فرهاد توحیدی معتقد است که اگر در جشنواره اعتیاد و رسانه سلیقه سازی از طریق معیارهای کیفی و استاندارد فنی صورت گیرد شاید در امتیاز برنامه سازی و کسانی که کار می کنند موثر باشد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، فرهاد توحیدی عضو هیات انتخاب چهارمین جشنواره اعتیاد و رسانه گفت: هدف گذاری جشنواره های موضوعی مانند جشنواره اعتیاد و رسانه مهم است.

وی با بیان اینکه جشنواره اعتیاد و رسانه بیشتر برنامه سازان را جستجو می کند افزود: درواقع هدف اصلی از برگزاری رشد کمی و کیفی آثاری است که در این حوزه ساخته می شود زیرا همه این آثار از طریق رسانه های جمعی مخصوصا صدا و سیما در معرض دید تماشاگران قرار گرفته است و البته فعالیت تلویزیون در این زمینه بیشتر بوده است.

این عضو هیئت انتخاب جشنواره اعتیاد و رسانه گفت: این نوع آثار را بیشتر بخش های دولتی می سازند و یا تلویزیون بر روی  آنها سرمایه گذاری می کند درحالیکه بهتر است تا تنوع بیشتری در این نوع آثار وجود داشته باشد تا مورد توجه قرار گیرند.

توحیدی ادامه داد: جشنواره اعتیاد و رسانه از نظر کارکرد جشنواره ای نیست که از طریق نشان دادن فیلم ها به مردم پیامی به آنها ابلاغ کند زیرا این فیلم ها در گذشته به گیرندگان پیام رسیده است بنابراین هدف گذاری ، ارزیابی و دادن جایزه به بهترین آثار است که به کیفی تر شدن آثار منجر می شود.

وی خاطرنشان کرد: از نکات مهمی که در این نوع جشنواره ها باید به آن توجه داشت سطح کیفی آثار است متاسفانه برخی از آثاری که به جشنواره اعتیاد و رسانه رسیده است از سطح کیفی بالایی برخوردار نیستند و جشنواره باید توجه داشته باشد که حتی در وردی های آثار نیز سخت گیری بیشتری داشته باشد.

توحیدی یادآور شد: باید توجه داشت که اگر آثار رسیده به جشنواره از سطح کیفی بالایی برخوردار نباشند درواقع اتلاف منابع است درحالیکه اگر در این جشنواره سلیقه سازی از طریق معیارهای کیفی و استاندارد فنی صورت گیرد شاید در امتیاز برنامه سازی و کسانی که کار می کنند موثر باشد در غیر این صورت تبدیل به مراسم های روتینی می شود که تنها برگزارکننده هستند تا بگویند در زمینه اعتیاد فعالیتی انجام داده اند.

چهارمین جشنواره سراسری اعتیاد و رسانه شامل آثار هنری ورسانه ای با موضوع اعتیاد است که اردیبهشت ماه سال جاری با معرفی برگزیدگان به کارخود پایان خواهد داد

58245

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 533046

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =