وزیر امور خارجه کشورمان با مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، وزیر خارجه استرالیا و دیمیستورا دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، دکتر محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه که جهت شرکت در نشست گروه تماس بین المللی سوریه دوشنبه شب وارد وین پایتخت اتریش شد بلافاصله پس از ورود با خانم موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپائی در هتل محل اقامت خود دیدار و گفتگو کرد.

در این ملاقات در خصوص آخرین تحولات مربوط به اجرای توافق برجام و تحولات سوریه گفتگو و رایزنی شد.

دکتر محمد جواد ظریف همچنین در دومین دیدار خود پس از ورود به وین با خانم جولی بیشاب وزیر خارجه استرالیا دیدار و گفتگو کرد.

در این ملاقات در خصوص آخرین تحولات سوریه به ویژه در زمینه مشکلات فراروی ارسال کمک های انسانی به قربانیان بحران سوریه و همچنین روابط دوجانبه ایران و استرالیا و نتایج سفر اخیر دکتر ظریف به کانبرا گفتگو و رایزنی شد.

دکتر محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه در سومین دیدار دیپلماتیک خود پس از ورود به وین پایتخت اتریش با دیمیستورا نماینده دبیرکل سازمان ملل متحد در امور سوریه دیدار و گفتگو کرد.

در این ملاقات در خصوص آخرین تحولات سوریه و اقدامات بعمل آمده در زمینه ارسال کمک های انسانی به مناطق مختلف این کشور و همچنین ترتیبات اجلاس سه شنبه گروه تماس بین المللی سوریه گفتگو و رایرنی شد.

ظریف که برای شرکت در این نشست به اتریش رفته است در مورد اهداف نشست گفت: نشست گروه حمایت از سوریه فرصتی برای تاکید بر ضرورت رعایت کامل آتش بس است.

وزیر خارجه کشورمان در جمع خبرنگاران در وین با اشاره به اینکه گروههای تروریستی همه سوریه، کل منطقه و جامعه بین المللی را تهدید می کنند گفت: ضروری است با این گروههای تروریستی مقابله شود و اجازه نداد گروهها تروریستی با استفاده از آتش بس اقدامات تروریستی علیه مردم سوریه را شدت بخشند.

ظریف بیان داشت: فرصت، فرصت مناسبی است وجمهوری اسلامی از ابتدا برای حل و فصل بحران سوریه تاکید بر راهکار گفت‌وگوهای سیاسی داشته است.

ظریف افزود: بحران سوریه برخلاف تلاش برخی گروههای تروریستی و حامیان منطقه ای و بین المللی راه حل نظامی ندارد.

5252

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =