شش بیمارستان در رشت اخطاریه زیست محیطی دریافت کردند

شش بیمارستان آلاینده محیط زیست در رشت اخطاریه زیست محیطی دریافت کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین ، به نقل از روابط عمومی اداره کل محیط زیست گیلان رودخانه ها بعنوان شریان حیاتی در تامین آب شرب ، کشاورزی ، صنعتی و تکثیر آبزیان نقش مهمی ایفا می نمایند . ورود مواد آلاینده اعم از فاضلابهای صنعتی و انسانی به دو رودخانه زرجوب و گوهررود سبب شده تا این دو رودخانه بعنوان آلوده ترین رودخانه استان محسوب گردد . بطوریکه آلایندگی ناشی از ورود فاضلاب به این دو رودخانه سلامت و بهداشت ساکنین مجاور را به خطر انداخته است . 

اصغر خودکار رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رشت گفت :شش بیمارستان شهر رشت بدلیل عدم مدیریت صحیح سیستم تصفیه فاضلاب ،نداشتن سیستم تصفیه فاضلاب مناسب و بالا بودن میزان برخی از پارامتر های آلاینده بیش از حد استاندارد محیط زیست ، موجبات آلودگی محیط زیست و رودخانه های زرجوب و گو هر رود را فراهم آورده و با ادامه روند نامطلوب فعلی خسارات جبران ناپذیری را بر محیط زیست تحمیل می نمایند .
خودکار افزود :اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رشت با ابلاغ اخطاریه زیست محیطی به بیمارستانهای مذکور جهت احداث و مدیریت بهینه سیستم تصفیه فاضلاب و ارائه برنامه زمان بندی اقدام نموده است که پس از اتمام زمان اخطاریه زیست محیطی به استناد ماده 688 قانون مجازات اسلامی تحت پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت .

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 526555

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =