مدیرکل آب و فاضلاب آذربایجان شرقی گفت: با بیان این که جمع آوری و تصفیه فاضلاب در تبریز با هدف انتقال آن به دریاچه ارومیه انجام می شود، گفت: مقرر است در سه سال آینده 150 میلیون متر مکعب از فاضلاب تصفیه شده تبریز بصورت سالانه به دریاچه ارومیه انتقال دهیم.

به گزارش خبرنگار خبرآنلاین، "علیرضا ایمانلو" در حضور نمایندگان رسانه های آذربایجان شرقی گفت: درصد جمعیت تحت پوشش شبکه فاضلاب استان به 57.5 درصد و بالاتر از میانگین کشوری رسیده است و این مقدار در کلانشهر تبریز 64.5 درصد است.

وی در ادامه با بیان این که جمع آوری و تصفیه فاضلاب در تبریز با هدف انتقال آن به دریاچه ارومیه انجام می شود، گفت: مقرر است در سه سال آینده 150 میلیون متر مکعب از فاضلاب تصفیه شده تبریز بصورت سالانه به دریاچه ارومیه انتقال دهیم که این طرح با 380 میلیارد تومان اعتبار از محل اعتبارات احیای دریاچه ارومیه اجرا می شود.

ایمانلو اضافه کرد: با راه اندازی تصفیه خانه فاضلاب جدید تبریز خواهیم توانست به 1.6 میلیون نفر خدمات بدهیم و فاضلاب تصفیه شده را به دریاچه ارومیه انتقال دهیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی در ادامه از احداث تصفیه خانه فاضلاب آذرشهر هم خبر داد و گفت: این طرح با 20 میلیارد تومان و با ظرفیت متر مکعب از محل اعتبارات احیای دریاچه ارومیه اجرا می شود.

ایمانلو تاکید کرد: اجرای تاسیسات فاضلاب در کلانشهر تبریز سرعت بیشتری پیدا کرده است و با شهرداری و شورای شهر تبریز توافق های خوبی داشتیم تا سرعت اجرای شبکه فاضلاب در تبریز تسریع شود.

وی ادامه داد: اگر در سال جاری هم توسط شهرداری تبریز مساعدت شویم، در سال جاری بالای 100 کیلومتر شبکه فاضلاب کار خواهیم کرد و با این حساب شاهد تحول بزرگی در سه سال آینده در شبکه فاضلاب تبریز و آذربایجان شرقی خواهیم بود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی گفت: تامین آب از اولویت های اصلی ماست و قبل از شروع فصل تابستان همه 59 شهر استان مورد بررسی قرار گرفته و برنامه ریزی شده تا مشکلی برای تامین آب شهرهای استان نباشد.

ایمانلو تاکید کرد: نهایت سعی خود را انجام می دهیم تا مشکلی در تامین آب شرب استان نداشته باشیم، اما مردم هم باید همراه ما باشند.

وی در خصوص بحث انتقال آب از ارس نیز گفت: این طرح توسط آب منطقه ای استان پیگیری می شود و فکر می کنم نهایتاً در چهار سال آینده آب ارس به تبریز خواهد رسید.

ایمانلو در عین حال تاکید کرد: بحث مدیریت مصرف مهمترین اولویت ماست. وقتی باران می بارد همه فکر می کنند که دیگر مشکل کم آبی رفع شده است، اما این طور نیست. متاسفانه آذربایجان شرقی با وجود اینکه سردسیر و کوهستانی است، اما با مشکل کمبود آب روبرو است.

وی ادامه داد: از شهروندان می خواهم دستکم 5 درصد در مصرف آب خود کاهش دهیم تا مشکلی برای تامین آب نداشته باشیم.

ایمانلو اضافه کرد: شناسایی انشعابات پرمصرف در برنامه است و تذکرات لازم به مشترکان پر مصرف داده خواهد شد و امیدوارم این تعداد کم هم رعایت الگوی مصرف را بکنند تا مشکلی پیش نیاید.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی در ادامه در خصوص هدر رفت آب در شبکه توزیع نیز گفت: ما جزو استان های پیشرو در کاهش پرت آب هستیم و در این زمینه با کمک همه این روند را ادامه می دهیم و سعی می کنیم با نشت یابی و تعویض کنترها از پرت مصرف جلوگیری کنیم.

ایمانلو درخصوص پایش کیفیت آب، تاکید کرد: ما مجهزترین آزمایشگاه کشور را استان داریم و کیفیت آب به صورت آنلاین کنترل می شود و نگرانی از این خصوص وجود ندارد.

وی در پایان خطاب به مردم گفت: در بحث مدیریت مصرف از مردم انتظار کمک و همراهی بیشتری داریم.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 550087

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =