا با آقا عرشیا موافقم. هفتم اسفند برای ما در واقع همایش اقتدار ملی است جهت برائت از ..... استبداد داخلی یعنی تمامیت خواهان و استکبار جهانی که انگلیس را نیز شامل میشود.... لذا خودشون رو هم بکشن ما فقط به لیست جناب هاشمی رای میدهیم .میتونن عصبانی بشن و از این عصبانیت بمیرن .
    • بی نام IR ۱۸:۲۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۱
      مرگ بر امریکا
    • بی نام A1 ۱۸:۳۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۱
      همه پارچه تنشون از بالا تا پائین انگلیسیه .آنوقت به ما که توان خرید چیت وطنی را هم نداریم میگویند انگلیسیس
    • بی نام A1 ۱۸:۳۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۱
      یعنی موحدی کرمانی ری شهری و دری نجف آبادی آدم انگلیس اند؟ خجالت بکشید
    • بی نام A1 ۱۸:۳۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۱
      هاشمی هاشمی حمایتت میکنیم
    • بی نام A1 ۱۸:۴۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۱
      290 9
      العجب از این نفس عماره . حاضریم برای حفظ موقعیت خود حتا به هم طرازان خود نیز تهمت بزنیم . یک روز برای توجیه عمل خویش حریف را به شرب خمر و قمار متهم میکنیم و حالا هم که احتمال میدهیم شاید ملت این دوره به ما ندهند ، مجلسیان و خبرگان آینده نظام را از حالا به انگلیسی بودن متهم می نمائیم
    • بی نام A1 ۱۸:۴۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۱
      جناب احمد خاتمی هنوز انتخابات برگزار نشده شما از کجا میدونی جز و پنج نفر اولی شماها که در سال 88 گفتید قبل از پایان شمارش آرا فلان کاندیدا نباید اعلام پیروزی میکرد و حالا خودتون حتی قبل از برگزاری دارید اعلام پیروزی میکنید این ذهن مردم رو خراب میکنه
    • رضا A1 ۱۹:۰۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۱
      خودتو زیاد خسته نکن همه شان مثل همند
    • رضا A1 ۱۹:۲۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۱
      224 9
      فقط ليست خبرگان مردم براي خبرگان ١٦نفر ليست اصلاح طلبان و حاميان دولت براي مجلس ٣٠نفر ٣٠١٦
    • بی نام A1 ۱۹:۳۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۱
      136 6
      میگن در دروازه رو میشه بست اما دهن ... رو نه حالا چون غربیها میگن ... اصلاحات و اعتدال و... شدند بد و... شدند خوب خدایا خودت کمک کن ...
    • بی نام IR ۱۹:۴۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۱
      برادر من. اکثر اینا هم نمیگن که به اینا رای ندید. میگن آقایان هاشمی و روحانی و ... بیایید از اینکه انگلیس از شما حمایت کرده، برائت بجوئید. از اینکه دشمن رو خوشحال کردید، به خودتون بیایید.
    • امیر تبریز اوغلی IR ۲۰:۲۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۱
      به هر کی میخایید رای بدین. ولی خداییس بعد از انتخابات دیگه ول کنید تقلب تقلب نکنید. ممنون
    • بی نام A1 ۲۱:۱۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۱
      87 44
      دولت دم انتخابات چرا داره خودزنی میکنه؟من کلی دوست و آشنا و همسایه رو متقاعد کرده بودم به زور که بیان به اصلاحات رای بدن ولی دم انتخابات پیاز شد 5000 تومن و عیدی بازنشسته ها پرداخت نشد و از طرفی میگن شاید نتونیم سال جدید حقوق را افزایش بدیم و از طرفی از امروز هم سود بانکی که به ضرر بازنشسته ها و میلیونها جوان بیکار بود که با چندرغاز سود گذران زندگی میکردن کاهش یافت.والا اینجور که دولت پیش می ره همین الانش چند نفر که به زور برای رای دادن متقاعد کرده بودم کلا از رای منصرف شدن و میگن چه این طرف چه اون طرف فرقی نمیکنه.دم عیدی حالمون رو گرفتن و ما هم حال نداریم بریم رای بدیم. خبرانلاین لطفا منتشر کن تا به گوش دولت برسه.شما که رسانه دولت هستید حداقل به گوش دولت برسانید که به کجا چنین شتابان
    • صالحی A1 ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۲
      55 3
      فکر کنید نتیجه اش برای کی خوب بوده؟ جز اینکه تمام بخشهای خبری صدا و سیما دارند غیرمستقیم برای همون آقایون به اصطلاح تحریم شده تبلیغ میکنند؟
    • عبدالله A1 ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۲
      9 198
      خودکشی در کار نیست و دست و پا زدنی هم قرار نیست چرا که مردم و امت حزب الله می دانند باید به کی رای بدهند حال بگذار عده ای از طریق بنگاه خبرپراکنی بی بی سی حرفهای دلشان را بزنند . خوب بزنند مگر 37 سال است نزده اند؟ چی شد؟ کجا را گرفته اند؟ انشالله امت همیشه در صحنه و لایت مدار در روز 7 اسفند مشت محکمی بر دهان یاوه گویان خواهند زد و همانند 9دی ماه ، با رای خود برای همیشه امثال این لیست ها را از صحنه روزگار محو می کنند
    • محمد RO ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۲
      خودت رو اذيت نكن، شما محدود هستين، نگاه به اين هزار و اندي نكن پسر جان، از فضاي مجازي بيا توي فضاي حقيقي.
    • ali IR ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۲
      53 6
      با سلام من رای میدهم به لیست هاشمی هم رای میدهم
    • بی نام A1 ۲۰:۱۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۲
      52 3
      چقدر فاصله هست بین خواسته مردم و این پنج نفر
    • حامد اسکان IR ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
      4 1
      دوستان دلواپس فعلا موضعشون رو در مورد برجام که با موضع تندروهای آمریکا و لابی صهیونیسم یکیه توضیح بدن، بعد بگن چرا بی بی سی از کسی حمایت کرده یا نکرده.
    • یک شیعه ایرانی IR ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
      0 2
      لیست هاشمی بدون تسخیری و ری شهری
    • مهسا A1 ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
      5 1
      چه ربطی داره آخه..حالا چون انگلیس ازاین لیست حمایت کرده مانباید به این افراد رای ندیم؟؟؟؟مگ افراد توی لیست اومدن ازانگلیس حمایت کردن که اینجوری جوش میزنید..هررسانه ای ممکنه از کسی حمایت کنه یا مخالفت..چه ربطی به نامزدها داره..رای ما هم هاشمی و روحانی
  • محمود A1 ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۱
    هر چی فکر کردم چی بگم که هم آروم بشم هم منتشر بشه فایده نداشت.
    • بی نام IR ۱۸:۲۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۱
      142 3
      چرا هول كردين ديگه به خودتون وسايه اتون اطمينان نداريد مردم حرف اخرو ميزنند
  • بی نام A1 ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۱
    خدايا تو دلم يه حرفى هست كه بزنم گرفتار ميشم هرچند كه تو اينجام تاييد نميشه براى نمايش پس فقط پناه بر خودت ...
  • حبیب A1 ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۱
    چرا انگلیسی ها را تائید صلاحیت کردید ؟؟ ریش و قیچی که دست خودتونه اخوی.... خبر آنلاین سانسورش نکن وجدانن
    • بی نام A1 ۱۸:۲۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۱
      من واقعا حرف این اقتدارگراها رو نمیفهمم. یک انتخاباتی هست، یک عده کاندیدا شدن، شورای نگهبان خودتون تاییدشون کرده و مردم هم دارن به هم میگن به این لیست رای بدید. این چیش عجیبه؟ اینکه بی بی سی پست فطرت خودشو انداخته وسط بازی، به مردم و کاندیداها چه ربطی داره؟ مگر اینکه شما از سر ترس و وحشت از بلوغ مردم، بی بی سی رو بهانه کردید که البته از شماها بعید نیست...
    • بی نام IR ۰۰:۰۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۲
      32 2
      الان دو سه هفته است مردم میگن به چند نفر رای نمیدیم تا رد بشن حالا بعد دو هفته بی بی سی نظر مردم رو بازتاب داده بعد میگن چون اون نظر مردم رو بازتاب داد پس کار کار انگلیسی ها است مرد حسابی تو که همه تریبونها مال خودته مردم توی دو تا سایت فقط میتونن نظر بدن بی بی سی و..هم نظر مردم رو بازتاب داده دیگه این چه حرفی است که میزنید؟ شما اصلا به شعور مردم توهین می کنید که بله انگلیس گفت رای بدین مردم رای دادن از یک طرف می فرماییید مردم ما ضد استکبار هستن از یک طرف میگید انگلیس به مردم میگه رای بدین این تناقض نیست؟ از ترس باخت و وحشت روز 7 اسفند که قیامتی خواهد بود به حرف بی ربط زدن افتادین ولی به خدا قسم شکست شما قطعی است 45 میلیون هم رای میدن کارتون تمومه این روزای اخر رو به تفریح بپردازید
  • بی نام IR ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۱
    ملت، خوب این اسامی ها رو به یاد داشته باشند در هفت اسفند انشاالله اینا رو یا کسانی رو که اینا ازشون حمایت میکنند رو نه به خبرگان راه بدیم نه به مجلس.اینا اقتدارگرایانی هستند که فک میکنند نعوذ بالله از خدا خط میگیرند.
  • بی نام GB ۱۵:۰۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۱
    آخ که چه دلم میخواد این هاشمی و لیستش رای نیاره انشاالله مردمی که در 22 بهمن انقلاب به پا کردند با رای ندادن به انگلیس زاده ها هم انقلابی خواهند کرد.
    • بی نام A1 ۱۸:۱۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۱
      جالبه خودش انگلیسیه
    • بی نام A1 ۱۸:۱۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۱
      شما چهار میلیون تعدادتون برای نذر و نیاز خیلی کمه . حداقل مثل ما چهل میلیون نفر باید باشید
    • کیوان A1 ۱۸:۳۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۱
      100 6
      بگو بینیم رای بیارن چیکار میکنی از الان بگو توجیهت چیه بدونیم
    • ناشناس A1 ۱۹:۱۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۱
      هاشمی زنده است چون انقلاب زنده است
    • سرباز ولايت ۲۲:۴۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۱
      من خودم و طيف وسيعى از همكاران و دوستانم تو راهپيمايى ٢٢بهمن شركت كرديم،ولى به ليست آيت الله هاشمى راى ميديم
    • بی نام A1 ۰۷:۰۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۲
      19 2
      واقعا فکر می کنید انگلیس با این همه سابقه مکر و حیله در دنیا هنوز یاد نگرفته که حمایتش از یک جریان در ایران نتیجه عکس می ده. اتفاقا من بیشتر شک می کنم که انگلیس به نفع دوستان جبهه مقابل وارد عمل شده باز هم الله اعلم
    • بی نام A1 ۰۷:۳۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۲
      43 5
      اون مردمى كه سال پنجاه و هفت انقلاب كردن شايد بيست درصدشون الآن با شما هم عقيده باشن.
    • بی نام A1 ۰۷:۰۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
      10 9
      شما چرا پرچمت مال انگلیسه؟ تو خواب ببینی این حرفو، دو سال پیش زدیم دهنتون، بازم امسال میزنیم
    • بی نام IR ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
      1 1
      آ حتما شما هم یکی از همین دلواپس زاده های مقیم انگلیس هستید،،،، نمک انگلیسی می خوری ، نمکدان میشکنی
  • رضا.ب IR ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۱
    به این میگن شانتاژ و شلوغکاری. علتشم فقط یک چیزه: حسادت نسبت به محبوبیت آیت الله هاشمی بین مردم و البته ترس از نتیجه این محبوبیت
    • بی نام IR ۰۸:۰۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۲
      25 5
      من اشتباه رای متنفی دادم
    • بی نام A1 ۰۵:۵۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
      8 1
      فدای سرت اونایی که به محمود رای داده بودن الان پشیمونن
  • بی نام A1 ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۱
    مردم ایران تو این چند سال اینقدر باهوش شدن که بدونن به کی باید رای بدن .آقای خاتمی شما لازم نیست خط بدین یا bbc .
    • بی نام A1 ۱۸:۵۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۱
      49 12
      انگلیس می داند که نزد مردم ایران منفور است و لذا اگر با راهیابی فرد یا گروهی به مجلس، مخالف باشد از آنها حمایت میکند نکته قابل توجه و تأمل برانگیز آن است که برخی از جریانها و رسانه های داخلی همگام با بی بی سی به مثابه دو تیغه یک قیچی عمل میکنند و ارکان و ریشه های انقلاب را هدف قرار داده اند.
  • علی A1 ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۱
    بابا اینا چی که میگین؟ مردم روحانی و هاشمی و سایر اعضای این لیست رو قبول دارن این چه ربطی به انگلی و امریکا داره آخه؟ اینم یه بازیه دیگس برای سرکوب مردم؟
    • بی نام A1 ۱۸:۳۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۱
      خوش بحالتون که انگلیس از شما حمایت می کنه دیگه این حمایت رو که علنی شده رو نمی تونید انکار کنید
  • بی نام A1 ۱۵:۱۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۱
    خیلی جالبه این روزها و ماهها اسرائیل و سعودی و دلواپسان داخلی همگی به یک اندازه دارن جلز و ولز میکنن
  • بی نام IR ۱۵:۱۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۱
    اعضایی خبرگان که حقوق نمی گیرند ، برای چی این همه خرج تبلغات میکنند؟
  • بی نام IR ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۱
    رای من لیست انگلیسی. لا افتخار هم می گم
    • بی نام A1 ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۲
      4 45
      ببین طرفداران خبر آنلاین کیا هستن راستی چرا اصلا از کنفرانس خبری علی مطهری و نظرش راجع به عارف خبری نمی ذارید شایدهم بودجه شما هم از انگلیس تامین میشه..
  • بدون نام ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۱
    بازم سناريوي تخريب
  • نیما آرین A1 ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۱
    بنا بر قانون اساسی اظهار نظر ، شرکت ، جانبداری از یک شخص یا طیف خاص و اعمال نظر و قدرت از طرف نظامیان به هر صورت در انتخابات ممنوع و جرم محسوب می شود. مداحان نیز که من نمیدونم از کی وارد ادبیات سیاسی ایران شده اند.
    • بی نام A1 ۱۹:۱۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۱
      8 123
      بعید میدونم که مثل قبل سانسور نکنی ولی تکلیف خودمو عمل میکنم: اولاً جناب فیروزآبادی بسیجی هسند و نه نظامی در حکم رهبر انقلاب اسلامی به ایشان. ثانیاً قانون اساسی تکلیف حفظ انقلاب رو بر عهده ی سپاه که نیروی نظامی هم هست گذاشته و عدم دخالت بر له یا علیه ... دلیل بر اجازه دادن به بیگانگان برای آغاز دخالت در امور کشور نیست.
    • بی نام A1 ۲۰:۲۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۱
      103 4
      جناب حدادیان مگه سوریه تشریف نداشتند؟ برگشتند؟
  • بی نام GB ۱۵:۴۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۱
    سرلشکر سیدحسن آقایی فیروزآبادی طی سخنانی در جمع اساتید و دانشجویان دوره دکتری دانشگاه عالی دفاع ملی در ارتباط با اقدام زننده انگلیس و آمریکا افزود: یک اتفاق بسیار تلخ و زننده، توسط انگلیسی‌ها و آمریکایی‌ها در جریان انتخابات به وجود آمد. اینکه یک بیگانه، یک دشمن خارجی بیاید در انتخابات یک کشور انقلابی، مستقل و با حاکمیت مردم سالارانه اسلامی دخالت بکند، از کاندیدایی حمایت کند و یا علیه کاندیدایی نظر بدهد این یک اقدام بی شرمانه، توهین به ملت ایران و ضد استقلال و حاکمیت ملی جمهوری اسلامی ایران است.
    • بی نام EU ۰۷:۴۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۲
      43 5
      شماها هم می خواستید صدا و سیماتون را انقدر میلی و نزدیک به یک جناح نکنید که مردم توجهی بهش نکنند و حالا از بی بی سی بترسید
  • محمد DE ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۱
    اقا ما اصلا میخوایم به انگلیسیا رای بدیم، مشکلی داره؟ بهتر از اینه که به اسراییلی ها رای بدیم مگه نه؟
    • بی نام GB ۱۸:۲۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۱
      الیزابت دوم از شما تشکر میکنه.
  • ناشناس IR ۱۶:۰۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۱
    مگه گوش مردم به رسانه های انگلیس است؟مردم خود شعور دارند تازه بعد از نظارت استصوابی هم به مردم اعتماد نداشتن قابل توجیه نیست
  • حقگو IR ۱۶:۱۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۱
    277 9
    آنهایی که عاقل هستند و حافظه تاریخی دارند داستان آن درشکه چی را که صبحها جلو سفارت انگلیس به دولت بریتانیا فحش میداد و شبها میرفت و از سفارت مذکور مزدش را میگرفت به یاد دارند. دیگه این حناها رنگ نداره .
    • سعید A1 ۲۰:۳۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۱
      59 4
      احسنت :گل گفتی ،انگلیس سیاست دارد،وبسیار کهنه کاراست.میداند که باحمایت از عده ای می تواند برایشان جوسازی کند ولی ملت هوشیارتر از آنهاست .زهی خیال باطل.
  • قاسم IR ۱۶:۱۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۱
    خجالت آوره که لیست انتخاباتی ما را انگلیس حیله گر حمایت کنه.
    • علی IR ۱۸:۲۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۱
      55 5
      اشتباهی مثبت زدم.
    • یک شهروند IR ۱۹:۳۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۱
      70 6
      قاسم جان دلبندم خوبی
    • بی نام IT ۲۲:۵۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۱
      112 3
      اون لیست که لیست شما نیست که؛ لیست مردمه و بهش افتخار میکنیم. اولاً که انگلیس ازش حمایت نکرده بلکه یکی از هموطنان شاغل در بی بی سی تحلیل کوتاهی در مورد اینکه این کمپین میتونه موفق بشه یا نه نوشته. از این تحلیل ها در مورد اصولگراها هم زیاد نوشته شده در بی بی سی. ثانیاً حتی اگر رسماً و مستقیماً حمایت هم میکردن نشانه اقتدار خودمون میدونستیمش؛ دقیقاً مثل شماها که اگر یکی از همین رسانه های اجنبی ازتون تعریف و تمجید کنه توی بوق و کرنا میکنید و نشانه بزرگی و اقتدار خودتون قلمدادش می کنید. جوابتون رو هفت اسفند پای صندوق ها می دیم تا ببینید نظر مردم در موردتون چیه ای برای اکثریت مردم حتی از انگلیس هم مورد تنفرترها. ای فضول ها :
  • علی A1 ۱۶:۲۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۱
    اگه فک میکنید هاشمی سید حسن را قربانی کرد خوب تاییدش میکردی تا هاشمی به هدفش نرسه
  • بی نام A1 ۱۶:۲۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۱
    بنده دو دوره حق رای داشتم که رای ندادم ولی این دوره حتما به این لیست رای میدم
  • بی نام IR ۱۶:۳۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۱
    رهبر جلوی این هتک حرمت ها را بگیرد مراجع و فقها را نباید خراب کرد که به ضرر اسلام و جمهوری اسلامی تمام می شود.
    • بی نام A1 ۱۸:۳۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۱
      81 6
      فکر می کنی کلید استارت این هجمه ها را چه کسی اول زد؟
    • بی نام A1 ۱۸:۳۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۱
      69 3
      رهبری جلویه کی رو بگیره جلو کی رو نگیره . یه کاری کنید تا تو دل مردم جا داشته باشید و از هیچ چیز هم واهمه نداشته باشید . خب انگلیس یه چیزی گفت بابا ما که هر روز داریم راجع بهشون همه چی میگیم
  • حسين A1 ۱۶:۳۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۱
    مشكل شما اينه كه هنوز سياست انگليس را نشناخته ايد، تفرقه بيانداز و حكومت كن و متاسفانه همه هم تو دام ميافتند، والا به نظر من انگليسي ها از روي كار امدن امثال احمدي نژادي ها بيشتر خوشحال ميشوند تا روحاني ها و هاشمي ها، چون راحت تر ميتونن تهديد و تحريم كنن
  • بی نام DE ۱۶:۳۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۱
    دست بعضی ها و بی بی سی تو یک کاسه است وگرنه بگو بی بی سی مریضه یهویی میاد راهکار میده که چطور فلانی ها رو حذف کنیم؟
    • بی نام A1 ۱۸:۵۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۱
      47 8
      آهای کسانی که منفی میدید،اول مطلب رو دقیق بخونید بعد سریع منفی بدید. دوستمون درست میگه. دوباره با دقت بخونید. منظور از «بعضی ها» همین اقتدارگرایانی که به وحشت افتاده اند هست، نه اعضای لیست
    • رضا زندیگان IR ۲۱:۱۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۱
      52 2
      هموطن عزیز و محترم این تندرو ها، به قصد فرار به جلو میخواهند از میزان خسارات احتمالی ناشی از انتقادات وارده از طرف حامیان خود در صورت شکست در انتخابات پیش رو بکاهند و از همین روی اصیلترین اصل ارزش انسانی مانند صداقت را فدای قدرت و سیاست میکنندموضوع شرکت در انتخابات و انداختن دادن آرای سلبی در صندوق دو هفته پیش از آنکه بی بی سی فارسی یاصدای آمریکا بخواهند در مورد آن برنامه ای پخش کنند در اکثر رسانه های مجازی داخلی مطرح گردیده بود..پس لطفا" به شعور و عقل جمعی یک ملت توهین نکنید و سعی کنید اخبار را بموقع و ابتداعا" از منابع داخلی دنبال کنید تا منابع خبرتان محدود به بی بی سی و صدای آمریکا نباشد....
  • بی نام A1 ۱۶:۴۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۱
    235 5
    بدبختهای بیچاره. مردم تصمیم میگیرند. لعنت بر داعش وطنی
  • حسن A1 ۱۶:۴۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۱
    من نه با انگلیس کار دارم نه با آمریکا .گور بابای جفتشون ..ولی قطعا به این 5 نفر رای نخواهم داد و از قبل قرار نبود رای بدهم چون فردا خودم را در مقابل پروردگار مسئول میدانم .من اله توفیق.
  • ملت A1 ۱۶:۵۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۱
    194 6
    وای وای وای که دیگه به تنگ اومدیم از دست یک مشت جاه طلب که با گل آلود کردن آب میخوان ماهی بگیرن حتی به افراد همفکر خوشون هم رحم نمیکنن وقتی صحبت منافع و حفظ قدرت باشه حالا جناح مختلف که دیگه هیچی
  • بی نام A1 ۱۶:۵۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۱
    194 7
    تا بوده همین بوده,تهمت سلاح کسانیست که توانایی ومقبولیت ندارند.
  • بی نام GB ۱۶:۵۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۱
    172 5
    اینکه مردم رو بیشعور فرض کنیم و یه شبکه رو حاکم بر افکار اونها بدونیم، بزرگترین توهین به مردمه مردم خودشون تصمیم میگیرن و ممکنه این تصمیم مطابق نظر شبکه ها باشه یا نباشه.
  • بی نام US ۱۷:۰۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۱
    197 6
    تا حال ندیدیم اینها اینجور بترسند. مثل اینکه موضوع جدیه.
  • جلالی A1 ۱۷:۱۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۱
    114 7
    آقایان دچار بازی انگلیسی ها شده اند وآن هم بازی تفرقه بیفکن وحکومت کن است . . .
  • بی نام IR ۱۷:۱۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۱
    134 5
    همش اخلاق انتخا باتی که اصولگرایان بهش معتقد ذارند جوانمردی در انتخابات وخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
  • بی نام IR ۱۷:۱۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۱
    149 4
    مردم خیلی خوب می فهمند
  • بی نام GB ۱۷:۲۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۱
    169 5
    برائت از چی ؟ دنیا برعکس شده ؟ اونی که تهمت میزنه باید عذرخواهی کنه
  • قلی IR ۱۷:۲۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۱
    169 6
    ما از افراطیون جبهه پایداری اعلام برائت می کنیم.
  • بی نام IR ۱۷:۲۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۱
    151 6
    اگر از انگلیس اعلام براعت کنن دو روز دیگه میگن این لیست اسرائیلیه همونطور که قبلا میگفتن از عربستان پول گرفتن
  • بی نام IR ۱۷:۲۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۱
    125 5
    بله از مردم خواهش می کنند به لیست مورد دلخواه خود رای ندهید وبه لیستی که هیچ حامی نداره رای بدهید عجب
  • بی نام IR ۱۷:۲۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۱
    157 7
    اصولگرايان ترسيدن كه راي نميارن واسه همين باز ميخوان با بحث انگليس مردم رو گول بزنن.ولي يه پيغام دارم واسشون:خودتون رو واسه خونه نشيني اماده كنيد.گورباباي انگليس .زنده باد اصلاحات
  • بی نام IR ۱۷:۲۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۱
    133 6
    وای خدااااا آخه یعنی چی؟ خوبه همه این افراد از فیلتر شورای نگهبان رد شدنا.آخه چکار دارین که بی بی سی چی میگه؟ مگه شما ادعا نمیکنین کسی بی بی سی نمیبینه و سیمای میلی رو میبینه؟ خدایا چکار کنیم از دست اینا.اگه سید حسن رو تایید کرده بودن اینا میخاستن چکار کنن
    • بی نام A1 ۱۸:۵۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۱
      45 1
      حضرات اگه میتوانستند مانند بعضی از استانها ، نامزد فقط به تعداد لازم برای ورود به مجلسین تأیید میکردند اما روشون نشد . حالا هم بحث چیز دیگریست که فعلا شرایط برای پرداختن به آن مناسب نیست .
  • محمود A1 ۱۷:۳۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۱
    201 6
    من اگه مطئن شم که با رای ماها این ۳ نفر رای نمیارن، قطعن رای میدم.
    • بی نام IR ۲۰:۰۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۱
      64 1
      دوست عزیز مطمین باش تاثیر داره،اندک اندک جمع گردد،وانگهی دریا شود
  • رضا IR ۱۷:۳۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۱
    136 5
    بابا اگه مردم فهیم هستن و ازشون میخواین بیاین پای صندوق رای پس چرا اینقدر نگرانید.مردم از شما تندروها تنفر دارن و کاری هم به بس بی سی و صداری امریکا ندارن.اینقدر شعور مردم رو به سخره نگیرین.چه اشکالی داره یه دوره هم اینا رای نیارن و سایر مراجع برن تو مجلس خبرگان.چرا اینقدر میترسین.خجالت اوره.وقتی شما لیست میدین و هاشمی رو میندازین بیرون از کجا خط میگیرین؟
    • سعيد A1 ۲۱:۱۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۱
      42 1
      خدائي اينو خيلي خوب اومدي: ... وقتی شما لیست میدین و هاشمی رو میندازین بیرون از کجا خط میگیرین؟
  • علی A1 ۱۷:۳۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۱
    166 5
    باز شروع شد...آقا منم میگم اون سرلیست دیگه مورد حمایت چین و روسیه ان سریع اون سر لیست بیاد اعلام برائت کنه وگرنه مجرمه ان
    • احمد A1 ۱۹:۴۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۱
      40 1
      والا حتی لحظه ای نباید شک کرد اون لیست بیشتر مورد حمایت حکام عربستان و اسرائیله تا چین و روسیه. آرزوی این دو اومدن مجلس و دولتی دلواپس در ایرانه.
  • بی نام IR ۱۷:۳۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۱
    159 5
    اين هم بازي به اصطلاح اصولگراهاست....نگران شدن كه راي نيارند... ميخوان مردم رو تحريك كنند كه بهشون راي بدن
  • بی نام DE ۱۷:۳۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۱
    بترکه این بی بی سی فارسی.
    • آرمین IR ۱۸:۱۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۱
      بی بی سی فارسی چی کار کرد دقیقا؟ تحلیل آقای باستانی رو گوش دادید؟ فقط به صورت آماری توضیح دادن که در چه صورتی بعضی از کاندیداها وارد خبرگان نمی شن...لعن و نفرین نداره که برادر :
  • بی نام DE ۱۷:۴۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۱
    132 4
    دیگه کار سیاست از بد اخلاقی گذشته و به ... لقمه گی و ... رسیده. این ادا اطوارها یعنی چه. دنیا دو روزه. این منصبها اگر اعتبار و وفا داشت به شماها نمیرسید.
  • بی نام A1 ۱۷:۴۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۱
    165 6
    آخه سعید حدادیان چکاره است که دخالت میکند . و یا اینکه آیات عظامی که در لیست جناب هاشمی رفسنجانی هستند بیکارند که یکسره اعلام برایت کنند .این آقایان چه فکری با خود کرده اند . اگر انگلیس فردا از رهبری هم حمایت کنند ایشان باید بیایند اعلام برائت کنند ؟ بجای این تفکر ها به مشکلات مردم رسیدگی کنید
  • بی نام IR ۱۷:۴۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۱
    213 5
    خوب اسراییل هم اغب همسو با کیهان حرف می زند. بخصوص درباره توافق هسته ای
  • بی نام A1 ۱۷:۴۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۱
    95 6
    کسایی که دارن چنین حرف هایی رو می زنن دارن صلاحیت شورای نگهبان رو زیر سوال می برن . و بیشتر می خوان با تهمت برای خودشان رای جمع کنن. اگه اینا مشکل داشتن مث اون چند هزار نفر دیگه رد صلاحیت می شدند .
  • فرهاد IR ۱۷:۴۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۱
    دشمنان رهبر کورباشند آقای هاشمی عبرت کن
  • همون همیشگی A1 ۱۷:۵۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۱
    187 7
    طبق این قانون اگه فردا انگلیس بگه آب خوردن خوبه باید به جاش نوشابه بخوریم یا اینکه آب از انگلیس اعلام برائت کنه
  • مهدی A1 ۱۷:۵۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۱
    218 6
    اگه این لیست انگلیسی هست یعنی رییس جمهور کشور, وزیر اطلاعات مملکت و چهار پنج تا از ائمه جمعه نفوذی انگلیسند
  • بی نام A1 ۱۷:۵۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۱
    کسانی که به انگلیس دلبسته اند باید توبه کنند وگرنه مورد غضب ملت قرار میگیرند
    • بی نام A1 ۱۹:۴۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۱
      34 4
      اشتباهی مثبت دادم
  • بی نام A1 ۱۷:۵۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۱
    130 8
    برا كله كردن حزب مخالف ببين به چه روزي افتادن اين اصولگراها خخخخ هاهاها
  • شهروند A1 ۱۸:۰۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۱
    هاشمی تو سالاری بخدا. توی این عصر سکوت یک زبان ندای ازادی و حب و عدالت سر می دهد ان زبا هاشمی ست. رای من هاشمی و لیست هاشمی. اصلا شناسنامه میدم دست هاشمی
  • بی نام A1 ۱۸:۰۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۱
    118 7
    واقعا چطور ممکنه شورای نگهبان با اون همه وسواس و دقت نظر نتونسته اینها رو تشخیص و ردصلاحیت کنه؟ عجب حقه بازهایی هستند این انگلیسی ها
    • بی نام A1 ۱۹:۰۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۱
      33 1
      بابا جان ، حضرات ، آقایان... شما که اصرار داشتید که حتما رأی بیاورید ، اصلا چرا بیش از 16 نفر را تأیید کردید؟
  • آرمین IR ۱۸:۰۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۱
    129 6
    خدایا صبر بده به ما... تمام اعضای این لیست رو شورای نگهبان تایید کرده دیگه برادر من.....انگلیس تو شورا نگهبان عضو داره مگه؟ ..... "همانا خداوند با صابرین است"
  • بی نام IR ۱۸:۰۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۱
    88 6
    اصولگرایان این بازی را در آورده اند که اگر رای نیاوردند با قدرتی که دارند ارا را باطل کنند حالا باید دید آیا خودشان به راحتی شکست را می پذیرند یا نه وگرنه اگر مورد اعتماد مردمند از بی بی سی نباید بترسند و اگر اکثر مردم آنها را قبول ندارند در رفتار سرپرست گونه خود با مردم تجدید نظر کنند و بیاد بیاورند که همین مردم آنها را به قدرت رسانده اند و خودشان هم اگر بخواهند آنها را کنار می زنند
  • پارسا A1 ۱۸:۰۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۱
    128 5
    آخه آقایان اصولگرا آقای صدا و سیما یعنی این دو تا رای ارزش این همه تخریب و برادرکشی رو داره؟ چرا گدایی رای می کنید و برای کسب رای دست به هر روشی می زنید؟ آخرتتون رو پای دنیای بقیه به باد ندید
  • بی نام A1 ۱۸:۰۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۱
    118 5
    اگه اين ليست انگليسيه كه خيلي خوبه من بهشون راي ميدم فقط موندم چطور از فيلتر شوراي نگهبان گذشته اگه وجدانا راست ميگيدو مدركي داريد تا زوده كنسلش كنيد وگرنه بيشتر از اين تهمت و دروغ نفرمايند كه دروغ گو دشمن خداست
  • مجید A1 ۱۸:۱۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۱
    127 4
    البته این حضرات جزو مسئولین و ائمه جمعه و نخبگان هستند...چطور انگلیسی هستن؟؟؟
  • بی نام A1 ۱۸:۱۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۱
    87 7
    این موضوع توطئه انگلیس و برخی عوامل هوچی گر داخلی بر علیه لیست اعتدال است تا چهره اعتدال تخریب و اقبال مردم به اعتدال را کاهش دهند و لیستها خودشان رای بیاورد پس آنهایی که اینها را تأیید کردند طبق نظر آقایان از عوامل انگلستان هستند
  • بی نام EU ۱۸:۱۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۱
    121 6
    اصولگرایان 8 نفر از لیست 16 نفره ائتلافی خودشان را انگلیسی می دانند...
  • بی نام IR ۱۸:۱۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۱
    120 5
    خوب این چند نفر را هم رد صلاحیت می کردید دیگه این حرفها نیود
  • بهزاد IR ۱۸:۱۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۱
    149 5
    مگه دلواپسا از ضدیت اسراییل با برجام اعلام برائت کردن؟
  • بدون نام ۱۸:۱۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۱
    130 5
    اينقدر مردم را نفهم مپنداريد مردم به دهن بيبيسي نگاه نميكنند ضمنا محبوبيتها هم به كسي ربطي نداره. انشاالله باحضور در اسفندماه هفتم جمعه نشون خواهيم داد كه كت تنه كيه.
    • بی نام A1 ۱۹:۰۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۱
      36 1
      آدم ساده... بعضی از حضرات مطمئن شدند که رأی نمیارن . لذا از حالا دارند پروژه مجلس ششم را باز نویسی میکنند تا برای اقدامات آتی حرف و حدیث داشته باشند . به جز عقل ، تقوا هم که نباشه جان در عذابه خب
  • محمد A1 ۱۸:۱۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۱
    42 1
    عجیبه بعد از این همه قربالگری تو 160 نفر مجتهد از کل مملکت نصفشون انگلیسی از آب در میان
  • بی نام A1 ۱۸:۲۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۱
    32 1
    اینم سیاست انگلیسه که هاشمی رو سرکوب کنه.
    • بی نام IT ۲۲:۳۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۱
      24 1
      به نکته ظریفی اشاره کردید
  • بی نام IR ۱۸:۲۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۱
    37 1
    دایی جان ناپلئون بازی شروع شد
  • علی DE ۱۸:۲۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۱
    45 1
    بابا به آقای جنتی بین چرا انگلیسی ها رو تایید کرده.حالا که تایید کرده رای ما فقط انگلیسی هاست
  • بی نام A1 ۱۸:۲۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۱
    3 41
    هر کس از انگلیس حمایت میشه باید زندانی بشه
  • بی نام IR ۱۸:۳۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۱
    5 21
    قرمزته
  • بی نام EU ۱۸:۳۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۱
    40 2
    اون کدوم ماده قانون مجازاته که توش نوشته کسی که از انگلیس اعلام برائت نکنه، مجرمه؟ به ما یاد دادن هیچ فعل یا ترک فعلی جرم نیست مگر در قانون معین شده باشه. افراد در هر مقامی، رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح یا غیر اون کمی قبل از حرف زدن فکر کنن. برای حفظ آبروی خودشون عرض میکنم. والا مردم که تره هم برای این افاضات خرد نمی کنن.
  • حمید IR ۱۸:۳۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۱
    35 2
    ترس و لرز زنجیره ای دلواپسان از نتیجه احتمالی انتخابات با تکیه بر فکتهای خیالی و همان روشهای دستمالی شده، تهاجمی و مبتنی بر تئوری توهم؟ توطئه خودشان. باید صبر کرد تا روز 8 اسفند و میزان مشارکت و نظر مردم را در قم وتهران و تبریز و اصفهان دید.
  • بی نام A1 ۱۸:۳۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۱
    44 1
    این رو تجربه نشون داده هرموقع این جماعت تندرو خواستن با این ادبیات طرف مقابل رو بایکوت کنن نتیجه عکس گرفتن.حرص وجوش زیادی نخورید قطعا لیست هاشمی رای میاره.
  • بی نام A1 ۱۸:۳۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۱
    6 25
    چقدر دشمنان جمهوری اسلامی، خوش شانس و خوشبخت هستند بدون اینکه هزینه کنند، برخی از به اصطلاح طرفداران نظام و رسانه های داخلی در آستانه انتخابات، آب به آسیاب آنها می ریزند تفرقه و فتنه ایجاد میکنند و صددرصد برخلاف توصیه امام راحل که بر وحدت تاکید می فرمود و برخلاف ولی امر زمان که بر همدلی و همزبانی تاکید دارند، عمل می کنند.
  • ايراني A1 ۱۸:۴۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۱
    31 11
    جانم فداي هاشمي
  • المستور BE ۱۸:۵۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۱
    26 1
    37ساله مواضع مردم درسایه دوری ازدشمن خارجی تعریف یاترغیب شده اماهرگزازدشمنان داخلی مثل افترا.تهمت .خشونت.تفرقه.سوئ مدیریت.بداخلاقی .بی انصافی وتزویروریا چیزی گفته نشدهمطمئناکسانیکه خواستاراعلام برائت حمایت شوندگان ازسوی رسانه های بیگانه هستنددرطریق اولیی بایستی خودشان اول ازدشمن داخلی که ضمینه سازحرکت اشخاص ضعیف النفس به سمت دشمن خارجی هست علناو رسما برائت بجویندآنگاه توصیه بدیگران بنمایندکه پندبی عملان اثرنخواهدداشت
  • sajad A1 ۱۸:۵۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۱
    43 1
    به عنوان کسی که سال ها تو خبرگزاری ها گشت زدم بهترین رسانه بی بی سی چون درصد صداقتش بسیار بالاست و معمولا به غیر از قسمت های تحلیلی رو اخبارش نتیجه گیری نمیکنه و به شعور مخاطب احترام میذاره
  • حسين A1 ۱۸:۵۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۱
    55 3
    راى به ليست هاشمى ميدم خوبشم ميدم. من امروز بليط گرفتم 7 اسفند از اهواز ميام تهران فقط به عشق اصلاحات. تو چشم بعضى ها در بياد.
    • بی نام IR ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۲
      4 1
      بنظر من بهتره همون اهواز بمونید و به کاندیداهای اصلاح طلب اهوازی رای دهید
  • نیوشا IR ۱۸:۵۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۱
    7 54
    امام خمینی هر وقت دشمن از شما حمایت کرد بدونید ی جای کارتون اشکال داره
  • بی نام IR ۱۸:۵۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۱
    47 2
    به کوری چشم دشمن به شما دلواپس ها رای نمیدیم .. خخخخخخخخخ
  • بی نام IR ۱۹:۰۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۱
    57 1
    سعيد حداديان؟ ايشون چه سمتي دارن؟ لشكري با كشوري ؟ مگه مداح نيست فقط؟
  • بی نام IR ۱۹:۰۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۱
    20 4
    اینا همش ترفند که مردم همه شرکت کنن
    • بی نام IR ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۲
      3 2
      دعوا زرگری
  • احمد A1 ۱۹:۰۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۱
    55 2
    این ملت سر کارند.شما تایید کردید .دیگه چکار دارید .انگلیسی یا آمریکایی هستند . خواهش بخاطر خدا به جنتی و یزدی و مصباح و خاتمی رای ندید. بخاطر خدا
  • رضا IR ۱۹:۱۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۱
    27 1
    من تعجب میکنم ازاینهای که منفی پیام میدن شماها که جزمردم ایران نیستی شماها انگلیسی هستی
  • بی نام A1 ۱۹:۱۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۱
    31 1
    برخي موندن توش و به اصطلاح كم اوردند دارن سعي ميكنن فتنه ديگري را رقم بزنند تا شايد از آب گل آلود ماهي خودشان را بگيرند ولي ميزان راي ملت است حالا به هر ليستي راي دادند
  • امین IR ۱۹:۱۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۱
    8 63
    به هاشمی و اطرافیانش رد ندهید که فتنه ای بزرگتر از 88 را ایجاد می کنند.
    • بی نام IR ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
      4 1
      سلام برادر شریعت مداری . شما کجا اینجا کجا؟ دنبال سوژه برا سرمقاله کیهان می گردی؟
  • حسینی دولت آبادی از قزوین IR ۱۹:۱۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۱
    31 2
    منظورشون اینه که ملت هم با رای دادن به لیست رقیب , مشت مستحکمی به دهان بی بی سی و استکبار بکویند. . نمیدونم این آقایون فردای انتخابات په انگ دیگه ای به ملت می خواهند بچسبانند. آقا به خدا دارید بر علیه خودتان حرف میزنید. علناً دارید اعتراف میکنید که در این نزدیک 40 سال کاری کردید که ملتی که به آمریکا و انگلیس نه گفت , الان داره میگه بله
  • بی نام IR ۱۹:۱۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۱
    31 3
    رای اوردن متحجرین خون کردن به دل امام راحل است خدا از سر اینها نگذرد که اسلام را نزد مردم خراب کردند .
  • امین A1 ۱۹:۲۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۱
    50 2
    مهم این نیست که این افراد مورد حمایت انگلیس هستن یا نه ...مهم اینجاست که جناب هاشمی و لیستشان مورد حمایت تمام مردم ایران هستن... به امید پیروزی هاشمی و اصلاح طلبان
  • حامد A1 ۱۹:۲۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۱
    2 41
    کار کار انگلیسی هاست...
    • شاهین A1 ۰۷:۴۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۲
      11 1
      به نظرم دست روس ها هم تو کاره
  • بی نام A1 ۱۹:۲۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۱
    5 80
    هاشمی غلط کرده
    • بی نام NL ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
      4 2
      بی ادب نباش
  • بی نام RO ۱۹:۲۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۱
    38 3
    توهین به شعور ملت با وجود اینهمه مراجع نظارتی .وااسفا
  • بی نام GB ۱۹:۳۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۱
    34 0
    وقتی این لیست اول در داخل منتشر شده بعد خارجیا ازش حمایت کردند چه طور اینا میگن این لیست رو انگلیس تهیه کرده
  • امید A1 ۱۹:۳۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۱
    48 5
    رای من لیست آیت الله هاشمی، حتی اگر نماینده مجلسی را آقای هاشمی تایید کنند بهشون رای میدم بخدا.
  • امیر علیخان IR ۱۹:۳۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۱
    46 2
    این نشون میده قبلا تایید صلاحیت کاندیداها سخت بود حالا کم کم داریم وارد فازی می شویم که همه ما حق رای دادن هم نداشته باشیم و برای رای دادن مجبور بشیم تایید صلاحیت بشیم.
  • نیما IR ۱۹:۳۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۱
    26 3
    بی بی سی از هیچ کس حمایت نکرده مردم را تشویق می کند رای ندهند.
  • ن A1 ۱۹:۴۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۱
    39 2
    ایران کشوری نیست که با یک گروه تنگ نظر اداره شود . گروهی که جوابگوی هیچ چیزی نیست و خود را خلیفه خدا در زمین و مشکلات را ناشی از آمریکا و کم دینی بداند و خودش همیشه مبرا از همه چیز باشد
  • بی نام A1 ۱۹:۴۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۱
    15 5
    همه سر کارین
  • عاقل A1 ۱۹:۴۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۱
    35 1
    دست شما برای همه رو شده .اخه اگر اعضای این لیست انگلیسی هستند چرا شورای نگهبان اونا رو تایید کرده؟دست از این کثیف کاری ها بردارید.
  • بی نام A1 ۱۹:۵۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۱
    43 2
    اگر انگلیس ایتقدر نفوذ دارد و مردم بجای مسئولین از انگلیس حرف شنوی می کنند فاتجه مسئولین ایرانی را باید خواند. هرچقدر تندروها بیشتر تخریب کنند مردم بر عکس عمل کرده و محبوبتر می شوند
  • بی نام A1 ۱۹:۵۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۱
    37 1
    عدوشودسبب خیر اگرخداخواهد،همین.
  • حمیدرضا A1 ۲۰:۰۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۱
    44 3
    لیست فقط لیست هاشمی دیکه زمان انتخاب مردم رسیده بزاریم یک بار هم شده مردم انتخاب کنن
  • ابوذر A1 ۲۰:۰۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۱
    29 2
    مردم اگا هند با تهمت وافترا وتخته كردن افراد كار به جا يي نخوا هين برد تو صيه ونصيحت بس است ما به ليست مرد انقلا بي ياور امام ومرد دوران جنگ وسختي راي ميدهيم از غصه بتر كيد و نتيجه را مي بينيد
  • بی نام A1 ۲۰:۰۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۱
    40 1
    از ترسشون دارن خودشون رو و کاریو که در رد صلاحیت ها کردن خراب می کنن. آقا اگه اینا انگلیسی هستند بر فرض محال شما خیلی بیجا کردی تأییدشون کردی و در نتیجه شما لیاقت نداری و باید بری کنار آقای جنتی هر چند که دقیقا به دلیل عکس همین مطلب هست که لیاقت نداری .
  • سبز A1 ۲۰:۰۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۱
    71 6
    منم یه انگلیسیمچون میخوام به لیست هاشمی رای بدم. هرکی موافقه لایک کنه...بچه ها تورو خدا همت کنین لیست هاشمی رای بیاره..از عصبانیتشون معلومه خودشونو باختن...باید انتقام سیدمونو امسال بگیریم. خبرانلاین مرد باشو بچاب
    • بی نام GB ۲۲:۳۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۱
      3 60
      چون میخوای رای بدی پس قبلو داری در سال 88 دروغ میگفتید
    • كاوه SE ۰۵:۴۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
      4 1
      جناب بي نام؛ تو منزل آكواريوم دارين؟ عطف به تحليل ِ فوقِ منطقيتون عرض كردم.
  • علیرضا A1 ۲۰:۱۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۱
    47 3
    رای من فقط مرد بزرگ وصبور وکارگشا آقای هاشمی ولیست ایشان مردم دنبال اعتدالن مشکلات مردم را حل کنید
  • علی A1 ۲۰:۲۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۱
    49 3
    هاشمی دلاور رای خواهیم داد
  • بی نام A1 ۲۰:۲۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۱
    32 0
    برائت فقط ازدروغ،فساد،تظاهر،چاپلوسی،زور،غارت،سیاسیکاری....چه داخلی چه خارجیکه فعلا"خارجی دروغی تابحال نه شنیده ایم ونه دیده ایمضمنا"شنونده ها عاقل وبصیرهستند
  • بی نام A1 ۲۰:۲۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۱
    8 67
    همه باهم. نه بزرگ به لیست هاشمی ما به لیست دشمنان ملت انگلیس خبیث رای نمیدهیم
  • ناشناس IR ۲۰:۳۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۱
    40 3
    این روز ها آدم مات و متحیر می ماند از یرخی استدلاهای آنچنانی و برخی ایرادهای بنی اسرائیلی . واقعا آدم نمی داند بخندد یا گریه کند . آقای هاشمی یکی از انقلابیون اصیل و یار امام و رهبری می شود انگلیسی یا حاج حسن آقا خمینی می شود زبانم لال پسر نوح و کی یک و کی یک می شوند رهرو امام و انقلابی تمام عیار که حتی یک سابقه انقلابی هم نمی توانند برای خود بتراشند . با همه اوضاعی که درست کردند بازهم مردم را نتوانستند گیج نمایند . مردم با یه حساب ساده خوب می دانند که چکار باید بکنند و چکار نباید بکنند . رای ما یقنا لیست آقای هاشمی خواهد بود چراکه راه رشد و سعادت کشور در پیروی از این لیست است . تندروی ممنوع . عقلانیت حاکم . حال چه بی بی سی خوشش بیاد چه بدش . ما کار درست را انجام می دهیم .
  • بی نام RO ۲۰:۳۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۱
    58 1
    من نميدونم حداديان چه كارست
  • بدون نام A1 ۲۰:۳۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۱
    49 2
    مصلحت نظام دراین است که به لیست حضرت ایت الله العظمی رفسنجانی رای بدهیم گور پدر انگلیس انگلیس چکاره
  • إيراني A1 ۲۰:۴۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۱
    5 73
    هاشمي همان منتظري دوم ميشودولي برخي ديرمفهمندمطمءن باشيداگرجنتي ويزدي ومصباح دلسوزايران وحق نبودند انگليس نميگفت بهشون راي نديد اين حرف حق صريح راچرابرخي منكرندبالجبازي
  • بی نام A1 ۲۰:۴۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۱
    54 3
    من ترجیح میدم به انگلیس رای بدم اما به روسیه رای نمیدم
  • ایرانی A1 ۲۰:۴۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۱
    45 2
    از مثبت و منفی هایی که به کامنت های بالا داده شده میشه به ۲ نتیجه رسید : یا اصولگراها اینقدر در اقلیت هستند یا اینکه طرفدارانشون کلا" با فن آوری روز و اینترنت و سایت های خبری و مطالعه اونها بیگانه اند که خوب در این حالت یکمی اوضاع خجالت آوره .
    • بی نام A1 ۰۵:۱۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۲
      4 1
      احتمالا" هردو نتیجه باهم واقعیت دارن .
  • بی نام A1 ۲۱:۰۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۱
    3 42
    انگلیس از همه خبرگان بیزاره امافعلا بین بد وبدتر میخواد که بد انتخاب بشه.بعد از قربانی شدن انقلابیها میاد یراغ همین اقایون که ازشون حمایت کرده.سیاست روباه پیر ایجاد تفرقه بین سران و مردمه
  • آرمین A1 ۲۱:۱۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۱
    22 4
    محض اطلاع هموطنان عزیز باید بگم تشکیلات بسیار بزرگ و سازماندهی شده از شهرستان ها برای شرکت در انتخابات مخصوصا خبرگان وارد تهران خواهند شد و احتمال انتخاب نشدن این سه نفر در تهران کمتر از صفر است.گفتم که زیاد به خبرگان دل خوش نباشیم
  • کمال IR ۲۱:۲۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۱
    35 2
    اگه این رای های مثبت را ببینید باید خجالت بکشید. اما شما عجب ......
  • فتح اله IR ۲۱:۴۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۱
    35 3
    خیلی ازاین افراد بدست مبارک مقام معظم رهبری به مسئولیت رسیده اند یعنی حضرت اقا اینهارا سی وهفت سال است. نشناخته اند دشمن دانا به از نادان دوست
  • بی نام IR ۲۱:۴۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۱
    63 3
    ای لیست اینگلیسی، حمایتت میکنیم حمایتت میکنیم
  • یک روحانی از قم A1 ۲۱:۵۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۱
    45 2
    واقعا تعجب می کنم از اینکه برخی اصولگرایان همیشه حسن و قبح رفتار و گفتار افراد مختلف را به موضع گیری دشمنان نظام گره می زنند.آیا واقعا شما معتقدید هر آنچه غرب از آن حمایت کند،بد است و هر چه رد کند،خوب؟ بسیار خوب. پس به لوازم فکری خودتان پایبند باشید.اولین لازمه فکری شما این است که از حکومت سرکوب گر کره شمالی حمایت کنید.چون امریکا با آن مخالفت می کند.آیا این کار را می کنید؟ دومین لازمه فکری شما این است که خصوصی سازی در اقتصاد را کنار بگذارید. چون غرب هم حامی خصوصی سازی است. آیا می توانید این کار را بکنید در حالی که این مسئله جزء سیاست های اصلی اقتصاد مقاومتی است؟ سومین لازمه فکری شما این است که از برجام حمایت کنید. چون اسرائیل و جمهوری خواهان و همه جنگ طلبان از آن انتقاد می کنند وهکذا...
  • بی نام IR ۲۱:۵۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۱
    60 4
    من ایرانیم.مسلمان شیعه. سنگر ساز بی سنگر و پاسدار امام.......تندروها بدانند اصلا من قصد دارم به همین لیست هاشمی رای بدهم. البته فکر کنم آن دکتری که رفت و حامیانش خیلی بیشتر برای انگلستان مفید بودند.
  • بی نام A1 ۲۲:۰۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۱
    62 4
    اینها خودش اعتراف می کنند که مردم بیشتر ماهواره می بینند تا رسانه ملی رو
  • عباس IR ۲۲:۱۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۱
    50 5
    ما اکثریتیم اکثریت جوان و اصلاح طلب همان اکثریت طرفدار آقای هاشمی ما بزرگتر از این حرفهاییم .
  • بى نام A1 ۲۲:۱۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۱
    48 7
    خدمت اقاى خاتمى عزيز عرض کنم,, ايت الله رفسنجانى الان شده محبوب ايراني ها ب نظر من با اين تخريب هاخودتون خسته ميکنيد محبوبيت ايت الله هاشمى رو بيشترميکنيد مردم شعور دارند لعنت بر انگلىس لعنت بر امريکا لعنت بر اسراىىل لعنت بر ضد ولاىت فقىه
  • سربازان ولايت ۲۲:۳۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۱
    44 1
    خبرها رسيده كه از عوامل نفوذى نزديك به يكى ازافرادى كه ميان كانديداهاى مجلس خبرگان هستتند با علم ضربه زدن به جامعه و لباس روحانيت عللخصوص آيت الله هاشمى و روحانى و علوى ،درى نجف آبادى و .....اين بازى اشتباه و بى دليل را شروع كرده اند ،كه اين حركت نه باعث ريزش آراء ليست فوق نشده وهيچ ثمره و منفعتى براى ديگر رقبا نداشته بلكه با اعلام نظرسنجى امروز اينسنابا ٣٥٪رشد نسبت به ٤روز اخير به بالاترين حد مشاركت مردمى در ميان ديگر ليستهاى اعلامى به حداكثرحظور مردمى در ادوار گذشته رسيده است..
  • بدون نام ۲۲:۴۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۱
    72 6
    فقط ليست آيت الله هاشمى .من براى اولين با طى اين ١٥ سال اخير ميخوام به ليست هاشمى راى بدم و تو انتخابات شركت كنم
  • بی نام A1 ۲۲:۵۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۱
    64 5
    این افراطی ها با این حرکات انگیزه مردم برای شرکت در انتخابات و رای نه به افراطی ها رو بیشتر میکنند
  • بی نام IR ۲۳:۲۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۱
    37 2
    هر کاری می کنی بکن ولی خونه رو کثیف نکن
    • بی نام IR ۰۴:۰۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۲
      8 1
      جمله پر مغزی است
  • امیر IR ۰۴:۲۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۲
    24 1
    با سلام خدمت اقایان فیروز ابادی حدادیان بوشهری ممدوحی خاتمی و همچنین روزنامه وطن و خلاصه هر کسی که با لیست هاشمی مشکل داره خدمتتون عرض کنم که از جناب اقای پوتین تقاضا میکنم از لیست شما حمایت کنه تا از قافله عقب نمونی
  • شقایق A1 ۰۴:۲۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۲
    8 1
    از انگلیسی ها بدتر آنهایی هستند که تبلیغ انگلیس و لیست انگلیسی ها را میکنند. شایدکیف انگلیسی صحت داشته باشد
  • بي نام ۰۵:۵۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۲
    13 1
    مگر كارشناسان سياسي كشور ما در مورد انتخابات امريكا يا كشورهاي ديگه اظهار نظر نميكنن كه اين اگه بياد اينطوره اون نياد اونطوره شما نظر ميديد خوبه ولي اونا نظر ميدن حالا يا درست يا غلط شما عصباني ميشيد كانديدايي كه اسم ميبرن انگليسي هستن البته اونا دوست دارن تنش هم درست كنن كه هميشه هم موفقن همينطور كه الان همرو به جون هم انداختن
  • m IR ۰۶:۰۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۲
    15 1
    جالبه اگر آقایون مورد نظر اونها از گروهی حمایت کنند عین لیست اسلام وانقلابه اما اگر هاشمی یا از طرفدارایه هاشمی از همان افراد حمایت کنند میشن انگلیسی کسی نیست به اینا بگه افرادی که هاشمی حمایت کرده اکثرا از داخل لیست جامه مدرسین و جامه روحانیت فقط اون سه نفر داخل لیست هاشمی نیستند
  • بی نام RO ۰۶:۲۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۲
    1 10
    مردم فهیم تهران به رفسنجانی که فقط وفقط به فکر جیب خود و خانواده اش بوده وهست رای نخواهند داد.
  • بی نام DE ۰۶:۳۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۲
    3 1
    با سلام دوستان بیاید با هم و یک صدا از لیست هاشمی حمایت کنیم وقتی خاتمی از قبل انتخابات خود را سر لیست انتخاب میکند وبفهمد در نزد مردم جایگاهی ندارد اینها با این کارشان باعث شدن مردم بیشتر به طرف طیف سید حسن خمینی و هاشمی گرایش پیدا کردن
  • محسنm.b IR ۰۶:۴۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۲
    2 1
    حضرات اصولگرا دارند کمک میکنند به خود انگلیس تا سیاست تفرقه بنداز حکومت کن رو تو ایران انجام بدن.اگه امروز از اصول گرا ها تعریف میکردن چکارباید میکردیم.اونها خوب میدونند چجوری تعریف کنن.شک نکنید که از هاشمی .و... هم دل خوشی ندارند وفقط برای تفرقه این کار رو می کنند.بعدشم اونها فهمیدن تو لیست هاشمی و.. چهار تا عاقل پیدا میشه نه مثل چند نفر دیگه که فقط ادعا دارند ونتیجه عملکردشون تو اون هشت سال لعنتی محرزه
  • بی نام A1 ۰۶:۵۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۲
    26 1
    واقعا جناب فیروز آبادی در چه جایگاهی هستند که اعلام جرم می کنند علیه رئیس جمهور کشور؟
  • بی نام IR ۰۷:۳۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۲
    17 1
    به نظرم نزدیک انتخابات شده و ازادی عمل خبر انلاین در نشر نظرات مردم بیشتر شده.
  • بی نام RO ۰۸:۱۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۲
    15 1
    بی بی سی هم فهمیده اگر بخواهد بیننده داشته باشد باید دست کم بعضی وقتها حرف مردم را بزند
  • اشنا IR ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۲
    14 1
    اینها را شورای نگهبان تائید کرده است.
  • کونانی مقیم تهران A1 ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۲
    18 1
    عشق منی هاشمی بت شکنی هاشمی رای ما فقط لیست هاشمی اران آباد با لیست آیت االه مجاهد و نستوه هاشمی بهرمانی
  • بی نام IR ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۲
    15 1
    در لیستهایخبرگان تهران ازمونی برای مدافعین و منتقدین عملکرد شورای نگهبان می باشد توهین نکنیم هیچ کدام از کاندای محترم وابسته به خارج نیستند افراد مدعی مدارک به مقامات مسول ارایه نمایند
  • بی نام IR ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۲
    19 2
    هدف انگلیس فتنه گری است هواسمون راجمع کنیم .. لیستی که سرلیست آن آقایان هاشمی وروحانی هستند این آقایان را شورای نگهبان تایید کرده اگربه این لیست بگویید انگلیسی شورای نگهبان رازیرسوال میبرید آقایون نکنید این کارها را بکجا چنین شتابان ؟
  • فرزاد IR ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۲
    29 2
    اصلا اینا حقوق از ملکه انگلیس میگیرن خیلی کار خوبی میکنن ما هم بهشون رای میدیم.
  • امیر پرسپولیسی A1 ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۲
    22 1
    سلام دوستان دیکه مردم آگاه شدن تبلیغات سونکنید زنده باد رفسنجانی. ضمنا سعید حدادیان از که نظر میده ما نمیدونیم. بس کنین دیکه امریکا و انگلیس و غیره به فکر مملکت خودمان باشید
  • محمد A1 ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۲
    8 52
    مرگ برامریکاوانگلیس و مرگ بر منافق
  • بی نام A1 ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۲
    48 3
    خوشم میاد ملت رو ترغیب میکنید به ماهواره دیدن
  • بی نام A1 ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۲
    3 8
    لیستی که سر لیستش هاشمی باشه معلومه چیه وبه کجا وابسته است
  • amin IR ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۲
    5 3
    به اون 5تا هرگز رای نمیدم
  • مرتضی A1 ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۲
    0 7
    سیاست بی پدر مادر. امام ملت کجایی یادت بخیر.
  • اردلان IR ۱۶:۲۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۲
    7 4
    در سال 1979 امام خمینی ره از طرف مجله آمریکایی تایم مرد سال جهان شناخته شدند . پس یعنی آمریکا طرفدار امام بود؟ هر پدیده ای را در شرایط خاص خودش تفسیر کنیم . اجازه بدهیم مردم با آرامش افرادی را که میخواهند انتخاب کنند و به انتخاب آنها احترام بگذاریم . انتخابات مفهومش اجازه دادن به مردم برای تعیین سر نوشتشان است . به امید اینکه دوره تمرین دموکراسی تمام شود و احترام به عقاید دیگران جزو اصول بدیهی رفتارهای ما باشد .
  • محمد A1 ۱۹:۱۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۲
    6 2
    لیست لیسته هاشمی مجلس مجلسه اصلاحات ..حالا شما ها دستو پا بزنین بندازین گردن این کشور و اون کشور درود بر اصلاحات و درود بر هاشمی و درود بر ایران اریائی
  • بی نام IR ۱۹:۲۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۲
    4 2
    این پروژه‌های نخ‌نما دیگه نه کارایی داره و نه برد و تاثیر. گروهی که پایگاه مردمی ندارن از این حربه به عنوان آخرین تلاش‌هاشون برای موندن استفاده می‌کنن. می‌تونن امیدوار باشن یه عده که دسترسی به اطلاعات و اخبار آزاد و اینترنت ندارن رو تحت تاثیر قرار بدن. اما اکثریت مردم تصمیمشون رو برای نه گفتن به اونها و تمامیت‌خواهی‌هاشون گرفتن و با رای دادن به لیست هاشمی جواب این شانتازهای بی‌تاثیر رو خواهند داد.
  • aliirani US ۲۰:۱۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۲
    6 2
    پس خوشا به درایت وعلم شورای نگهبانکه تمامی یاران قدیمی انقلاب رو رد صلاحیت کرد و به جای اونا دست نشانده های انگلیس و آمریکا رو تایید کردند
  • بی نام IR ۲۰:۳۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۲
    8 3
    یعنی مقصر همه چیز در ایران انگلیس و کشورهای دیگر هستند؟ مردم از تندروی و زور گفتن و بی نشاطی جامعه خسته شدند از این که فقط سلیقه عده ای برای اداره کشور در نظرگرفته شودچرا نمیخواهیم واقعیت ها را بپذیریم؟
  • بی نام IR ۲۰:۴۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۲
    9 3
    مالیست آقای هاشمی رفسنجانی را قبول داریم و به ایشان و آن لیست رای خواهیم داد از تندروی و تکروی عده ای که فقط به منافع خودشان نه همه مردم فکر میکنند خسته و بیزار شدیم بآیا وقت آن نشده بعداز37 سال یادبگیریم از سلایق همه مردم در اداره امور کشور استفاده شود تا همه راضی باشند؟ضمنا دشمنان داخلی ما دست کمی از بیگانگان ندارند
  • بی نام IR ۲۰:۴۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۲
    7 2
    ما به عدالت آزادی و درنظرگرفتن همه سلایق و خردجمعی و منافع جمعی رای میدهیم نه باز به عده ای که در دو دوره گذشته نشان دادند فقط به فکر خودومنافع و خالی کردن بیت المال هستند و مردم برایشان کوچکترین اهمیتی ندارد
  • بی نام A1 ۲۱:۰۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۲
    14 3
    من ماهواره ندارم و نفهمیدم bbcچی گفته ، چرا دلواپسان نگاه میکنند؟
  • بی نام A1 ۰۴:۳۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
    6 3
    انگ زدن‌های انتخاباتی از روی درماندگی است
  • بهروز IR ۰۵:۳۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
    9 3
    رئیس ستاد کل نیروهای مسلح موضع تندی در این باره گرفته است. او دخالت بیگانگان در انتخابات ایران را توهین‌آمیز خواند و گفت: کسانی که آمریکا و انگلیس از آنها حمایت کردند، اگر اعلام برائت نکنند، مجرم بوده و در این توهین شریکند. یعنی با منطق شما اگه انگلیس روزی از رهبری هم حمایت کنه ایشان مجرمند با این منطق مملکت اداره میکنین؟
  • محسن IR ۰۶:۲۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
    4 1
    خوب این چه انتخاباتی شد دیگه .
  • محمد A1 ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
    2 0
    اما نظر بنده حقیر اینه که آقایان از اینکه بی بی سی از لیست مردمی حمایت کرده خوشحالند چون این مسئله رو هم چماق کردن تو سر کاندید های مردمی بزنند و از طرفی دائم برای کاندید های مورد نظرشون تبلیغ کنند این یعنی یک تیر و چند هدف
  • بی نام IR ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
    2 1
    این روزنامه ها و سایت های باصطلاح زرد مثل جوان واقعا شرم کننداینها دشمنان داخلی هستند
  • بی نام A1 ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
    3 1
    فیلم دایی جان ناپلئون شروع شد. کار کار اینگیلیسهاست؟؟؟؟ فقط 37 ساله استکبار دشمن نفوذی فریب خورده انگیلیسی امریکایی موساد جورج سورس فتنه گر پس کی ازادی و زندگی
  • مرصاد IR ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
    4 2
    هاشمی عزیز گام دومت بحول قوه الهی هم قطعیست ما منتظر سومیش هستیم
  • هادی IR ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
    5 1
    اصلاح طلبان حداقلش بددهن و دزد نیستند.
  • جانباز محمد دامن باغ A1 ۱۸:۲۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
    2 2
    خطاب من به هردو جناح است. باید از خون شهدا خجالت بکشید. خوشی زیر دلتان را زده .بجای این که بفکرمردم باشید. بفکر خانواده های شهید و جانباز با این حقوق های ناچیز.و کارگران وجوانان بیکار و معظلات کشور باشید. افتاده اید دنبال دعواهای سیاسی خودتان.