۰ نفر
۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۵:۵۵
پلنگ در کهگیلویه 21 راس دام را تلف کرد-تصویر

علیپور اظهار داشت: باوجود ضرر و زیان مالی از ناحیه جانور وحشی دامدار متضرر هیچ گونه آسیبی به جانور نزده و حتی اعلام کرده است که هیچ کس حق ندارد از این موضوع سوءاستفاده کند.

به گزارش خبرآنلاین از استان کهگیلویه و بویراحمد،رییس حفاظت محیط زیست شهزستان کهگیلویه در جمع خبرنگاران گفت» 21 راس دامدر در شهرستان کهگیلویه تلف شدندکه به احتمال زیاد توسط پلنگ دریده شده اند هر چند که تعدادی از این دادم ها به صورت نیمه جان توسط دامدار سز بریده شدند .
دامدار متضرر 50 رأس بز داشته که از این تعداد 21 رأس آن توسط یک جانور وحشی که به احتمال زیاد پلنگ بوده دریده شده و تعدای از آنها که نیمه‌جان بودند توسط دامدار سر بریده شدند.

سید قدرت‌الله علیپور افزود : دامدار متضرر ادعا کرده است که پلنگ را به چشم خود در این منطقه (کوه سیاه) دیده است.

علیپور اظهار داشت: باوجود ضرر و زیان مالی از ناحیه جانور وحشی دامدار متضرر هیچ گونه آسیبی به جانور نزده و حتی اعلام کرده است که هیچ کس حق ندارد از این موضوع سوءاستفاده کند.
رئیس حفاظت محیط زیست کهگیلویه بیان کرد: راهنمایی‌های لازم در مورد استفاده از بیمه حمله پلنگ و گرگ به دامدار داده شده است.

علیپور گفت: زیستگاه مساعد کوه سیاه احتمال وجود گونه پلنگ را در این منطقه افزایش داده است.

وی ابرازکرد: کوه سیاه در20 کیلومتری مناطق حفاظت شده و با مساحت حدود 30 هزار هکتار در شهرستان لنده و خارج از مناطق چهارگانه تحت مدیریت این سازمان و دارای تنوع گونه جانوری ازجمله خرس قهوه‌ای، کبک دری و معمولی، پلنگ، گراز، کفتار، روباه و انواع پرندگان شکاری است.

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 530091

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۶:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۵
    12 1
    این حمله پلنگ نیست.چون پلنگ یا کلا گربه سانان یه مورد رو نشون میکنن و بعد از شکار دیگه کاری به بقیه گله ندارن.بیشتر گرد و شغال یه همچنین حملاتی میکنن و آسیب زیادی میزنن
    • بی نام A1 ۰۶:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۵
      3 1
      درست میگه
    • بی نام A1 ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۵
      2 1
      آره راست میگه