۰ نفر
۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۶
شکارچی پا بلند به آغوش طبیعت بازگشت

رئیس حفاظت محیط زیست اسدآباد از رها سازی یک سارگپه پابلند در دشت اسدآباد خبر داد و گفت: این پرنده شکاری بیمار پس از یک دوره تیمار به آغوش طبیعت بازگشت.

به گزارش خبر آنلاین از اسدآباد ؛ رامین رمضانی، رئیس حفاظت از محیط زیست این شهر طی گفتگویی با اعلام مطلب فوق افزود: این پرنده نابالغ که به دلیل ضعف جسمی و سوء تغذیه قادر به پرواز نبود توسط همیاران محیط زیست در حاشیه شهر زنده گیری و به اداره محیط زیست انتقال داده شد که بعد از چهار روز مداوا و درمان و پس از بهبودی به آغوش طبیعت بازگردانده شد. 

رمضانی خاطرنشان کرد: سارگپه پابلند پرنده ای شکاری و از خانواده عقاب و به رنگ مشکی است که رنگ تیره این پرنده کمتر در طبیعت دیده می شود، چون سارگپه های پا بلند معمولا به رنگهای روشن هستند.

وی تصریح کرد: گونه سارگپه بومی منظقه اسدآباد است و به خوبی در این ناحیه زادآوری کرده و پراکنش مناسبی دارد.

رمضانی گفت: سارگپه پابلند در دشت های وسیع ، نواحی نیمه بیابانی، کوهستان ها و مناطق بی درخت دیده می شود و روی زمین و گاهی نیز روی تک درخت ها آشیانه می سازد و از پستانداران و پرنده های کوچک و حشرات تغذیه می کند.

وی در پایان به ارتباط مردم و دوستداران طبیعت با اداره محیط زیست تأکید کرد و گفت: هموطنان ما از هر نقطه کشور و در هر زمان از شبانه روز می تواند مخاطرات و تخلفات محیط زیستی را از طریق سامانه 1540 به اطلاع سازمان حفاظت محیط زیست برساند تا در سریعترین زمان رسیدگی شود.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 544342

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =