فعال سیاسی اصلاح‌طلب معتقد است عملکرد دولت روحانی در سه سال گذشته مثبت بوده است و احتمال رای‌آوری او در سال 96 وجود دارد.

عبدالله ناصری عضو بنیاد باران در گفت و گو با خبرآنلاین، با اشاره به نزدیک شدن به 24 خرداد سالگرد پيروزي دولت يازدهم، عملکرد این دولت در سه سال گذشته را مثبت ارزیابی کرد و گفت: باید توجه کرد که محمود احمدی‌نژاد سال 92 چه چیزی را به دولت روحانی تحویل داد. آن چیزی که ما خبر داریم حتی اگر بخشی از آنها واقعیت داشته باشد نشان می‌دهد آقای روحانی خیلی موفق عمل کرده است.

وی برجام را نقطه عطفی در عملکرد دولت روحانی و نظام جمهوری اسلامی دانست و افزود: بستن پرونده تحریم‌های گذشته، باز کردن درهای جهان و دنیای بین‌الملل به روی ایران اتفاق بزرگی در سیاست خارجی و دیپلماسی دولت روحانی بود.

این چهره سیاسی اصلاح‌طلب عملکرد دولت روحانی در بخش بهداشت، آموزش و فرهنگ را هم قابل قبول دانست و گفت: دولت در حوزه بهداشت و درمان رویکردی قابل قبول داشت و توانست رضایت عمومی جامعه را کسب کند. در حوزه فرهنگ عمومی هم که تولیت آن با وزارت ارشاد بود علی رغم همه تنگناها خوب عمل شد. خصوصا که رفتارهای دوگانه و فشارهایی از ناحیه اجتماعی و جریانات تندرو به متولیان فرهنگی کشور وارد شد، ولی باز هم عملکرد این حوزه درخشان بود.

ناصری در ادامه این گفت و گو با اشاره به اینکه بخش اعظم دوره اول ریاست جمهوری روحانی صرف موضوع مذاکرات هسته ای شد، گفت: با این وجود دولت در عرصه سیاست داخلی هم عملکرد موفقی خصوصا در انتخابات داشت و توانست علی‌رغم برخي اقدامات نهادهای نظارتی، انتخابات موفقی را برگزار کند و فضایی را در سطح جامعه شکل دهد که مجلسی متفاوت شکل بگیرد.

این چهره سیاسی در ارزیابی نقاط ضعف دولت روحانی، گفت: واقعیت این است که آقای روحانی در حوزه معیشت و اقتصاد کار اساسی نکرد؛ جز اینکه تورم را مهار کرد. هرچند این کاهش تورم به قیمت افزایش رکود در اقتصاد انجامید. در واقع دولت در چالش بین رکود و تورم ترجیح داد که تورم را در اولویت قرار دهد. لذا معتقدم در یک سال باقیمانده باید تمرکز دولت بر روی خروج اقتصاد از رکود متمرکز شود.

عضو بنیاد باران گفت: رقیب خصوصا جمعیت تندرو و افراطی با توجه به قدرتی که در بخشی از جامعه داشت در این یک سال تلاش کرد گره محکمی بین امضای برجام و گشایش های اقتصادی بزند و این انتظار را در مردم ایجاد کند. به نحوی که افکار عمومی هم این امر را پذیرفته است. لذا این امر می تواند پاشنه آشیل دولت روحانی شود. هرچند نخبگان جامعه از ابتدا می دانستند تاثیر برجام به این زودی ها نخواهد بود.

وی که نمره بالایی به عملکرد دولت روحانی می‌دهد، افزود: خوشبختانه مجلس جدید تا حد زیادی خالی از عناصر تندرو و افراطی است و همسو با دولت است. این امر قطعا به رای آوری آقای روحانی در سال 96 کمک خواهد کرد.

ناصری با بیان اینکه اصولگرایان خردگرا و معتدل گزینه ای را در سال 96 رودروی روحانی قرار نخواهند داد، خاطرنشان کرد: البته این طیف از اصولگرایان گزینه ای هم ندارند، اگر چنین اراده و قصدی در آنها وجود داشت همراه با دولت روحانی در انتخابات مجلس حرکت نمی کردند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب افزود: البته ممکن است جریان تندرو که در سال 92 هم با گفتمان مقاومت وارد انتخاب شد و کاندیداهایی از جنس جلیلی و قالیباف داشتند یا حتی طیف احمدی نژاد، تلاش کنند وارد انتخابات شوند. ولی زمینه رای آوری ندارند. مگر اینکه فرصتی را اختیار کنند که بتوانند در این یک سال خود را بازسازی کنند و توان رای آوری پیدا کنند. هرچند معتقدم آگاهی اجتماعی بالا رفته و جریانات پوپولیستی زمینه رای آوری ندارد.

ناصری با تاکید بر اینکه بعید می‌دانم روحانی رقیب جدی داشته باشد، گفت: مگر اینکه اراده های کلانی در کشور صورت بگیرد که روحانی را در شرایطی قرار دهد که مرحله دوم کاندیدا نشود. در آن صورت می توان گفت این دولت یک دوره ای شود. البته هوش و ذکاوت روحانی و آینده سیاسی اش این اختیار را از او می گیرد که ریاست جمهوری اش را در یک دوره ختم کند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب بر حمایت قطعی اصلاح طلبان از روحانی در سال 96 تاکید کرد و گفت: واقعیت این است که علی رغم انتقاداتی که به تیم اقتصادی و برخی مدیران استانی دولت داریم، اما باز هم حامی دولت هستیم. تاریخ جمهوری اسلامی هم نشان داده است که ساختار به نحوی است که روسای جمهوری که بر سر کار می آیند در دوره دوم آنچه در چنته دارند را بروز و ظهور می دهند. احمدی نژاد هم همینطور بود و در در دوره دوم ریاست جمهوری اش مشخص شد که مشکل ساز و ناتوان است! اگر او در دوره اول کنار می رفت الان قضاوت جامعه درباره او متفاوت بود.

27216

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 545155

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =