نماینده اصولگرای مجالس هفتم و هشتم معتقد است احتمال اعتماد مجدد مردم به دولت حسن روحانی در انتخابات سال آینده وجود دارد به خصوص اینکه هنوز رقیب شاخصی از سوی اصولگرایان معرفی نشده است.

جواد آرين منش در گفتگو با خبرآنلاين در ارزيابي از عملکرد سه ساله دولت و نقاط ضعف و قوت آن، گفت: اگر بخواهيم عملکرد هر دولت را عالمانه مورد ارزيابي قراردهيم بايد آن را در بستر زمان و متناسب با امکانات موجود، شرايط و ابزارهايي که در اختيار دارد و در عين حال شرايط سياسي داخلي و خارجي در زماني که زمام امور را در دست دارد، بررسي کنيم.

وي ادامه داد: بايد يادمان باشد دولت آقاي روحاني در شرايطي زمام امور را در دست گرفت که ديگر از 800 ميليارد دلار درامد نفتي زمان آقاي احمدي نژاد خبري نبود. درحالي که ساختار کشور هميشه به درآمدهاي نفتي متکي بوده و اين اتکا همچنان وجود دارد و دولت با اين کمبود درآمدهاي نفتي مواجه شد.

اين نماينده اصولگراي مجالس هفتم و هشتم خاطر نشان کرد: در عين حال دولت يازدهم زماني سرکار آمد که روابط ايران با اکثر کشورهاي دنيا و اروپا و آمريکا تيره و تار شده، نرخ تورم نيز بالاي 18 درصد بود و تقريبا رابطه اقتصادي با دنيا نداشتيم. قطعنامه هاي متعددي نيز براي تحريم ايران صادر شده بود.

آرين منش همچنين تصريح کرد: مشکلات اجتماعي و فرهنگي زيادي نيز در جامعه به وجود آمده که ريشه در تاريخ و عملکرد دولت هاي گذشته دارد. با در نظر گرفتن همه اين شرايط است که بايد به بررسي عملکرد و نقاط ضعف و قوت دولت يازدهم پرداخت.

وي افزود: دولت در حوزه اقتصاد موفق شده نرخ تورم را مهار کند و اکنون نرخ تورم به 10 درصد رسيده، توانسته نرخ ارز را نيز تا حدودي ثابت نگه دارد و درآمدهاي نفتي را به حد قابل قبولي برساند که همه اين مسائل قابل توجه است اما به هرحال همچنان با خيل عظيم بيکاران و رکود در کشور مواجه هستيم و آثار اقتصادي ناشي از توسعه روابط سياسي و اجراي برجام هنوز در سفره مردم مشهود نيست.

اين نماينده پيشين مردم مشهد و کلات يادآور شد: در واقع کنترل نرخ تورم و ارز براي توده هاي مردم کافي نيست لذا کارنامه دولت را ميتوان متوسط ارزيابي کرد اما تلاش هاي دولت را نبايد ناديده گرفت.

آرين منش همچنين گفت: دولت در عرصه سياست خارجي اما موفق عمل کرده و توانسته انسداد سياسي در کشور و روابط خارجي را باز کند و امروز ميبينيم هيات هاي تجاري خارجي زيادي به صورت گسترده به ايران سفر مي کنند اما هنوز آثار اين توسعه روابط براي آحاد مردم مشهود نيست و زمان لازم است تا اين اتفاق بيفتد.

وي تاکيد کرد: دولت در يک سال باقي مانده از عمر خود بايد کاري کند تا مردم آثار تلاش هايش را در زندگي خود لمس کنند. همانند تلاشي که در حوزه بهداشت و درمان شد و مردم حاصل اين تلاش ها را در زندگي خود ديدند.

نايب رييس کميسيون فرهنگي در مجالس هفتم و هشتم خاطر نشان کرد: البته معني وجود مشکلات اين نيست که اگر دولت آقاي احمدي نژاد تداوم پيدا مي‌کرد یا دولتی شبیه به آن روی کار می آمد هم اوضواع اينگونه بود، قطعا وضعيت خيلي بدتر از شرايط فعلي مي‌شد.

آرين منش درخصوص احتمال دو دوره اي شدن رياست جمهوري حسن روحاني نيز گفت: اين به صورت رويه درآمده که رياست جمهوري ها در ايران دو دوره اي باشد بنابراين احتمال اعتماد مجدد مردم به دولت آقاي روحاني در انتخابات سال آينده وجود دارد به خصوص اينکه هنوز رقيب شاخص و برجسته اي از سوي اصولگرايان معرفي نشده اما به هرحال کار آقاي روحاني تا يک سال آينده دشوار است.

وي تصريح کرد: در يک سال باقي مانده، دولت بايد اقدامات جدي، چشميگير و اساسي در جهت ترميم کابينه و عملکرد خود داشته باشد تا مردم بيش از پيش به آينده اين دولت اميدوار شوند.

216216

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 546365

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۵
    1 2
    فقط یادتون باشه روحانی بدجوری به تکاپو افتاده انگار خودش هم ترسیده و میدونه رای نمیاره تو توسیاست داخلیوخارجی شدید شکست خورده باخته
  • بی نام IR ۱۸:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۵
    0 1
    آقای روحانی نگران نباشد. ما اینبار تغییر تاکتیک داده ایم.