یکی از نمایندگان تهران، در مخالفت با لایحه بودجه 95 و موافقت با گزارش کمیسیون تلفیق، از مشابهت های بودجه نویسی دولت روحانی و احمدی نژاد سخن گفت و گلایه کرد.

به گزارش خبرآنلاين، احمد توکلي نماينده تهران به عنوان عضو چندين و چند ساله کميسيون هاي برنامه و بودجه و تلفيق، گفت که موافقتش با مصوبه کمبيبون تلفيق، به منزله تاييد نظام بودجه ريزي کشور نيست. چرا که اين نظام در حال حاضر منجر به افزايش اعتماد سرمايه گذاري و کاهش رکود نمي شود.

او که از ورود به مجلس دهم، بازمانده است، مي گفت کميسيون تلفيق يک سوم وقتش را براي بررسي رديف هاي بودجه 95 گذاشته است، اين وقت را کافي خواند و تاکيد کرد: ممانعت از قانون گذاري در حين بررسي لايحه بودجه 95از جمله مزاياي اين لايحه است که هم دولت آن را لحاظ کرده و هم کميسيون تلفيق.

اهم سخنان وي از اين قرار است:

**در مورد هدفمندي يارانه ها کميسيون تلفيق گام مثبتي برداشته و نمايندگان مجلس، وزرا و اساتيد دانشگاه و افراد با درآمد بالا را از فهرست يارنه بگيران، حذف کرده است. مشکل اين است که روحاني حرف نتثوابي زد و گفت سرکشي به حساب شخصي افراد، سرک کشيدن به زندگي خصوصي مردم است در حاليکه نظران مالياتي، نامحرم نيستند و در تمامي دنيا اين ناظران بر حساب هاي بانکي مردم نظارت دارند.

**اگر دولت به حساب هاي مردم نظارت کند، هم مستحق ها شناسايي مي شوند و پول بيت المال براي پرداخت يارانه هدر نمي رود و هم مي توان ماليات را افزايش داد.

**کميسيون تلفيق برخي تبصره هاي خطرناک بودجه 95 را حذف کرد. از جمله تبصره اي که يادآور روزهاي آخر دولت احمدي نژاد بود که 74 هزار ميليارد تومان از ذخاير بانک مرکزي را صرف تمامي بدهي هاي دولت مي کرد. در حاليکه ما از اين بند شکايت کرده و با همراهي آقاي لاريجاني و نجابت، به شوراي پول و اعتبار و ديوان عدالت اداري رفته و از آن دولت شکايت کرديم و خدا خيرشان دهد که شکايت ما را پذيرفتند که دولت حق ندارد براي پرداخت بدهي هايش از بانک مرکزي پول بردارد. البته آقاي احمدي نژاد سعي کرد راي ديوان عدالت را دور بزند و از طريق شوراي اعتبار اين پول را تامين کند که با تصويب قانوني اين کار را غيرقانوني اعلام کرديم.

**متاسفم که دولت روحاني هم مي خواست همين روال از دولت قبل را ادامه دهد. اگرچه آقاي طيب نيا لطف کرد و براي من توضيحاتي داد که بانک ها بتوانند با دنيا ارتباط بهتري برقرار کنند؛ اما خوشحالم که کميسيون تلفيق آن را حذف کرد. دولت به جاي انباشت گندم، اول موش هاي انبارها را بايد بگيرد! نبايد فقط پول در اختيار دولت بگذاريم.

** کميسيون تلفيق، گام خوبي براي حفظ منابع صندوق توسعه ملي برداشت. دولت قبل برداشتي از اين صندوق داشت که برخلاف وعده اش شش ماهه پس نداد و پولي که بايد صرف خريد دارو مي شد، خرج ساختمان سازي شده! صنايع روستايي و گردشگري، 173 ميليارد تومان از اين بودجه را صرف دو ساختمان کرده است! کارهاي عجيبي با پول اين صندوق شده از جمله پرداخت بودجه رفاهي کارکنان يک وزارتخانه!

**حساب صندوق توسعه ملي را بايد يک راه نجات در کشور دانست و به آن دست درازي نکرد.

2727 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 525694

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 11
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۷:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۲
    14 3
    يعني تا حالا ميگرفتن؟ اي بي وجدانها
  • بی نام IR ۰۷:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۲
    18 2
    یعنی واقعا نمایندگان یارانه می گرفتند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ متاسفم
  • بی نام RO ۰۷:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۲
    24 4
    میلیون میلیون حقوق میگیرین اونوقت یارانه هم میخواین؟؟ عجب حریصایی هستین شماها
  • علیرضا IR ۰۷:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۲
    8 7
    بیچاره اساتید دانشگاه ؛ اسمشون تو دهن بزرگه و پرستیژ داره اما برید ببینید چقد درامد دارن ؟
  • بی نام A1 ۰۷:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۲
    15 3
    آقای توکلی من بازنشسته یارانه ام را قطع کرده اند اونوقت تازه یارانه وزرا ونمایندگان را میخوان قطع کنن
  • بی نام IR ۰۸:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۲
    9 2
    دولت به جاي انباشت گندم، اول موش هاي انبارها را بايد بگيرد قابل تامل...
  • بی نام A1 ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۲
    9 2
    مگه تا حالا وزرا و نمایندگان یارانه میگرفتند؟؟؟؟؟ بجای اینکه بگم من دیگه حرفی ندارم ، میگم من دیگه چیزی نمی دونم .
  • بی نام A1 ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۲
    8 3
    این آقای توکلی چیزی بجز مالیات در اقتصاد سراغ نداره؟ شما چه چیزی در ما به با ازاء مالیات به مردم میدی که اینقدر مالیات مالیات میکنی؟ خودمات درمانی مجانی به کل مردم ایران میدی یا بیمه بیکاریشون کفاف زندگی آبرومند رو میده؟ اول خدماتتون رو درست کنید بعد پول از مردم بگیرید.
  • بی نام IR ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۲
    10 2
    یعنی تا الان وزیران و نمایندگان یارانه میگرفتند؟؟؟؟؟؟
  • حسن IR ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۲
    12 4
    از نظر من دولت باید بر حساب مردم نظارت داشته باشد تا مشخص شود بعضیها پولهای بی حساب را ازکجا می اورند. اگر میخواهیم اقتصاد پویا و خوبی داشته باشیم این کار ضروری است. فلان آقا از کجا اورده 200 میلیون بدهد ماشین بخرد. یا چرا فلان کارخانه قیمت مصرف کننده بر روی کالا را چند برابر قیمت میزند. آیا از اصول کار و بار اینه که مردم در عرض یکسال صاحب همه چیز شوند یا باید بندرت اتفاق بیافتد.
  • بی نام IR ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۲
    5 10
    فقط توکلی کار یک نماینده را انجام می دهد.