استاندار گیلان : همه باید کمک کنیم تا سرمایه گذار حمایت شود

به مناسبت فرا رسیدن نوروز ، بخش اقامتی ،پذیرایی و گردشگری کاروان سرای شاه عباسی لات پس از مرمت و بازسازی توسط بخش خصوصی با حضور استاندار گیلان در منطقه سراوان رشت راه اندازی شد.

به گزاش خبرگزاری خبرآنلاین ، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان دکتر نجفی ،این مجتمع را که بخش خصوصی برای مرمت و بازسازی آن 25 میلیارد ریال هزینه کرده در نوع خود بی نظیر توصیف کرد و افزود : خدا را شاکریم که در آغازین روزهای بهار سال 95 توفیق یافیم تا یکی دیگر از وعده های سفر ریاست جمهور به گیلان تحقق یابد .

وی با بیان اینکه یکی از مصوبات سفر دکتر روحانی به گیلان اجرای طرح های گردشگری و احیای بناهای تاریخی با مشارکت بخش خصوصی بود گفت : متاسفانه بخش گردشگری استان در سالهای اخیر مغفول مانده و بخش از اشتغال در این زمینه را از دست داده ایم .

وی با بیان اینکه از ابتدای ورود خود به استان همواره گیلان بهتر و برتر شعار بنده بوده است افزود : این مهم با تشویق و ترغیب سرمایه گذاران بخش خصوصی تحقق می یابد و همه باید کمک کنیم تا سرمایه گذار حمایت شود و آسیب نبیند.

استاندار گیلان بر ضرورت توسعه بخش خصوصی تاکید کرد و افزود : در مدت دو سال و نیمی که خداوند توفیق خدمت رسانی به مردم عزیز گیلان را نصیب بنده کرده است همواره با نگاه توسعه بخش های کشاورزی ، صنعتی، گردشگری ، و فعال نمودن حوزه تجاری، منطقه آزاد و توسعه دریا محور با حمایت از بخش خصوصی بوده است .

دکتر نجفی همچنین با اشاره به فعالیت های خوب صورت گرفته در استان در بخش های مختلف فرهنگی و آموزشی اظهار داشت : گزارش های ارائه شده در بخش های مختلف حاکی از وضعیت مطلوب و امیدوار کننده در استان است .

نماینده عالی دولت با اشاره به نام گذاری امسال مزین به اقتصاد مقاومتی ، اقدام و عمل با بیان اینکه دولت نیز کار خود را با امید آغاز کرده افزود : مردم با نگاهی که در انتخابات هفتم اسفند داشتند با حضور خود امید را طلبیدند و باید تلاش کنیم تا امیدی که مردم خواستار آن هستند محقق گردد و آرامش و رفاه مردم بیشتر شود .

وی به تاکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر بهره گیری از فرصت ها و توانمندی های داخل کشو ر با نگاه برون نگر اشاره کرد و افزود : با همان تدبیر که خط مشی امروز دولت نیز می باشد اکنون نگاه برون نگر با دیپلماسی خوب هموار گردیده و ارتباط با دنیای خارج محقق تا از تجارب ، فناوری ها و اندیشه های دانش بنیانی دنیا بهره مند گردیم و توان داخلی خود را پربارتر کنیم .

وی از اختصاص اعتبارات دولتی در پروژه های راه ، آزاد راه ، راه آهن ، پروژه های کشاورزی ، ساخت مدارس ، سدها و احداث کنار گذرها خبر داد و بر ضرورت توسعه سرمایه گذاری بخش خصوصی در استان تاکید کرد .

دکتر نجفی از تشکیل ستاد اجرایی خدمات سفر از ماههای گذشته در استان خبر داد و افزود : این ستاد از ماهها قبل کار خود را در بخش های مختلف کنترل ترافیک ، امنیت راهها ، خدمات پایانه ای ، تنظیم بازار ، بخش تعزیرات و بازرسی جهت ارائه تسهیلات مناسب به مسافران آغاز کرد .

استاندار گیلان وضعیت تنظیم ارزاق در استان را بسیار مطلوب دانست و از حضور قوی بازرسان و ارئه خدمات بهداشتی و اسکان مناسب مسافران در استان خبر داد و افزود : علاوه بر اماکن اقامتی تهیه شده توسط بخش خصوصی ، 399 مدرسه نیز برای اسکان فرهنگیان عزیز در سراسر استان در نظر گرفته شده است .

نماینده عالی دولت در گیلان مجموعه فرآیند خدمات رسانی به مسافران را مثبت ارزیابی کرد

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 521363

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =