قائم مقام معاون آموزشی وزارت بهداشت درخصوص نحوه تعیین ظرفیت آزمون کارشناسی ارشد سال جاری و عدم تغییر این ظرفیت ها نسبت به سال گذشته سخن گفت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از روابط عمومی معاونت آموزشی؛ دکتر حمید اکبری به برنامه وزارت بهداشت برای تثبیت ظرفيت پذیرش آزمون کارشناسی ارشد نسبت به سال گذشته اشاره کرد و گفت: تعيين ظرفيت و ضوابط پذيرش دانشجو در مقاطع مختلف بر اساس نتایج ارزشیابی های دوره ای انجام شده توسط هيات‌هاي ممتحنه، ارزشيابي و برنامه ريزي و متناسب با تعداد اعضاي هيات علمي و ساير امكانات انجام مي‌پذيرد و در تعیین ظرفیت های سال جاری در مجموع کاهش ظرفیتی نسبت به سال گذشته نداشته ایم.

دکتر اکبری اظهار داشت: قاعدتا افزایش ظرفیت پذیرش به صورت یک سویه از طرف وزارت متبوع و بدون آمادگی دانشگاهها موجب اختلال در کیفیت آموزش علوم پزشکی شده و این موضوع در برنامه ریزی های حوزه آموزش علوم پزشکی مدنظر قرار گرفته است.

قائم مقام معاون آموزشی گفت» در سال جاری هیچگونه کاهشی در ظرفيت پذیرش آزمون کارشناسی ارشد نسبت به سال پیش نداشته ایم. با اعمال برخی از سهميه ها مانند سهمیه استعدادهای درخشان با آزمون و بدون آزمون و شکست ظرفیت ها، پذیرش نهایی بیش از آنچه در دفترچه ذکر شده است صورت خواهد گرفت و نتیجتا ظرفیت نهایی پذیرش به ظرفیت سال گذشته نزدیک بوده و با کاهش پذیرش نسبت به سال قبل مواجه نخواهیم بود.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 551667

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =