طرح جامع گردشگری چهارمحال و بختیاری تهیه شد

ایرنا نوشت ، استاندار چهارمحال وبختیاری از تهیه و تدوین طرح جامع گردشگری این استان خبر داد و گفت:این طرح اکنون تدوین شده برای تصویب و ارزیابی به هیات دولت ارسال شده است.

قاسم سلیمانی دشتکی، در نشست با کارکنان اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان افزود:در سفر رئیس جمهوری و هیات دولت ،بر تهیه و تدوین طرح جامع گردشگری استان تاکید شد ،که کارشناسان استان پس از روزها کار کارشناسی ،این طرح را تهیه و تدوین کردند.
به گفته وی،گردشگری ورزشی، سلامت ، طبیعت گردی و ظرفیتهای این بخش ها در استان در این سند مورد تاکید قرار گرفته است.
استاندار چهارمحال و بختیاری گفت:با ایجاد زیرساخت ها و تکمیل آن و فعال کردن بخش خصوصی،تا چند سال آینده گردشگری به عنوان یکی از ظرفیت های اشتغال و توسعه برای استان محسوب می شود.
سلیمانی دشتکی،با اشاره به اینکه چهارمحال و بختیاری در سفر رئیس جمهوری و هیات دولت به عنوان یکی از عنوان قطب گردشگری کشور مطرح شده است،گفت:ایجاد زیرساختهای گردشگری و همچنین توسعه اماکن گردشگری و اقامتی می تواند در تحقق قطب گردشگری برای این استان اثرگذار باشد.
وی گفت:استان با برخورداری از جاذبه های گردشگری کم نظیر، هر ساله میزبان مسافران فصلی است که این می طلبد در میزبانی از آنها اقدامات شایسته ای انجام شود.
سلیمانی دشتکی گفت:هم اکنون روزانه 239هزار تردد وسایط نقلیه در استان انجام می شود که این میزان در ایام تعطیل حدود 500هزار تردد در محورهای مواصلاتی استان است.
وی،به کیفیت بالای صنایع دستی استان اشاره کرد و گفت:صنایع دستی در ایجاد نقش مهمی دارد و با توجه فعال شدن ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در استان،برای بازاریابی صنایع دستی استان برنامه ریزی شده است.
به گفته وی،راه اندازی و فعال ساختن بازارچه روز صنایع دستی یکی از اهداف استان در حمایت از صنایع دستی است.
استاندار چهارمحال و بختیاری،با اشاره به نقش بختیاری ها و چهارمحالی ها، در دوران های مختلف و از جمله مشروطیت افزود:
وضعیت مستند سازی تاریخی و پیشینه تاریخی استان در دوران های مختلف مناسب نیست و این مستند سازی باید براساس استاندارد باشد.
به گفته وی،وضعیت مستند سازی این فعالیت ها کمرنگ است و باید با استفاده از ظرفیت های کارشناسی استان ،این مستندسازی تقویت شود.
وی،بر فعال کردن گنجینه تاریخی استان و همچنین افزایش تعداد آثار در این گنجینه تاکید کرد وگفت: آثار تاریخی و مستندات فعالیتهای مختلف پیشنیه تاریخی هر استان است که باید در این زمینه از تمام توان اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان استفاده کرد.
مدیرکل میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری نیز در این دیدار با اشاره به اهمیت بحث صنایع دستی افزود: ایجاد بازارچه دائمی خاص صنایع دستی در استان یکی از برنامه های حمایتی از هنرمندان است که برای راه اندازی این بازارچه پنج هزار میلیون ریال اعتبار نیاز ست.
بهمن عسگری سوادجانی افزود: با راه ندازی این بازارچه علاوه بر معرفی صنایع دستی استان و همچنین بازاریابی این صنعت زمینه اشتغال 40 صنعتگر به صورت مستقیم نیز فراهم می شود.
وی گفت:صنایع دستی استان از جمله خاتم ،نمد، فرش و ملیلیه دوزی سهم مطلوبی از صادرات را به خود اختصاص می دهد که با اختصاص اعتبارات حمایتی و همچنین افزایش بازاریابی می توان از این طریق نیز زمینه اشتغال و توسعه بیشتر را برای استان فراهم کرد.
وی ،راه اندازی خانه های مسافر،توسعه واحدهای اقامتی و همچنین توسعه 900تخت اقامتی جدید ، صدور مرکز سرگرمی و تفریحی کارون و بهره برداری از هفت مرکز رزواسیون را از برنامه های مهم حوزه گردشگری استان عنوان کرد.
گفتنی است ،چهارمحال و بختیاری دارای 250جاذبه طبیعی ،تاریخی و گردشگری دارد که به دلیل ارتفاع دو هزار متری از سطح دریا و پاک بودن هوای استان،در طول یک سال میزبان بیش از یک میلیون گردشگر است در حالی که جمعیت استان حدود 900هزار نفر است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 546379

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =