دهیار روستای گوار، گفت: زیرسازی و آسفالت این روستا با اعتیاری بالغ بر چهارصد میلیون تومان هزینه آسفالت، جدول گذاری معابر 1300متر به مبلغ یک صدمیلیون تومان واحداٍث دیوار ساحلی با اعتبار دویست میلیون تومان ازمحل اعتبارات دهیاری ها انجام شده است.

سارا مجرد، دهیار روستای گوار(عقیل آباد) در گفت و گو با خبرگزاری خبرآنلاین، گفت: برخورداری از آب و هوای بسیار مطلوب از مهم ترین شاخصه های این منطقه است و بسیار سرسبز و دارای باغات وطبیعت زیبایی است که در ایام تعطیلات مردمان زیادی را به دامان طبیعت می کشاند و سرچشمه آب معدنی عقیق درجنوب این روستا واقع است.
وی اظهار کرد: چشمه ای با عنوان قره بولاغ در این روستا وجود دارد که همواره آب این چشمه در جریان است و با کاهش بارندگی این چشمه هرگز خشک نمی شود و زیبایی این چشمه و جریان همیشگی آن گردشگران بسیاری را به این منطقه جذب می کند.
مجرد افزود: مسجد جامع گوار یکی از بزرگترین مساجد در سطح استان بوده و این روستا دارای یک دبیرستان، دو مدرسه راهنمایی ، و دومدرسه ابتدایی و یک درمانگاه مجهز است و گوار به لحاظ برخورداری از دامداری های سنتی و صنعتی و نزدیکی به اراک مرکز پایلوت دامپزشکی نیز است.
وی ابراز کرد: علاوه بر کشاورزی و دامداری کارگاه های تولید لباس و صنایع چوبی در این روستا وجود دارد که تعدای از اهالی روستا با کار کردن در این کارگاه ها امرا معاش می کنند و روستای گوار با وجود امکانات فوق العاده و اراضی وسیع اماکن تبدیل شدن به شهر را دارد.
مجرد ادامه داد: به منظور جذب گردشگر بیشترین پروژه های عمرانی در سال گذشته در این روستا انجام شده است که اجرای پروژه دیوار ساحلی، جدول گذاری و مجهز کردن معابر به سطل های مکانیزه از جمله این اقدامات است.
وی در پایان یادآور شد: زیرسازی و آسفالت این روستا با اعتیاری بالغ بر چهارصد میلیون تومان هزینه آسفالت، جدول گذاری معابر 1300متر به مبلغ یک صدمیلیون تومان واحداٍث دیوار ساحلی با اعتبار دویست میلیون تومان ازمحل اعتبارات دهیاری ها انجام شده است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 548753

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =