ششمین پاسداشت موسیقی آشیقی در زنجان برگزار شد

ششمین پاسداشت موسیقی آشیقی به همت انجمن ادبی استان و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در زنجان برگزار شد.

به گزارش خبرآنلاین،ششمین پاسداشت موسیقی آشیقی با رویکرد داستان گویی با حضور اساتید برجسته موسیقی آشیقی و شهروندان هنر دوست در زنجان برگزار شد.

در راستای حمایت از موسیقی اصیل ایرانی به ویژه موسیقی شناسنامه دار استان زنجان برنامه های ویژه موسیقی هر ساله در استان زنجان برگزار می شود و در همین راستا  تالار هنر فرهنگسرای امام خمینی(ره) زنجان پذیرای اساتید برجسته موسیقی آشیقی زنجان و علاقه‌مندان به هنر موسیقی بود و فعالان عرصه موسیقی آشیقی از سراسر استان زنجان در این برنامه حضور داشته و با ایفای هنرخود آوای زیبای سازخود را در کنار بیان سخنان ناب و دلنشین در تالار هنر طنین انداز کردند.

آشیق مسلم عسگری، گلابعلی داودی،محمد نجفی از جمله اساتید برجسته موسیقی آشیقی حاضر در این مراسم بودند و همچون سالهای گذشته گروههای متعدد موسیقی از سراسر استان از جمله زنجان ،ابهر ،خرمدره و خدابنده طارم و ماهنشان برای ششمین بار با همکاری انجمن موسیقی استان این پاسداشت را برای هنرمندان آشیق استان برگزار کرد.

این مراسم با اجرای گروههای موسیقی آشیقی از سراسر استان همراه بود که ساز و آواز آشیقی را با داستان گویی که محور اصلی هنر آشیقی است همراه کرده و بینندگان و شنوندگان را محوهنر زیبایی خود نمودند .

از نکات جالب این برنامه اجرای موسیقی توسط آشیقهای با تجربه و نیز آشیق های بسیار جوان بود که پشتوانه ای برای این هنر ارزشمند در استان زنجان محسوب می شوند.

در پایان از تمامی گروههای موسیقی آشیقی با اهدای لوح سپاس تجلیل شد

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 541894

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =